A Novel Algorithm for Intelligent Traffic Light Control

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Bayram, Zeki
dc.contributor.author AsgharzadehBonab, Saeid
dc.date.accessioned 2019-12-25T09:01:44Z
dc.date.available 2019-12-25T09:01:44Z
dc.date.issued 2017-02
dc.date.submitted 2017
dc.identifier.citation AsgharzadehBonab, Saeid. (2017). A Novel Algorithm for Intelligent Traffic Light Control. Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Computer Engineering, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/4198
dc.description Master of Science in Computer Engineering. Thesis (M.S.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Engineering, Dept. of Computer Engineering, 2017. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Zeki Bayram. en_US
dc.description.abstract Nowadays, increasing number of vehicles on the streets are causing congestion at the intersections and consequently resulting in disruptions in traffic flows. Overall responsibility for preventing congestion in intersections is on traffic light control systems. In order to provide an enhanced traffic light controlling system, we utilized VANET technology for accessing vehicles’ travelling data and consequently traffic flow information. Our dynamic cycle traffic light management proposal provides an intelligent and real-time mechanism to choose the trafic lanes that will be allowed to pass through the intersection and adjust the green light duration in each cycle according to the traffic situation. The traffic density and short-term future traffic density computing in each road are two important steps of our proposed scheme. The broadcasted vehicles travelling data by using V2R communication helps us to compute traffic density values. Also, weather condition and important sites in the roads that make roads crowded are other key parameters in our scheme. The proposed scheme for choosing traffic light cycle and adjusting traffic light is evaluated against the existing static and other intelligent systems using our developed simulation web application. We found that our introduced scheme has better performance than the other approaches by significantly reducing delay time and accordingly decreasing number of the stopped vehicles behind traffic lights. Keywords: Traffic light controlling, Intersection congestion, Vehicular ad-hoc Network, Intelligent traffic light, Vehicle to infrastructure broadcasting. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Günümüzde, sayıları artan araçlar kavşaklarda tıkanıklığa yol açmakta ve bu nedenle tarafik akışında aksamalara neden olmaktadır. Kavşaklardaki tıkanıklığı önlemenin genel olarak sorumluluğunu trafik ışık kontrol sistemi almıştır. Gelişmiş bir trafik ışık kontrol sistemlerini elde etmek için, araçların seyehat bilgilerine ve dolayısı ile trafik akış bilgisine erişim şağlayan VANET teknolojisi kullandık. Dinamik döngü trafik ışık yönetimi önerimiz trafiğin o anki durumuna göre hangi şeritlerin kavşaktan geçmesine izin verileceğini kararlaştıran ve yeşil ışık süresini ayarlayan akıllı ve gerçek zamanlı bir mekanizma sağlamaktadır. Her bir yoldaki o andaki ve sonraki trafik yoğunluğu hesaplamaları önerilen planın iki önemli adımını oluşturmaktadır. Seyahat halindeki araçların V2R altyapısına gonderdikleri veriler trafik yoğunluğu değerlerini hesaplamamıza yardımcı oluyor. Buna ek olarak, hava koşulları ve yolların kalabalık olmasına neden olan önemli yerler planımızdaki diğer önemli faktörlerdir. Trafik ışık döngüsünü belirlemek ve trafik ışıklarını ayarlamak için önerilen plan, geliştirilmiş olan simülasyon web uygulaması kullanılarak varolan statik ve diğer akıllı sistemlerle mukayese edilmiştir. Önerdiğimiz sistemin bekleme zamanını ve dolayısı ile trafik ışıkları arkasında bekleyen arabaların sayısını önemli ölçüde azaltması nedeniyle diğer yöntemlere göre daha iyi perfromans gösterdiği gözlemlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Trafik ışık kontrolü, Kavşak tıkanıklığı, Akıllı trafik ışıkları, Araçtan altyapıya yayın. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Computer Engineering en_US
dc.subject Vehicular ad hoc networks (computer networks)-Traffic Lights en_US
dc.subject Traffic light controlling en_US
dc.subject Intersection congestion en_US
dc.subject Vehicular ad-hoc Network en_US
dc.subject Intelligent traffic light en_US
dc.subject Vehicle to infrastructure broadcasting en_US
dc.title A Novel Algorithm for Intelligent Traffic Light Control en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Engineering, Dept. of Computer Engineering en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record