Beauty Advertisements on YouTube: An Assessment of EMU Students’ Perception

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Özad, Bahire Efe
dc.contributor.author Amoo, Khadijat Oluwakemi
dc.date.accessioned 2019-10-11T08:06:01Z
dc.date.available 2019-10-11T08:06:01Z
dc.date.issued 2016-07
dc.date.submitted 2016
dc.identifier.citation Amoo, Khadijat Oluwakemi. (2016). Beauty Advertisements on YouTube: An Assessment of EMU Students’ Perception. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Communication and Media Studies, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/4166
dc.description Master of Arts in Communication and Media Studies. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Communication, Dept. of Communication and Media Studies, 2016. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Bahire Efe Özad. en_US
dc.description.abstract The present study aims to assess Eastern Mediterranean University students‘ perception towards beauty advertisements on YouTube. The study is based on the Uses and Gratification Theory and seeks to explore the extent to which university students see beauty advertisements on YouTube while using YouTube to gratify their needs. The study employed quantitative methodology. 210 students in the Faculty of Communication and Media Studies were selected for the study. An In-house questionnaire was prepared and in the first section of the questionnaire, demographic information related to the participants were asked; in the second section, information about the use of YouTube was inquired, and in the third section, attitudes of respondents towards beauty advertisements on YouTube were explored. The study concludes that participants are frequent users of YouTube and YouTube is their most preferred Social Networking Sites for watching videos and participants also rely on YouTube for their beauty products and trust YouTube beauty advertisements. Further studies can explore beauty gurus on YouTube; their influences and credibility. Studies can also be done by employing a content analysis between certain beauty products on YouTube. Keywords: YouTube, Advertisement, Beauty, Perception. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bu çalışma Doğu Akdeniz Üniversitesi öğrencilerinin Youtube‘de yayınlanan güzellik reklamlarının algısınıdeğerlendirmeyi amaçlamaktadır. Bu çalışma Kullanımlar ve Doyumlar Kuramına dayanmaktadır ve Üniversite öğrencilerinin Youtube‘daki güzellik ile ilgili reklamları ve ölçüde izlediği ve Youtube‘u ne ölçüde bu yöndeki gereksinimlerini karşılamada kullandıkları ile ilgilidir. Çalışmada nicel yöntem kullanılmıştır. İletişim Fakültesindeki 210 çalışmaya katılmak için seçilmiştir. Bir anket hazırlanmıştır. Anketin birinci bölümünde katılımcılarla ilgili demografik bilgi sorulmuş;; ikinci bölümünde Youtube kullanımı sorgulanmış ve üçüncü bölümde katılımcıların Youtueb reklamlarına olan tutumları araştırılmıştır. Çalışma katılımcıların Youtube‘u sıklıkla kullandıkları ve Youtube‘un vide izlemede en çok tercih edilen Sosyal Paylaşım Sitesi olduğu ve aynı zamanda katılımcıların Youtube‘da reklamlarını izledikleri güzellik ürünlerine güvendikleri sonucuna varılmıştır. İlerideki çalışmalar Youtube‘daki güzellik uzmanlarını, onların etkisini ve güvenirliliğini araştırabilir. Çalışmalarda Youtube‘daki belirli güzellik ürünleri ile ilgili içerik analizi yapılabilir. Anahtar sözcükler: YouTube, Reklam, Güzellik, Algı en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University EMU en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Communication and Media Studies en_US
dc.subject Online social networks-Social Media-YouTube-Advertisement-University Students-Eastern Mediterranean University-Cyprus en_US
dc.subject North en_US
dc.subject Online social networks-Social aspects-Internet - Social aspects-YouTube en_US
dc.subject Beauty Advertisements-Cosmetics en_US
dc.subject Internet Marketing-Online Marketing-Psychological Aspects en_US
dc.subject Internet en_US
dc.subject Communication en_US
dc.subject YouTube en_US
dc.subject Advertisement en_US
dc.subject Beauty en_US
dc.subject Perception en_US
dc.title Beauty Advertisements on YouTube: An Assessment of EMU Students’ Perception en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department -Eastern Mediterranean University, Faculty of Communication, Dept. of Communication and Media Studies en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record