An Assessment of Learning Management Systems Acceptance: A Case Study of Payamnoor and Farhangian

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor İşçioğlu, Ersun
dc.contributor.author Shayan, Parisa
dc.date.accessioned 2020-01-27T13:24:51Z
dc.date.available 2020-01-27T13:24:51Z
dc.date.issued 2016-05
dc.date.submitted 2016
dc.identifier.citation Shayan, Parisa. (2016). An Assessment of Learning Management Systems Acceptance: A Case Study of Payamnoor and Farhangian . Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Computer Education and Instructional Technologies, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/4278
dc.description Master of Science in Information and Communication Technologies in Education. Thesis (M.S.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Computer Education and Instructional Technologies, 2016. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Ersun İşçioğlu. en_US
dc.description.abstract Learning Management System (LMS), has played a significant role in education. The purpose of this study is to investigate the acceptance level of LMS amongst students of two Universities in Tehran, Payamnoor and Farhangian. The total number of participants was 200. This study was directed based on a quantitative research method and data collection from questionnaire which was then interpreted according to accurate statistical procedures through SPSS software. Results presented that most students regardless their gender, age, and department were satisfied with the usage (acceptance level) of Payamnoor and Farhangian LMSs. Students believed that both Payamnoor and Farhangian LMSs have a considerable capacity for development. Moreover, the research findings disclosed that there is no significant relationship between LMS acceptance dimensions including perceived usefulness, behavioral intention to use technology, attitude towards using technology, actual technology use and learners’ gender, age, and faculty. The studies revealed the freshman students facing more difficulties in using LMS. Keywords: E-learning, LMS, TAM, Learners. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Son yıllarda Öğrenme Yönetim Sistemleri (ÖYS) eğitim alanında önemli bir rol almaya başlamıştır. Bu çalışmanın amacı Tahran’da (İran) yer almakta olan Farhangian ve Payamnoor üniversitelerinde okumakta olan öğrencilerin, Öğrenme Yönetim Sistemlerini Kabullenme seviyelerini incelemektedir. Çalışmada nicel araştırma yöntemi benimsenmiş, veri toplama aracı olarak anket kullanılmış ve uygun istatistiki teknikler kullanılarak veriler, SPSS yazılımı ile analiz edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, daha önceden ÖYS’i deneyim etmiş olan 200 öğrenci oluşturmuştur. Çalışma sonucunda, Payamnoor ve Farhangian şehirlerinde bulunan üniversitelerde okuyan öğrencilerin cinsiyet, yaş ve bölümü fark etmeksizin ÖYS kabullenme seviyelerinin yüksek olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, Payamnoor ve Farhangian şehirlerinde bulunan üniversitelerde okuyan öğrencilerin, ÖYS’nin kendilerinin gelişiminde çok büyük etkisi olduğuna inandıkları belirlenmiştir. Ek olarak araştırma sonuçlarında, ÖYS memnuniyet boyutlarından; algılanan fayda, teknolojiyi kullanmak için davranışsal niyet ve gerçek teknoloji kullanımı ile, öğrencilerin cinsiyeti, yaşı ve fakülte teknolojisini kullanmayı algılama ve teknolojinin kullanışlılığı da dahil olmak üzere birbirleri arasında anlamlı bir ilişki olmadığı ortaya çıkmıştır. Ayrıca çalışmada, birinci sınıf öğrencilerinin ÖYS sistemini kullanırken daha fazla zorluklarla karşı karşıya kaldıkları, üst sınıflarda bu zorlukları aştıkları saptamıştır. Anahtar Kelimeler: E-eğitim, ÖYS, TAM, Öğrenme. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University EMU - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Computer Education and Instructional Technologies en_US
dc.subject Education-Computer network resources-Educational Technology-Student Attitudes-Payamnoor-Farhangian en_US
dc.subject Schools-Teaching Aids and Devices en_US
dc.subject Educational Technology-Educational Media-E-Learning en_US
dc.subject Teaching Aids-Teaching Materials-Teaching Equipments-Instructional materials en_US
dc.subject Teaching-Computer network resources en_US
dc.subject Information and Communication Technologies in Education en_US
dc.title An Assessment of Learning Management Systems Acceptance: A Case Study of Payamnoor and Farhangian en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Computer Education and Instructional Technologies en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record