Gazimağusa’daki Devlet İlkokullarında 4. ve 5. Sınıf Öğretmenlerine Verilen Beslenme Eğitiminin Öğrencilere Yansımasının İzlenmesi

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Arslan, Perihan
dc.contributor.author Elmas, Cemre
dc.date.accessioned 2020-01-23T12:19:25Z
dc.date.available 2020-01-23T12:19:25Z
dc.date.issued 2017-02
dc.date.submitted 2017
dc.identifier.citation Elmas, Cemre. (2017). Gazimağusa’daki Devlet İlkokullarında 4. ve 5. Sınıf Öğretmenlerine Verilen Beslenme Eğitiminin Öğrencilere Yansımasının İzlenmesi. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Beslenme ve Diyetetik Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/4250
dc.description Beslenme ve Diyetetik Dalında Yüksek Lisans Tezidir. Tez (Yüksek Lisans)--Doğu Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Beslenme ve Diyetetik Bölümü, 2017. Tez Danışmanı: Prof. Dr. Perihan Arslan. en_US
dc.description.abstract This research was aimed at measuring the reflection of the nutrition education training given to the 4th and 5th grade teachers (n=27), on the students (n=718) at the primary state schools in Famagusta; which were selected as pilot areas during the 2015-2016 educational year. The teachers were trained with the book called "Sağlıklı Beslenmeyi Öğreniyorum" which was prepared by the researcher. Before the traning, in order to measure their nutrition knowledge by a pre-test, the teachers were given questionnaires which included individual information. After the traning, the same test was given to the teachers to measure the usefulness of the education programme. Following the teachers' training, students were also tested by a specific pre-test in order to check their nutrition knowledge. Therefore a questionnaire was carried out to gather information on their individual information, and their anthropometric measurements and eating habits. After these tests, 3-4 weeks were given to the teachers to convey their learned nutrition knowledge to the students. After the 3-4 week period, the post-test which included the same questions was applied to the students. A significant difference was found between the teachers’s pre-test and the post-test (p<0,05). It was also confirmed that there was a significant difference between the students’s pre-test and the post-test (p<0,05). These results showed that the training that the teachers were given has influenced the students' nutrition knowledge in a positive way. Keywords: Nutrition education, healthy nutrition, school-aged children en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bu araştırma 2015-2016 eğitim - öğretim döneminde pilot bölge uygulaması ile seçilen Gazimağusa devlet ilkokullarındaki dördüncü ve beşinci sınıf öğretmenlerine (n=27) verilen beslenme eğitiminin öğrenciye (n=718) yansımasının ölçülmesi amacıyla yapılmıştır. Öğretmenlere araştırmacı tarafından hazırlanan ‘Sağlıklı Beslenmeyi Öğreniyorum’ isimli kitap aracılığıyla, beslenme eğitimi verilmiştir. Beslenme eğitiminin öncesinde öğretmenlere genel bilgilerini içeren anket ve beslenme bilgisini ölçmek adına ön test uygulanmıştır. Beslenme eğitiminin hemen sonrasında öğretmenlere ön test sorularının birebir aynısı olan sorular, son test olarak uygulanarak eğitimin yararlılığı ölçülmüştür. Öğretmen eğitiminden sonra araştırmacı tarafından öğrencilere beslenme bilgilerini ölçmek amacıyla çocuklara yönelik hazırlanan ön test soruları ile genel bilgilerini, antropometrik ölçümlerini ve beslenme alışkanlıklarını sorgulayan anket uygulanmıştır. Öğrencilere uygulanan ön testten sonra ise öğretmenlere eğitimde öğrendiklerini öğrencilere aktarmaları için 3-4 haftalık bir süre verilmiştir. Bu sürenin ardından araştırmacı tarafından tekrar öğrencilere ön testle birebir aynı olan son test uygulanmıştır. Öğretmenlerin ön test ve son test puanları arasında anlamlı derecede fark olduğu, beslenme bilgilerinin arttığı saptanmıştır (p<0,05). Aynı şekilde öğrencilerin de ön test ve son test puanları arasında önemli fark olduğu ve beslenme bilgilerinin arttığı tespit edilmiştir (p<0,05). Bu sonuçlar öğretmenlere verilen beslenme eğitiminin öğrencilerin beslenme bilgisini olumlu şekilde etkilediğini göstermektedir. Anahtar Kelimeler: Beslenme eğitimi, sağlıklı beslenme, okul çağı çocuklar en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University EMU - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Beslenme ve Diyetetik en_US
dc.subject Sağlıklı Beslenme-Beslenme Eğitimi en_US
dc.subject Beslenme eğitimi en_US
dc.subject sağlıklı beslenme en_US
dc.subject okul çağı çocuklar en_US
dc.title Gazimağusa’daki Devlet İlkokullarında 4. ve 5. Sınıf Öğretmenlerine Verilen Beslenme Eğitiminin Öğrencilere Yansımasının İzlenmesi en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Doğu Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Beslenme ve Diyetetik Bölümü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record