Along with the world that changing everyday, marketing departments produce strategies to identify and meet changing needs and desires. Since the first branding work has begun from almost existence of mankind, human wanted to make a difference, hereat, nowadays, professionals are growing in the name of brand and branding. By virtue of the added value that commercial life brings, we can say that it is not a correct to ignore the brand and the elements that unite it. Rivalry is becoming increasingly difficult. At this point, the branding steps in. Because the brand is the mechanism of creating a distinctive perception. In the first part of this study, information about brand concept, function of brand, types of brand will be given. In the second part, the elements that forms the brand will be explained in a general way. In the third part, information about the branding process will be given. In the fourth part, detailed information about Turquality Support Program will be given and in the fifth part the branding process of İnci Gs Yuasa Company will be examined for example. In the last part, results and suggestions will be presented.
ÖZ: Her geçen gün değişen dünya ile birlikte, değişen ihtiyaç ve istekler dogru belirlemek ve onları karşılayabilmek için pazarlama departmanları strateji ler üretmektedir. İnsanlığın nerededeyse varoluşundan itibaren farklılık yaratma isteği sonucu ilk markalama çalışmaları başlamışken günümüzde marka ve markalaşma adına profesyoneller yetişiyor. Ticari hayata sağladığı katma değer sayesinde artık markayı, onu bileştiren unsurları göz ardı etmenin çokta doğru bir haret olmayacağını söyleyebiliriz. Rekabet gittikçe çetin hale gelmektedir. Tamda bu noktada markalaşma devreye girmektedir. Çünkü marka ayırt edici bir algı yaratma mekanizmasıdır.
Bu çalışmanın birinci bölümünde marka kavramı, markanın işlevi, türleri hakkında bilgi verilecektir.İkinci bölümünde Markayı oluşturan unsurlar genel bir şekilde açıklanacak ve markalaşma sürecine dair bilgiler verilecektir. Üçüncü bölümde Turquality Destek Progarmı hakkında detaylı bilgi verilerek; dördüncü bölümde örnek olay olarak İnci Gs Yuasa firmasının markalaşma süreci incelenerek, müsteri memnuniyeti ölçülmeye çalışılacaktır.. Son bölümde sonuç ve öneriler sunulacaktır.