Perception of Students toward Using Tablet Computers/Smartphones in Education: The Case of Eastern Mediterranean University

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Dabaj, Fahme
dc.contributor.author Adibfar, Farzad
dc.date.accessioned 2019-12-25T13:02:24Z
dc.date.available 2019-12-25T13:02:24Z
dc.date.issued 2016-07
dc.date.submitted 2016
dc.identifier.citation Adibfar, Farzad. (2016). Perception of Students toward Using Tablet Computers/Smartphones in Education: The Case of Eastern Mediterranean University. Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Information and Communication Technology in Education, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/4222
dc.description Master of Science in Information and Communication Technology in Education. Thesis (M.Ed.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Information and Communication Technology in Education, 2016. Supervisor: Assist. Prof. Dr. Fahme Dabaj. en_US
dc.description.abstract The very first time when mobile technologies were attempted to be used in education goes back to mid- 1990s. Like any other ICT device, tablet mobile devices have their own advantages and disadvantages which may either create or eliminate some limitations possibly arising due to environmental factors or teachers’/students’ readiness. In this study, an investigation of findings about the advantages of m-learning is carried out. At first, the recognition to which devices, (tablet computers/smart phones) are for using in curriculum context, then the technologies which can be used as a tool, the advantages of each tool, different ideas regarding their usage for educational purposes and finally, the key factors which have impact on higher education to use mobile devices in m-learning were examined. Students’ perception of using mobile tablet devices for educational purposes and the freedom of entering the classroom with mobile tablets were discussed. In addition, its effect on students’ learning, differences between male and female students were detailed, attitude toward using mobile tablets in their daily life and the effect of owning mobile tablets in education in contrast to other mobile devices were also discussed. Moreover, some recommendations on utilizing what kind of technology and how to use mobile tablets as an educational tool were offered. Keywords: Learning, M-Education, mobile devices, m-Learning in education, Mobile tablets. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Mobil teknolojinin eğitimde kullanılması, ilk kez 1990’lı yılların ortalarında gerçekleşmiştir. Her Bilgi ve İletişim Teknoloji aracı gibi, tabletler de çevresel faktörler ya da öğrenci/öğretmen çabukluğundan kaynaklanan bazı sınırlamalara neden olmakta veya var olan bazı kısıtlamaları ortadan kaldıran avantajlara sahip olmaktadır. Bu çalışmada, m-öğrenmenin avantajları ile ilgili bulgular incelenmiştir. İlk olarak, teknolojik araçların, özellikle tablet ve akıllı telefonların, eğitim müfredatı çerçevesinde kullanılabilmesi, bir araç olarak kullanılabilecek olan teknolojiler, her bir aracın avantajı ve son olarak mobil araçların m-eğitimde kullanılabilmesi için sunulan başlıca etkenler incelenmiştir. Öğrencilerin, eğitim için tablet kullanabilmesi ve sınıfa tablet ile girilebilmesi konuları ile ilgili nasıl bir bakış açısına sahip oldukları tartışılmıştır. Buna ek olarak, hem tablet kullanımının öğrencilerin öğrenimi üzerindeki etkileri, hem de erkek ve kız öğrenciler arasındaki farklar detaylı bir şekilde anlatılmış, günlük yaşamda tabletlerin kullanımı konusu masaya yatırılmış ve eğitimde, tablet kullanımının, diğer mobil cihazlara kıyasla nasıl bir etkisi olduğu tartışılmıştır. Buna ilaveten, tabletlerin eğitimsel araçlar olarak nasıl kullanılabileceği ve nasıl bir teknolojiden faydalanılabileceği konusunda bazı öneriler sunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Öğrenme, M-Öğrenme, mobil cihazlar, eğitimde M-öğrenme, tablet. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Information and Communication Technology in Education en_US
dc.subject Education-Effect of technological innovations on-Eastern Mediterranean University en_US
dc.subject Educational technology-Information Technology-Eastern Mediterranean University-Cyprus, North en_US
dc.subject Educational Technology en_US
dc.subject Learning en_US
dc.subject M-Education en_US
dc.subject mobile devices en_US
dc.subject m-Learning in education en_US
dc.subject Mobile tablets en_US
dc.title Perception of Students toward Using Tablet Computers/Smartphones in Education: The Case of Eastern Mediterranean University en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Information and Communication Technology in Education en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record