Genç Tüketicilerin Çevrimiçi Alışverişe Karşı Tutumlarını Etkileyen Faktörler

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tümer, Mustafa
dc.contributor.author Denizalp, Meral
dc.date.accessioned 2019-04-29T10:51:09Z
dc.date.available 2019-04-29T10:51:09Z
dc.date.issued 2015-09
dc.date.submitted 2015
dc.identifier.citation Denizalp, Meral. (2015). Genç Tüketicilerin Çevrimiçi Alışverişe Karşı Tutumlarını Etkileyen Faktörler. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, İşletme Yönetimi Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/4074
dc.description Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsüne İşletme Yönetimi Dalında Yüksek Lisans Tezidir. Tez (Yüksek Lisans)--Doğu Akdeniz Üniversitesi, İşletme ve Ekonomi Fakültesi, 2015. Tez Danışmanı: Doç. Dr. Mustafa Tümer. en_US
dc.description.abstract The internet shopping reached a very important point in a globalizing world through. With the advancements in technology, the internet shopping has become one of the most discussed topics in the buying behavior. In the literature, many studies have done on online shopping consumer behavior in many countries. However, this study is on online shopping, consumers' purchasing behavior in Gazimağusa Town, TRNC on participants aged 18 to 25. It is aimed to examine consumer attitudes towards online shopping on 300 consumers, using survey method. The investigated variables were; gender, education, economic distribution, the number of credit cards held, online shopping experiences, buying behavior, social media and risk perceptions. To test differences between two independent groups the SPSS 20 software used in analysis. One-way variance and the Chi - square tests were applied. As a result of the research, it was inferred that there is a significant difference between online experience with gender and the risk perceptions. In addition, there were significant differences between buying behavior and monthly income; level of education and online experiences also. On the other hand, there is a partial statistically significant difference between consumers' purchasing behavior and credit card ownership, social media and the products purchased, consumer gender and purchasing behavior. Keywords: Marketing Concept, Online Shopping, Buying Behavior en_US
dc.description.abstract ÖZ: Küresel dünyada internet üzerinden alışveriş çok önemli bir noktaya gelmiştir. Teknolojinin de ilerlemesiyle birlikte internetten alışverişte satın alma davranışlarında ki farklılıklar en fazla tartışılan konulardan biri haline gelmiştir. Literatüre bakıldığında çevrimiçi alışverişte tüketici davranışlarıyla ilgili birçok ülkede çalışma yapıldığı görülmektedir. Fakat bu çalışma çevrimiçi alışverişte tüketicilerin satın alma davranışlarını KKTC Gazimağusa’da yaşayan 18-25 yaş arası kitle üzerinde incelemektedir. 300 tüketici üzerinde çevrimiçi alışverişe karşı olan tutumları incelemek amaçlanmış ve anket yöntemi kullanılmıştır. Analizler için ele alınan değişkenler; cinsiyet, eğitim, ekonomik dağılım, kredi kart sayısı, çevrimiçi alışveriş deneyimleri, satın alma davranış biçimi, sosyal medya ve risk algıları olarak ele alınmıştır. Değişkenlerin incelenmesi için SSPS 20 programında; Bağımsız İki Grup Arası Farklılıkların Testi, Tek Yönlü Varyans Testi ve Ki- kare Testi uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda; cinsiyet ile çevrimiçi deneyimi ve risk algıları arasında anlamlı bir fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte, tüketicilerin satın alma davranışları ile aylık gelir düzeyleri ayrıca çevrimiçi deneyim ile eğitim durumları arasında anlamlı bir fark olduğu anlaşılmıştır. Diğer taraftan, tüketicilerin satın alma davranışları ile kredi kart sahipliği, sosyal medya ile satın aldıkları ürün ve tüketicilerin cinsiyetleri ile satın alma davranışları arasında kısmi olarak anlamlı bir fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Pazarlama Anlayışı, Çevrimiçi Alışveriş, Satın Alma Davranışı en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University EMU en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İşletme en_US
dc.subject İşletme Yönetimi en_US
dc.subject Pazarlama Anlayışı en_US
dc.subject Çevrimiçi Alışveriş en_US
dc.subject Satın Alma Davranışı en_US
dc.subject Marketing Concept en_US
dc.subject Online Shopping en_US
dc.subject Buying Behavior en_US
dc.title Genç Tüketicilerin Çevrimiçi Alışverişe Karşı Tutumlarını Etkileyen Faktörler en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Doğu Akdeniz Üniversitesi, İşletme ve Ekonomi Fakültesi en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record