İlkokullarda Öğrenim Gören 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerde Fiziksel Uygunluk, Postür ve Yaşam Kalitesinin Değerlendirilmesi

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Kırmızıgil, Berkiye
dc.contributor.author Kantara, Safiye
dc.date.accessioned 2018-07-27T06:05:46Z
dc.date.available 2018-07-27T06:05:46Z
dc.date.issued 2016-07
dc.date.submitted 2016-07
dc.identifier.citation Kantara, Safiye. (2016). İlkokullarda Öğrenim Gören 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerde Fiziksel Uygunluk, Postür ve Yaşam Kalitesinin Değerlendirilmesi. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/3894
dc.description Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Dalında Yüksek Lisans Tezidir. Tez (Yüksek Lisans)--Doğu Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü, 2016. Tez Danışmanı: Yard. Doç. Dr. Berkiye Kırmızıgil. en_US
dc.description.abstract In Turkish Republic of Northern Cyprus (TRNC), almost all parts of society, especially children, keep up with the developing technology as in many developed and developing countries. This situation leads to inadequate physical activity and leads to raise children, adolescents and adults with poor physical fitness in the society, also increase the risk of various diseases and obesity, which has become a disease of our time. The aim of this study is to evaluate physical fitness, posture and the quality of life of students, who studying in 4th and 5th grade in private and state primary schools in TRNC and make comparison between schools.From the results of power analysis, 300 students from state primary schools and 66 students from private primary schools, in total 366 students involved in to the study. Demographic analysis was performed to students who participated in the study. For physical fitness evaluation ‘Eurofit Test Battery’, for the life quality evaluation ‘Pediatric Quality of Life Inventory (PedsQL) ‘ and for the posture evaluation ‘New York Posture Assessment Scale’ used. For the data evaluation Windows software package SPSS-22, from statistical methods; Ki-Kare Test, T-Test for independent groups and Mann-Whitney U Test used.Significance level (p) was considered as statistically significant when calculated less than 0.05. Tolerance (α) is at 5% and confidence interval is at 95 % probability. At the end of the study, flexibilty, hand speed cardiovascular endurance, explosive power, abdominal muscle strength and posture evaluation results in students in private primary schools, better than students in state primary iv schools(p<0.05 , respectively p=0.04, p=0.00, p=0.00 and p=0.00). No significant statistical difference determined in life quality and the other parameters. Results of the study shows that physical fitness and development of posture of students in private schools, are better than students in state schools. Keywords: Physical fitness, posture, quality of life en_US
dc.description.abstract Öz: Gelişmiş ve gelişmekte olan birçok ülkede olduğu gibi Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde de (KKTC) başta çocuklar olmak üzere toplumun tüm kesimi gelişen teknolojiye ayak uydurmuştur. Bu durum beraberinde yetersiz fiziksel aktivite ve yetersiz fiziksel uygunluğa sahip çocuk, adölesan ve erişkin toplumunun gelişmesine neden olmaktadır. Ayrıca çağımızın hastalığı haline gelen obezite başta olmak üzere birçok hastalığa yakalanma riskini artırmaktadır. Bu çalışmanın amacı; KKTC’de bulunan özel ve devlet ilköğretim okullarında öğrenim gören 4. ve 5.sınıf öğrencilerin fiziksel uygunluk, yaşam kalitesi ve postür gelişimlerini değerlendirmek ve okullar arası karşılaştırmaları yapmaktır. Güç analiz sonucuna göre çalışmaya 300’ü devlet okulundan, 66’sı özel okuldan olmak üzere 366 ilköğretim öğrencisi dahil edildi. Çalışmaya dâhil edilen öğrencilerin demografik bilgileri kaydedilip, fiziksel uygunluklarının değerlendirilmesi için ‘Eurofit Test Bataryası’, yaşam kalitesinin değerlendirilmesi için ‘Çocuklar İçin Yaşam Kalitesi Ölçeği (ÇİYKÖ)’ ve postürün değerlendirilmesi için ‘New York Postür Değerlendirme Ölçeği’ kullanıldı. Verilerin değerlendirilmesinde SPSS-22 windows paket programı, istatistik yöntemlerden Ki- Kare Test, Bağımsız gruplarda t-testi ve Mann-Whitney U Test kullanıldı. Önem değeri (p) 0,05’den küçük hesaplandığında istatistiksel olarak anlamlı kabul edilmiştir. Hata payı (α) % 5 ve güven aralığı % 95 olasılıktadır. Çalışmanın sonunda; özel okullarda okuyan öğrencilerde esneklik, el hızı, kardiovasküler dayanıklılık, patlayıcı güç ve postür değerlendirme sonuçları devlet okulunda okuyan öğrencilerden daha iyi bulundu (p<0,05, sırası ile p=0,04, p=0,00, p=0,00 ve p=0,00 ). Yaşam kalitesi arasında okullar arası fark bulunmadı. vi Çalışmanın sonuçları, özel okullarda okuyan öğrencilerin fiziksel uygunluğunun ve postür gelişiminin devlet okullarında okuyan öğrencilerden daha iyi olduğunu göstermektedir. Anahtar Kelimeler: Fiziksel uygunluk, postür, yaşam kalitesi. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Fiziksel Aktivite Spor İlkokullar Kıbrıs (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, 1983-) en_US
dc.subject Fiziksel uygunluk en_US
dc.subject postür en_US
dc.subject yaşam kalitesi en_US
dc.subject Physical fitness en_US
dc.subject posture en_US
dc.subject quality of life en_US
dc.title İlkokullarda Öğrenim Gören 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerde Fiziksel Uygunluk, Postür ve Yaşam Kalitesinin Değerlendirilmesi en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Doğu Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record