Designing and Implementations of Web-Based Student Information System: A Case Study for University of Sulaimaniyah in Kurdistan Region of Iraq

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor İlkan, Mustafa
dc.contributor.author Ahmed, Nawroz Fadhil
dc.date.accessioned 2019-12-25T12:17:42Z
dc.date.available 2019-12-25T12:17:42Z
dc.date.issued 2017-02
dc.date.submitted 2017
dc.identifier.citation Ahmed, Nawroz Fadhil. (2017). Designing and Implementations of Web-Based Student Information System: A Case Study for University of Sulaimaniyah in Kurdistan Region of Iraq . Thesis (M.Ed.), Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Information and Communication Technologies in Education, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/4218
dc.description Master of Science in Information and Communication Technologies in Education. Thesis (M.S.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Information and Communication Technologies in Education, 2017. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Mustafa İlkan. en_US
dc.description.abstract The Student Information System is on the speed trend of taking over the crude way of performing some official works both many institutions. A large body of this study is centered on the positive impacts of ICT to the higher educational system after integration of technology and ICT tools into the system. Recently, a growing number of students in Sulaimaniyah University (more than 22000), the volume of paper used documents and data been increased significantly. Most students‟ information systems are web-based, allowing data to be updated and viewed across multiple devices. Accordingly, a new proposed system information system was designed and proposed to assist students in checking their academic result, administration announcements and lectures inputs. This can be easily viewed in a website on their devices at any times. A quantitative method was adopted, based on questionnaire that was distributed on a random sample of 500 students, lecturer and academic staff from seven departments in Sulaimaniyah University. In this research, ANOVA, T-testing and test of correlation between two or more items were used as well as SPSS for analyzing data and finding connection and correlation between them. The perception of students, instructors and administrative staff toward online students‟ information system in Sulaimaniyah University have been discussed and investigated. The Research findings indicated that applications of student information system instead of classical paper style, was considered highly important by all participant especially the students. The results yielded a general weighted mean of 4.26 that describes the respondents strongly agree that the developed system was acceptable by the student, academic staff and administrative staff in Sulaimaniyah University. Conclusively, this study offered insights into the university staff and students perception about proposed web-based student information system. Keywords: Information Technology Sulaimaniyah University, students, Administrative and Academic staff. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Öğrenci Bilgi Sistemi, hem birçok kurumun, hem de bazı resmi yapıtların yapılma biçimini devralma eğilimindedir. Bu çalışmanın büyük bir kısmı, bilgi ve iletişim araçlarının sisteme entegrasyonu sonrasında BİT'in yüksek eğitim sistemine olumlu etkileri üzerine odaklanmıştır. Son zamanlarda, Süleymaniye Üniversitesi'nde (22.000'den fazla) öğrenci sayısı arttıkça, kağıtların hacmi önemli ölçüde arttırıldı. Çoğu öğrencinin bilgi sistemleri web tabanlı olup verilerin birden fazla cihazda güncellenmesini ve görüntülenmesini sağlar. Buna göre, öğrencilerin akademik sonuçlarını, yönetim duyurularını ve ders girişlerini kontrol etmelerinde yardımcı olmak için yeni önerilen bir sistem bilgi sistemi tasarlanmış ve önerilmiştir. Bu, bir web sitesindeki cihazlarında herzaman kolayca görüntülenebilir. Süleymaniye Üniversitesi'ndeki yedi bölümden 500 öğrenci, öğretim görevlisi ve akademik personelin rasgele bir örneğinde dağıtılan ankete dayalı olarak nicel bir yöntem benimsenmiştir. Bu araştırmada ANOVA, T-testi, iki veya daha fazla madde arasındaki korelasyon testi ve SPSS'nin yanı sıra verileri analiz etmek ve aralarında bağlantı ve korelasyon bulmak için kullanılmıştır. Sulimani Üniversitesi'ndeki öğrencilerin, öğretim elemanlarının ve idari personelin çevrimiçi öğrencilerin bilgi sistemlerine yönelik algıları tartışıldı ve araştırıldı. Araştırma bulguları, klasik kağıt stili yerine öğrenci bilgi sisteminin uygulanmasının, özellikle öğrencilerin katılımıyla çok önemli olduğunu düşündürmektedir. Sonuçlar, katılımcıların geliştirilen sistemin Süleymaniyah Üniversitesi'ndeki öğrenci, akademik personel ve idari personel tarafından kabul edilebilir olduğunu kabul ettiğini açıklayan 4.26 genel ağırlıklı ortalaması vermiştir. Sonuç olarak, bu çalışma, üniversite personelinin ve öğrencilere önerilen web tabanlı öğrenci bilgi sistemi hakkındaki algılamalarını ortayakoymuştur. Anahtar Kelimeler: Bilgi Teknolojisi, Süleymaniyah Üniversitesi, öğrenciler, İdari ve Akademik personel. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Information and Communication Technologies in Education en_US
dc.subject Information and Communication Technologies in Education-Higher Education-Eastern Mediterranean University en_US
dc.subject Student Information System-University of Sulaimaniyah-Kurdistan Region Iraq en_US
dc.subject Education-Computer network resources en_US
dc.subject Educational Technology-E-Learning en_US
dc.subject Information Technology Sulaimaniyah University en_US
dc.subject students en_US
dc.subject Administrative and Academic staff en_US
dc.title Designing and Implementations of Web-Based Student Information System: A Case Study for University of Sulaimaniyah in Kurdistan Region of Iraq en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Information and Communication Technologies in Education en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record