Effects of Cooperative Language Learning on Preparatory School Students of EMU: A Case Study

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Kunt, Naciye
dc.contributor.author Osmanlızadeler, Hayriye
dc.date.accessioned 2019-04-30T11:32:28Z
dc.date.available 2019-04-30T11:32:28Z
dc.date.issued 2017-02
dc.date.submitted 2017
dc.identifier.citation Osmanlızadeler, Hayriye. (2017). Effects of Cooperative Language Learning on Preparatory School Students of EMU: A Case Study. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of English Language Teaching (ELT), Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/4086
dc.description Master of Arts in English Language Teaching (ELT). Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of English Language Teaching, 2017. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Naciye Kunt. en_US
dc.description.abstract Given the benefits of cooperative learning and its prevalence in social approaches to language learning, the present study was designed to investigate 1) whether language teachers at preparatory school of EMU report using cooperative language learning in their teaching environment; 2) whether students participate in Cooperative Language Learning (CLL) activities; 3) whether language teachers implement cooperative learning activities; and 4) what challenges and benefits CLL activities might have from the students‟ and teachers‟ perspective. To this end, 15 students and 4 teachers at the preparatory school of EMU were selected through availability sampling and participated in the study. The study used a mixed-method research design including both qualitative and quantitative approaches (questionnaire and interviews) to investigate the research questions. The results of the study showed that teachers that are teaching at preparatory school of EMU had more preference for Cooperative learning styles and reported high agreement for participation in collaborative activities. The teachers also reported incorporating collaborative activities in their classes although experiencing some major challenges related to grouping the students and managing the groups. Both teachers and students found CLL as effective in promoting students‟ learning. Keywords: Cooperative Language Learning (CLL), learning and teaching English, Turkish students en_US
dc.description.abstract ÖZ: İşbirlikli öğrenimin dil öğrenimine faydaları ve dil öğrenimindeki sosyal yaklaşımların yaygınlığı düşünüldüğünde, bu araştırma şu konuları araştırmaya yöneliktir: Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) Hazırlık Okulundaki öğretmenlerin öğretim çevrelerinde işbirlikli öğrenimin kullanılmasının rapor edilip edilmediği; 2) Öğrencilerin işbirlikli öğrenime katılıp katılmadıkları; 3) Dil öğretmenlerinin işbirlikli öğrenim aktivitelerini uygulayıp uygulamadıkları; 4) İşbirlikli dil öğrenimi aktivitelerinin öğrencilerin ve öğretmenlerin perspektifinden ne gibi faydaları ve zorlukları olabileceği. Bunun için DAÜ‟nün hazırlık okulundan 156 Türk öğrenciye anket yapıldı ve ropörtaj için 15 öğrenci ve 4 öğretmen seçilerek bu çalışmada yer verildi.Araştırma sorularını yanıtlamak için hem niteliksel hem de niceliksel (anket ve ropörtaj) yaklaşım içeren karışık araştırma metodu kullanıldı. Araştırmanın sonuçları, öğretmenlerin çoğunlukla işbirlikli öğrenmeyi tercih ettiklerini ve işbirlikli aktivitelre katılma yanlısı olduklarını gösterdi. Ayrıca öğretmenler öğrencilerin gruplanması ve grupları yönetme konularında bazı sorunlar deneyimlemelerine rağmen işbirlikli aktiviteleri sınıfta uyguladıklarını da sözlerine eklediler. Hem öğrenciler hem de öğretmenler öğrencilerin dil öğreniminde işbirlikli öğrenme yöntemini etkili buldular. Anahtar kelimeler: İşbirlikli Dil Öğrenimi, İngilizce Öğrenme ve Öğretme. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University EMU en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject English Language Teaching (ELT) en_US
dc.subject English Language-Study and Teaching en_US
dc.subject English Language-Study and teaching-Group work in education-Eastern Mediterranean University-Cyprus en_US
dc.subject North en_US
dc.title Effects of Cooperative Language Learning on Preparatory School Students of EMU: A Case Study en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of English Language Teaching en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record