Learning Management System (LMS), has played a significant role in education. The purpose of this study is to investigate the acceptance level of LMS amongst students of two Universities in Tehran, Payamnoor and Farhangian. The total number of participants was 200.
This study was directed based on a quantitative research method and data collection from questionnaire which was then interpreted according to accurate statistical procedures through SPSS software. Results presented that most students regardless their gender, age, and department were satisfied with the usage (acceptance level) of Payamnoor and Farhangian LMSs. Students believed that both Payamnoor and Farhangian LMSs have a considerable capacity for development. Moreover, the research findings disclosed that there is no significant relationship between LMS acceptance dimensions including perceived usefulness, behavioral intention to use technology, attitude towards using technology, actual technology use and learners’ gender, age, and faculty. The studies revealed the freshman students facing more difficulties in using LMS.
Keywords: E-learning, LMS, TAM, Learners.
ÖZ:
Son yıllarda Öğrenme Yönetim Sistemleri (ÖYS) eğitim alanında önemli bir rol almaya başlamıştır. Bu çalışmanın amacı Tahran’da (İran) yer almakta olan Farhangian ve Payamnoor üniversitelerinde okumakta olan öğrencilerin, Öğrenme Yönetim Sistemlerini Kabullenme seviyelerini incelemektedir. Çalışmada nicel araştırma yöntemi benimsenmiş, veri toplama aracı olarak anket kullanılmış ve uygun istatistiki teknikler kullanılarak veriler, SPSS yazılımı ile analiz edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, daha önceden ÖYS’i deneyim etmiş olan 200 öğrenci oluşturmuştur.
Çalışma sonucunda, Payamnoor ve Farhangian şehirlerinde bulunan üniversitelerde okuyan öğrencilerin cinsiyet, yaş ve bölümü fark etmeksizin ÖYS kabullenme seviyelerinin yüksek olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, Payamnoor ve Farhangian şehirlerinde bulunan üniversitelerde okuyan öğrencilerin, ÖYS’nin kendilerinin gelişiminde çok büyük etkisi olduğuna inandıkları belirlenmiştir. Ek olarak araştırma sonuçlarında, ÖYS memnuniyet boyutlarından; algılanan fayda, teknolojiyi kullanmak için davranışsal niyet ve gerçek teknoloji kullanımı ile, öğrencilerin cinsiyeti, yaşı ve fakülte teknolojisini kullanmayı algılama ve teknolojinin kullanışlılığı da dahil olmak üzere birbirleri arasında anlamlı bir ilişki olmadığı ortaya çıkmıştır. Ayrıca çalışmada, birinci sınıf öğrencilerinin ÖYS sistemini kullanırken daha fazla zorluklarla karşı karşıya kaldıkları, üst sınıflarda bu zorlukları aştıkları saptamıştır.
Anahtar Kelimeler: E-eğitim, ÖYS, TAM, Öğrenme.