Employee Perception to Training and Development

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Timur, Tarık
dc.contributor.author Ibenu, Mercy Ojotule
dc.date.accessioned 2018-06-21T09:50:14Z
dc.date.available 2018-06-21T09:50:14Z
dc.date.issued 2016-08
dc.date.submitted 2016-08
dc.identifier.citation Ibenu, Mercy Ojotule. (2016). Employee Perception to Training and Development. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Business Administration, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/3873
dc.description Master of Arts in Marketing Management. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, 2016. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. A. Tarık Timur. en_US
dc.description.abstract Training and development has become an essential and deliberate investment in human resource capital. It plays a distinct role in improving the overall performance of employees and profitability of an organization. Employees‟ perception of training and development activities creates a feeling of value (Social exchange), this creates a relationship and loyalty between the employees and the organization. This study was aimed at exploring the perception employees have toward the training and development program already provided by the organization and to investigate employees‟ satisfaction with training programs in their organizations. The research adopted a quantitative research method, 350 questionnaires were distributed to employees that have participated in training activities in the Nigerian banking sector with a remarkable response rate. Analysis was done using IBM SPSS software, reliability test was carried out and factor analysis. Results indicate that they exist strong relationship between employees‟ job satisfaction and overall satisfaction with the amount of training received. Employees‟ value training activities if they believe it will increase their ability to carry out their tasks, this also increases satisfaction and motivation of the employees. Keywords: training, development, employee, perception, satisfaction en_US
dc.description.abstract Öz: Eğitim ve geliştirme çalışmaları insan kaynakları sermayesini geliştirmek için önmeli ve bilinçli bir yatırım haline gelmiştir. Bu tür faaliyetler çalışaların verimliliğinin ve örgütün karlılılığının arttırılmasında önemli rol oynar. Çalışanların eğitim ve gelişim faaliyetlerini algılamalrı kendilerini değerli görmelerini sağlar (sosyal değiş-tokuş) ve bu da çalışan ile örgüt arasında bir ilişki ve sadakat bağı kurulmasını sağlar. Bu çalışma çalışanların örgüt tarafından sağlanan eğitim ve gelişim çalışmalarına karşı olan algılamalarını ortaya çıkarmak ve bu falliyetlerle ile ilgili tatminlerini araştırmak amacı ile yapılmıştır. Çalışmada nicel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Nijerya bankacılıkk sektöründe çalışan 350 çalışana anket dağıtılmış ve bütün anketler doldurulmuştur. Veri analizi SSPS programı kulanılarak yapılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre çalışanların genel iş tatmini ile aldıkları eğitimler ile ilgili tatminleri arasında güçlü bir ilişki vardır. Çalışanlar kendi iş yapma becerilerini geliştireceğine inandıkları takdirde eğitim çalışmalarını değerli bulmaktadırlar. Bu tür bir yaklaşım da eğitim programları konusundaki tatminlerini ve güdülenmelerini arttırmaktadır. Anahtar Kelimeler: eğitim, gelişim, çalışan, algılama, tatmin, eğitim transferi, etkinlik en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Marketing Management en_US
dc.subject Organizational Learning en_US
dc.subject Employees en_US
dc.subject Training en_US
dc.subject development en_US
dc.subject perception en_US
dc.subject satisfaction en_US
dc.title Employee Perception to Training and Development en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record