Hemşirelik öğrencilerinin meslek seçim nedenleri ve öğrenim doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Kılıç, Hülya Fırat
dc.contributor.author Ak, Bahar
dc.date.accessioned 2019-12-25T14:04:38Z
dc.date.available 2019-12-25T14:04:38Z
dc.date.issued 2017-06
dc.date.submitted 2017
dc.identifier.citation Ak, Bahar (2017). K.K.T.C. Hemşirelik öğrencilerinin meslek seçim nedenleri ve öğrenim doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi,Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/4230
dc.description Hemşirelik Dalında Yüksek Lisans Tezidir. Tez (Yüksek Lisans)--Doğu Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü, 2017. Tez Danışmanı: Yard. Doç. Dr. Hülya Fırat Kılıç. en_US
dc.description.abstract This study was made in accordance with the definitive research type with the objective of determining the relationship between reasons for selection of profession and learning satisfaction by nursing students. The study setting was composed of third and fourth year students (147 persons) receiving education in the Nursing Department at the School of Health Sciences of the Eastern Mediterranean University . The sampling was formed of 137 students who voluntarily accepted to participate in the study. The study data was collected by using the Introductory Characteristics Form for students, the Professional Selection Scale in Nursing (PSSN) and the Student Satisfaction Scale-Short Form (SSS-SF). Percentages, the Mann-Whitney U test and the Kruskal-Wallis H test were used in the statistical analysis of data. It was observed that 50% of the nursing students were between 21-22 years of age, 70.5% were women and 95.5% were single. Of the students, 52.3% were third-year students, 53.8% were graduates of a regular high school and 50.8% had passed the Eastern Mediterranean University entrance examination. Of the students, 86.4% selected the department intentionally, 79.5% were pleased with the department and 29.5% preferred the department because they liked the profession. It was found that 65.9% of the students had a positive view related to nursing before entering the school. It was found that point averages of nursing department students were at average levels on the Professional Selection Scale in Nursing (6.96±1.6) and on the Student Satisfaction Scale-Short Form (3.31±.783). It was found that the satisfaction levels of students who preferred the nursing department on the Eastern Mediterranean University entrance examination and who were pleased by the department were higher (p<.05). Of the students who participated in the study, it was found that the Professional Selection Scale in Nursing point averages were higher of those who preferred the department on the Eastern Mediterranean University entrance examination, those who liked the department and those who preferred the nursing department because they liked it. It is proposed that at the beginning of each year the reasons for selecting the profession, the status of liking the profession and the expectations of students just starting higher education and students continuing their education should be determined and that arrangements for these should be made. Thus, it is thought that it would provide a contribution to the ratio of continuing in the department by increasing the level of satisfaction of students, of increasing the quality of education and of developing conscious professional members. Keywords: Profession, Selection of Profession, Satisfaction en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bu araştırma; Hemşirelik öğrencilerinin meslek seçim nedenleri ve öğrenim doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi amacı ile tanımlayıcı araştırma tipine uygun olarak yapılmıştır. Çalışmanın evrenini Doğu Akdeniz Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Yüksekokulu Hemşirelik bölümünde öğrenim gören, 3. ve 4. sınıf öğrencileri (147 kişi) oluşturmuştur. Örneklemini ise araştırmaya katılmayı gönüllü olarak kabul eden 132 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada veriler Öğrencilere Ait Tanıtıcı Özellikler Soru Formu, Hemşirelikte Meslek Seçim Ölçeği ve Öğrenci Doyum Ölçeği – Kısa Formu kullanılarak toplanmıştır.. Verilerin istatistiksel analizinde Yüzdelik, Mann-Whitney U testi, Kruskal-Wallis H testi ve Sperman‟s rho Katsayısı tekniği kullanılmıştır. Hemşirelik öğrencilerinin %50‟sinin 21-22 yaş arasında, %70.5‟nin kadın ve %95.5‟inin bekar olduğu görülmüştür. Öğrencilerin %52.3‟ü üçüncü sınıf öğrencisi, %53.8‟i düz lise mezunu ve %50.8‟i bölümü Doğu Akdeniz Üniversitesi giriş sınavı ile kazanmıştır. Öğrencilerin %86.4‟ü bölümü isteyerek seçtiği, %79.5‟i bölümden memnun ve %29.5‟i mesleği sevdiği için tercih etmiştir. Öğrencilerin %65.9‟nun okula girmeden önce hemşirelik ile ilgili olumlu görüşe sahip olduğu bulunmuştur. Hemşirelik bölümü öğrencilerinin Hemşirelikte Meslek Seçim Ölçeği (6.96±1.6) ve Öğrenci Doyum Ölçeği-Kısa Formu (3.31±.783) puan ortalamaları orta düzeyde bulunmuştur. Hemşirelik bölümünü Doğu Akdeniz Üniversitesi giriş sınavı ile tercih eden ve bölümden memnun olan öğrencilerin doyum düzeyleri daha yüksek bulunmuştur (p < .05). Çalışmaya katılan öğrencilerden bölümü Doğu Akdeniz Üniversitesi giriş sınavı ile tercih edenlerin, bölümü sevenlerin ve hemşirelik bölümünü sevdiği için tercih edenlerin Hemşirelikte Meslek Seçim Ölçeği puan ortalaması daha yüksek bulunmuştur (p < .05). Yükseköğretime yeni başlayan öğrencilerin ve devam eden öğrencilerin her yılın başında meslek seçim nedenleri, mesleği sevme durumları ve beklentilerinin belirlenip ve bunlara yönelik düzenlemelerin yapılması önerilmektedir. Böylece öğrencinin doyum düzeyi arttırılarak bölüme devam etme oranı, eğitim kalitesinin artırılması ve bilinçli meslek üyelerinin gelişmesine katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Anahtar Sözcükler: Meslek, Meslek seçimi, Doyum en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Hemşirelik en_US
dc.subject Hemşirelik Mesleği en_US
dc.subject Meslek en_US
dc.subject Meslek Seçimi en_US
dc.subject Doyum en_US
dc.subject Profession en_US
dc.subject Selection of Profession en_US
dc.subject Satisfaction en_US
dc.title Hemşirelik öğrencilerinin meslek seçim nedenleri ve öğrenim doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Doğu Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record