Anne-Babaların Çocuk Yetiştirme Tutumları ile 5-6 Yaş Aralığındaki Çocukların Özgüven Düzeyinin İncelenmesi

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gürşimşek, Ayşe Işık
dc.contributor.author Çakırlı, Nermin
dc.date.accessioned 2018-06-20T12:45:28Z
dc.date.available 2018-06-20T12:45:28Z
dc.date.issued 2017-09
dc.date.submitted 2017-09
dc.identifier.citation Çakırlı, Nermin. (2017). Anne-Babaların Çocuk Yetiştirme Tutumları ile 5-6 Yaş Aralığındaki Çocukların Özgüven Düzeyinin İncelenmesi. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, İlköğretim Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/3851
dc.description Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsüne Okul Öncesi Eğitim Dalında Yüksek Lisans Tezidir. Tez (Yüksek Lisans)--Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2017. Tez Danışmanı: Prof. Dr. Ayşe Işık Gürşimşek. en_US
dc.description.abstract This research which provides a comperative analysis of child rearing attitudes and chlid’s self-reliance level that they are between ages 5-6 designed with description and relational model. The research’s study group consist of 120 volunteer parents and their children whose children attended preschool education institution selected by random sampling method in Northern Cyprus during 2016-2017 academic year. In this study Personal Information Form developed by researcher, Parents Attitude Scale (PAS) developed by Karabulut Demir and Şendil (2008) and DeMoulin Self Perception Scale for Children developed by Donald Demoulin and it adapted into Turkish by Kuru Turaşlı (2006) were used as data collection tools. The data is evaluated by SPSS 18statistical analysis program, t-test, ANOVA and correlation analysis were used as data analysis techniques. Analysis of statistical methods were carried out accordingly and .01 and .05were accepted as significance level for analysis. According to this findings, there is a significant relationship between children’s self-reliance and their gender and their parents perception of social support. On the other hand no significant relationship was seen between parents’ parentin attitudes and their child’s gender, number of children, and their perception of social support. Hovewer, there is significant relationship between parental attitudes and their educational level, working status, their specify parents attitudes, perception of efficiency and their aggreement with spouse about child reliance. Keywords: Self-reliance, parents attitudes, parenting style,early childhood en_US
dc.description.abstract Öz: Anne-babaların çocuk yetiştirme tutumları ile 5-6 yaş grubundaki çocukların özgüven düzeyinin karşılaştırmalı olarak incelendiği bu çalışma betimsel ve ilişkisel tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde, 2016-2017 eğitim ve öğretim yılında seçkisiz küme örnekleme yöntemi ile seçilen ve çalışmaya gönüllü olarak katılan 120 anne-baba ve çocukları oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen ve örneklemi oluşturan katılımcılar hakkında demografik bilgileri içeren Kişisel Bilgi Formu, anne-babaların ebeveyn tutumlarını ölçmek üzere Karabulut Demir ve Şendil tarafından geliştirilen (2008) Ebeveyn Tutum Ölçeği (ETÖ) ve 5-6 yaş grubundaki çocukların özgüven düzeyini ölçmek amacı ile Donald Demoulin tarafından geliştirilen (2000) ve Türkçeye uyarlaması Turaşlı (2006) tarafından yapılan DeMoulin Çocuklar İçin Benlik Algısı Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 18 programından yararlanılarak, t-testi, ANOVA ve korelasyon teknikleri kullanılmıştır. Kullanılan istatistiksel yöntemlerin çözümlenmesindeki anlamlılık .01 ve .05 üzerinde kabul edilmiştir. Araştırma sonucunda; çocukların özgüven düzeyleri ve cinsiyet değişkeni ile ebeveynlerin sosyal çevrelerinden gördüğü destek durumları arasında anlamlı ilişki bulunmuştur. Ayrıca anne-babaların çocuk yetiştirme tutumlarının, çocuklarının cinsiyeti, çocuk sayısı ve sosyal çevrelerinden gördüğü destek durumu ile arasında anlamlı bir ilişki olmadığı, fakat ebeveynlerin öğrenim durumları, çalışma durumları, kendi belirttikleri çocuk yetiştirme yaklaşımları, çocuk yetiştirme yeterlilik algıları ve çocuk yetiştirme konusunda eşleri ile anlaşma durumları arasında anlamlı sonuç bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Özgüven, anne-baba tutumu, çocuk yetiştirme stilleri, erken çocuklu en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Okul Öncesi Eğitim en_US
dc.subject Çocuk Gelişimi en_US
dc.subject Eğitim ve Öğretim en_US
dc.subject Özgüven en_US
dc.subject anne-baba tutumu en_US
dc.subject çocuk yetiştirme stilleri en_US
dc.subject erken çocukluk en_US
dc.subject Self-reliance en_US
dc.subject parents attitudes en_US
dc.subject parenting style en_US
dc.subject early childhood en_US
dc.title Anne-Babaların Çocuk Yetiştirme Tutumları ile 5-6 Yaş Aralığındaki Çocukların Özgüven Düzeyinin İncelenmesi en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record