Students’ and Instructors’ Attitudes towards Peer Teaching Component in ELT Courses

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Erozan, Fatoş
dc.contributor.author Aliaskari, Farhad
dc.date.accessioned 2020-02-24T08:24:41Z
dc.date.available 2020-02-24T08:24:41Z
dc.date.issued 2017-01
dc.date.submitted 2017
dc.identifier.citation Aliaskari, Farhad. (2017). Students’ and Instructors’ Attitudes towards Peer Teaching Component in ELT Courses . Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of English Language Teaching, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/4328
dc.description Master of Arts in English Language Teaching (ELT). Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of English Language Teaching, 2017. Supervisor: Assist. Prof. Dr. Fatoş Erozan. en_US
dc.description.abstract The present study attempted to investigate into the students’ and the instructors’ attitudes towards the ‘peer teaching’ component in the Department of Foreign Language Education of Eastern Mediterranean University. In addition, aims to identify the students’ and instructors’ suggestions regarding how the quality of the peer-teaching component can be improved. The participants of the present study comprised two groups which are thirty-three third and fourth year undergraduate ELT students and the six instructors in the department. In order to collect the data for the study, a set of four instruments were used, including student questionnaire, instructor questionnaire, interviews with students, and interviews with instructors. The results of the data analyses indicated that both the students and the instructors expressed positive attitudes towards the peer-teaching component of ELT teacher education programs held at the EFL Department of EMU. The results of the study also indicated that the instructors and students were aware of the benefits that peer-teaching would have for ELT teacher education programs and for the students’ future teaching careers. The participants also mentioned some suggestions as to how to enhance the micro-teaching component of ELT courses. Overall, based on the results of the study, it can be concluded that ELT peer-teaching has been successful in proving itself as an effective instructional strategy in the eyes of both students and their instructors. However, based on the suggestion that students and instructors have made, some improvements can be done to enhance the micro-teaching component of ELT courses. Further, in the present study, some implications and suggestions for further research on attitudes towards the peer-teaching component of ELT teacher education programs are made to guide other researchers who are willing to conduct research in this area. Keywords: peer-teaching, teacher education programs, students’ attitudes, instructors’ attitudes en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bu çalışma, Doğu Akdeniz Üniversitesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü’ndeki öğrenci ve öğretim elemanlarının arkadaş öğretimine karşı tutumlarını incelemektedir. Ayrıca, öğrenci ve öğretim elemanlarının arkadaş öğretiminin iyileştirilmesine yönelik önerilerini de belirlemeyi hedeflemektedir. Bu çalışmaya katılanlar, 33 Yabancı Diller Eğitimi Bölümü üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencisi ve Bölüm’deki altı öğretim elemanı olmak üzere iki gruptan oluşmaktadır. Bu çalışma için veri toplamak amacıyla, öğrenci anketi, öğretim elemanı anketi, öğrencilerle görüşmeler ve öğretim elemanları ile görüşmeler olmak üzere dört yöntem kullanılmıştır. Veri analiz sonuçları, hem öğrencilerin hem de öğretim elemanlarının ‘arkadaş öğretimi’ ile ilgili tutumlarının olumlu olduğunu göstermektedir. Ayrıca, çalışmanın sonuçları, öğrencilerin ve öğretim elemanlarının arkadaş öğretiminin yaraları konusunda farkındalıklarının bulunduğunu da göstermektedir. Genel oralak, çalışmadan elde edilen sonuçlara dayanarak, hem öğrencilere hem de öğretim elemanlarına göre İngiliz dili öğretiminde ‘arkadaş öğretimi’ yönteminin etkili olduğu sonucuna varılabilir. Ancak, öğrenci ve öğretim elemanlarının sunmuş oldukları önerilere bakılırsa, İngiliz dili öğretimi derslerindeki ‘arkadaş öğretimi’ kısmı bazı iyileştirmelerledaha da etkili hale getirilebilir. Ayrıca, bu çalışmada, ileride hazırlanacak olan İngiliz dili öğretimi öğretmen yetiştirme programlarında bulunan ‘arkadaş öğretimi’ öğesine karşı tutum belirleme çalışmaları için bazı önerilerde bulunulmuştur. Anahtar kelimeler: Arkadaş öğretimi, öğretmen yetiştirme programları, öğrenci tutumları, öğretim elemanı tutumları en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University EMU - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject English Language Teaching (ELT) en_US
dc.subject English Language Teacher-Study and Teaching-Eastern Mediterranean University-Cyprus North en_US
dc.subject Peer Teaching en_US
dc.subject Peer-teaching en_US
dc.subject teacher education programs en_US
dc.subject students’ attitudes en_US
dc.subject instructors’ attitudes en_US
dc.title Students’ and Instructors’ Attitudes towards Peer Teaching Component in ELT Courses en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of English Language Teaching en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record