Palestine Technical University Students’ Perceptions on Educational Use of ICT Tools

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor İlkan, Mustafa
dc.contributor.author Sulaiyeh, Thekra
dc.date.accessioned 2018-07-27T09:23:13Z
dc.date.available 2018-07-27T09:23:13Z
dc.date.issued 2016-08
dc.date.submitted 2016-08
dc.identifier.citation Sulaiyeh, Thekra. (2016). Palestine Technical University Students’ Perceptions on Educational Use of ICT Tools. Thesis (M.Ed.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Information and Communication Technologies in Education, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/3902
dc.description Master of Science in Information and Communication Technologies in Education. Thesis (M.S.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Information and Communication Technologies in Education, 2016. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Mustafa İlkan. en_US
dc.description.abstract Technology is very important for todays‟ education. The main purpose of this study is to explore the students‟ perception of Palestine Technical University toward educational use of ICT tools. The selected sample was students for Palestine Technical University, Palestine. Quantitative method was applied on PTU students and questionnaire collected to conduct survey of 137 participants. The study data was analyzed by quantitative method, questionnaire published and the sample collected randomly from all PTU faculties. The data were analyzed using frequencies; Anova test using Statistical Package for the Social Sciences. Finding showed that there is positive attitude toward using ICT tools; however the result showed that there are no significant differences according to academic year and gender while there are significant differences with regard to CGPA, faculties, having computer at home, having internet at home, using computer in classrooms per week. Keywords: ICT tools, perceptions, technology, learning system. en_US
dc.description.abstract Öz: Teknoloji, günümüzün eğitimi için çok önemlidir. Bu çalışmanın amacı, Filistin Teknik Üniversitesi öğrencilerinin, bilgi ve iletişim teknoloji araçlarının eğitimsel kullanımına yönelik algılarını araştırmaktır. Seçilen örnek katılımcılar Filistin Teknik Üniversitesi öğrencileriydi. Nicel yöntemler, PTU öğrencileri üzerinde uygulandı ve araştırmayı yürütmek için 137 katılımcıdan anket toplandı. Çalışma verisi nicel yöntemle analiz edildi, anket yayımlandı ve örnekler tüm PTU fakülteleri tarafından rastgele toplandı. Veriler, sıklıkla kullanılarak analiz edildi; Sosyal bilimler için istatistiksel paket kullanılarak Anova test uygulandı. Bulgular gösterdi ki, bilgi ve iletişim teknoloji araçları kullanımına karşı pozitif bir yaklaşım vardır. Fakat sonuçlar yine açığa çıkardı ki akademik seneye göre ve cinsiyete göre farklılıklar yokken, ağırlıklı genel not ortalamasına, fakültelere, evde bilgisayar ve internet bulundurulmasına ve haftalık sınıf içinde bilgisayar kullanımına ilişkin ciddi farklılar vardır. Anahtar kelimeler: Bilgi ve İletişim Teknoloji araçları, algılar, teknoloji, öğrenim sistemi en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Information and Communication Technologies in Education en_US
dc.subject Higher Education en_US
dc.subject Eastern Mediterranean University en_US
dc.subject Students' Attitudes en_US
dc.subject Information Communication Technologies en_US
dc.subject Education en_US
dc.subject Computer network resources en_US
dc.subject Educational Technology en_US
dc.subject E-Learning en_US
dc.subject Teaching en_US
dc.subject ICT tools en_US
dc.subject perceptions en_US
dc.subject technology en_US
dc.subject learning system en_US
dc.title Palestine Technical University Students’ Perceptions on Educational Use of ICT Tools en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Information and Communication Technologies in Education en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record