The Influence of Income, Race and Higher Education on the Purchase of Beauty and Cosmetic Products in America

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Aker, Melek Şule
dc.contributor.author Chukwuma, Esther Chidera
dc.date.accessioned 2019-12-25T11:35:53Z
dc.date.available 2019-12-25T11:35:53Z
dc.date.issued 2018-02
dc.date.submitted 2018
dc.identifier.citation Chukwuma, Esther Chidera. (2018). The Influence of Income, Race and Higher Education on the Purchase of Beauty and Cosmetic Products in America . Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/4210
dc.description Master of Arts in Marketing Management. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, 2018. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Melek Şule Aker. en_US
dc.description.abstract Women from all over the world react differently to the use of cosmetic and beauty products. The beauty and cosmetics industry in America is the largest in the world. This study tries to understand the American society and some of the factors that influence the use of beauty and cosmetics products in the US. Factors such as race, income and higher education are utilized to help understand the women in America and their attitude towards the industry. This would help to explain some of the challenges faced by different women when purchasing beauty products in the US. It is hoped that this same approach be used to understand the women from different race groups of other countries. Keywords: race and beauty, beauty industry, cosmetics. en_US
dc.description.abstract ÖZ : Dünya genelinde kadınların kozmetik ve güzellik ürünleri kullanımları farklıklık göstermektedir. Dünyanın en büyük güzellik ve kozmetik endüstrisi ise Amerika’dadır. Bu çalışmada Amerikan toplumu ve ABD’deki güzellik ve kozmetik ürünlerinin kullanımını etkileyen bazı faktörler araştırılmaktadır. Bu araştırmada Irk, gelir ve yüksek eğitim düzeyi gibi faktörler,Amerika’daki kadınları ve onların güzellik ve kozmetik ürünleri kullanım alışkanlıklarını anlamaya yardımcı olmak için kullanılmaktadır. Bu faktörler, ABD’de farklı kadınların güzellik ve kozmetik ürünleri satın alırken karşılaştıkları zorluklardan bazılarını açıklamaya yardımcı olur. Bu çalışmanın,diğer ülkelerde farklı uyruklardaki kadınların alışkanlıklarını anlamak için kullanabileceği umulmaktadır. Anahtar Kelimeler: Irk ve güzellik, güzellik endüsterisi, kozmetik en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Marketing Management en_US
dc.subject Economic Conditions-Business-America en_US
dc.subject Beauty shops-Cosmetics industry-America en_US
dc.subject Race and beauty en_US
dc.subject beauty industry en_US
dc.subject cosmetics en_US
dc.title The Influence of Income, Race and Higher Education on the Purchase of Beauty and Cosmetic Products in America en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record