Okul Öncesi Eğitim Kurumlarındaki Türkçe Bilmeyen 3-6 Yaş Çocuklarının Karşılaştıkları Sorunlar Hakkında Öğretmen Görüşleri

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Eda, Eda
dc.contributor.author Çiçek, Şükriye Atasoy
dc.date.accessioned 2019-10-22T13:13:51Z
dc.date.available 2019-10-22T13:13:51Z
dc.date.issued 2017-09
dc.date.submitted 2017
dc.identifier.citation Çiçek, Şükriye Atasoy. (2017). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarındaki Türkçe Bilmeyen 3-6 Yaş Çocuklarının Karşılaştıkları Sorunlar Hakkında Öğretmen Görüşleri. Thesis (M.Ed.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Educational Sciences, Famagusta: North Cyprus en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/4185
dc.description Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsüne İlköğretim Ana Bilim Dalında Yüksek Lisans Tezidir. Tez (Yüksek Lisans)--Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2017. Tez Danışmanı: Yard. Doç. Dr. Eda Kargı. en_US
dc.description.abstract Immigration is a phenomenon effecting children as well as adults. Preschool children go through some adaptation problems in school and class environments, in addition to the general stress condition. The problems of immigrant children in school which they face in the course of their education lay a burden on the educators of the receiving country. The multiculturalism has always been observed due to the immigrations throughout the history of Cyprus Island. Individuals of different cultures would only be able to have a notion of global citizenship for the adaptation to the globalizing world, by means of multicultural education. The objective of this research is to determine the problems encountered by preschool children of 3-6 years who live in TRNC and do not speak Turkish and to define methods to mitigate these problems and solution suggestions, depending on opinions of teachers. The working group of this study is consisting of a total of 10 teachers of 2016-2017 school year, with 8 of from teachers and 2 of subject matter-teachers from preschools, Şehit Özdemir Anaokulu, Doğu Akdeniz Doğa Anaokulu, Green Island Montessori Anaokulu and Alasya Vakıf Anaokulu. This research is designed as a case study, using a holistic single case design. Difficulties of the preschool children who don’t speak Turkish are studied as the unique theme of the research; however, the preschool teachers of Famagusta region are considered as a single case. Data of the research are collected from 10 teachers by means of personal interviews. Based on the data gathered, themes and sub-themes are defined with content analysis, weights of the phenomena in the basic problem are iv determined. Data collected from a sampling group of 140 preschool children from Russia, United Kingdom, Southern Cyprus, Iran, Philistine, Pakistan, Libya, Syria, Turkmenistan and Nigeria. Results of the research reveal that the preschool institutions of TRNC and their equipment-environments, curriculum, proficiency of teachers and the perception of the families, should be improved in terms of multicultural education. It is concluded that the most important factor in the communication problems arising in the multicultural education environment is not being able to assign a common language with the immigrant children. Keywords: Preschool education, Immigration, Multiculturalism, Multicultural education, Integration. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Göç, yetişkinlerle birlikte çocukları da etkileyen bir olgudur. Okul öncesi dönem çocukları, göç etmenin oluşturduğu genel stres durumuna ek olarak, okul ve sınıf ortamında da bazı uyum problemleriyle karşılaşmaktadır. Eğitim-öğretim sürecinde, göçmen çocukların okulda karşılaştıkları problemler göç alan toplumun eğitimcilerine de sorumluluk yüklemektedir. Yaşanan göçlerle birlikte ortaya çıkan çok kültürlülük, Kıbrıs adasında tarih boyunca yaşanmıştır. Farklı kültürlere sahip bireylerin, küreselleşen dünyaya uyumu için dünya vatandaşlığı görgüsü kazanmaları ancak çok kültürlü eğitim ile mümkün olabilecektir. Bu araştırmanın amacı, KKTC’de bulunan ve Türkçe bilmeyen 3-6 yaş okul öncesi dönem çocuklarının karşılaştıkları sorunları, bu sorunları gidermek üzere uygulanan yöntemleri ve çözüm önerilerini öğretmen görüşlerine dayalı olarak belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubu, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Gazimağusa bölgesinde KKTC Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığı’na bağlı, Şehit Özdemir Anaokulu, Doğu Akdeniz Doğa Anaokulu, Green Island Montessori Anaokulu, Alasya Vakıf Anaokulu, okul öncesi eğitim kurumlarında görev alan 8 sınıf öğretmeni ve 2 branş öğretmeni olmak üzere toplam 10 öğretmenden oluşmaktadır. Durum çalışması deseninde tasarlanan bu araştırmada, durum çalışması desenlerinden, bütüncül tek durum deseni kullanılmıştır. Araştırmanın tek analiz konusu olan Türkçe bilmeyen okul öncesi dönemdeki çocukların yaşadıkları güçlükler incelenmiştir; Gazi Mağusa bölgesindeki okul öncesi öğretmenler ise tek durum olarak kabul edilmiştir. Araştırmada veriler, 10 öğretmenden, birebir görüşme vi yöntemi ile toplanmıştır. Elde edilen verilere içerik analizi yapılarak tema ve alt temalar saptanmış, olguların temel sorun içindeki ağırlıkları belirlenmiştir. Örneklem kapsamında Rusya, İngiltere, Güney Kıbrıs, İran, Filistin, Pakistan, Libya, Suriye, Türkmenistan ve Nijerya’dan göç eden toplam 140 okul öncesi çocuk hakkında bilgi edinilmiştir. Araştırma sonucunda, KKTC’deki okul öncesi eğitim kurumlarının, donanım-çevre, müfredat, öğretmenlerin yeterlilikleri ve ailelerin algısının çok kültürlü eğitim açısından geliştirilmesi gerektiği; çok kültürlü eğitim ortamında ortaya çıkan iletişim problemlerinde en önemli faktörün göçmen çocuklarla ortak dilde buluşamama olduğu sonucuna varılmıştır. Anahtar Sözcükler: Okul öncesi eğitim, Göç, Çok kültürlülük, Çok kültürlü eğitim, Uyum. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University EMU en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim ve Öğretim--Okul Öncesi en_US
dc.subject Okul Öncesi Eğitim en_US
dc.subject Göç en_US
dc.subject Çok kültürlülük en_US
dc.subject Çok kültürlü eğitim en_US
dc.subject Uyum en_US
dc.subject Preschool education en_US
dc.subject Immigration en_US
dc.subject Multiculturalism en_US
dc.subject Multicultural education en_US
dc.subject Integration en_US
dc.title Okul Öncesi Eğitim Kurumlarındaki Türkçe Bilmeyen 3-6 Yaş Çocuklarının Karşılaştıkları Sorunlar Hakkında Öğretmen Görüşleri en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Doğu Akdeniz Universitesi, Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü en_US
dc.contributor.authorID Şükriye Atasoy Çiçek en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record