The Effectiveness of the Vocabulary Notebook in Learning English Vocabulary by Libyan Master’s Students

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gilanlıoğlu, İlkay
dc.contributor.author Emhemed, Abdussalam Saleh Khalafallah
dc.date.accessioned 2020-08-13T11:13:56Z
dc.date.available 2020-08-13T11:13:56Z
dc.date.issued 2016
dc.date.submitted 2016
dc.identifier.citation Emhemed, Abdussalam Saleh Khalafallah. (2016). The Effectiveness of the Vocabulary Notebook in Learning English Vocabulary by Libyan Master’s Students. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of English Language Teaching (ELT), Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/4435
dc.description Master of Arts in English Language Teaching (ELT). Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of English Language Teaching, 2016. Supervisor: Assist. Prof. Dr. İlkay Gilanlıoğlu. en_US
dc.description.abstract This study was designed to investigate the perceptions of master’s students about vocabulary learning in EFL, and the effectiveness of using vocabulary notebooks in vocabulary acquisition. A qualitative approach was followed to collect data from 11 participants who were all Libyan master’s students in Eastern Mediterranean University. The data was gathered through individual semi-structured interviews with the participants and subsequently analyzed qualitatively. The results show that participants assign different roles to vocabulary and keeping a vocabulary notebook was recognized as a useful language learning strategy, expressing positive attitudes towards using one. Participants also reported that the vocabulary notebook helped vocabulary learning and language skills in many respects. The results suggest that the vocabulary notebook is not just a simple strategy for recording vocabulary but a complex engagement that has an impact on different aspects of language learning. Vocabulary notebooks, therefore, should be given more attention especially in an EFL context. They should be part of language teaching to make the learning of the target language more efficient. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bu çalışma yüksek lisans öğrencilerinin yabancı dil olarak İngilizce’de sözcük öğrenimi hakkındaki algılarını ve sözcük defteri kullanımının dil edinimindeki etkinliğini araştırmak amacıyla tasarlanmıştır. Veriler nitel araştırma yöntemi kullanılarak Doğu Akdeniz Üniversitesi’nde okuyan 11 Libyalı yüksek lisan öğrencisinden toplanmıştır. Veriler katılımcılarla bire-bir gerçekleştirilen yarı-yapılandırılmış mülakatlar yoluyla elde edilmiş ve akabinde nitel bir biçimde çözümlenmiştir. Çıkan sonuçlara göre, katılımcılar kelime haznesine çeşitli roller yüklemekte ve sözcük defteri kullanımını da olumlu tutumlarını dile getirerek yararylı bir dil öğrenme stratejisi olarak görmektedirler. Katılımcılar ayrıca sözcük defterinin kelime ve dil becerisi öğrenimine yardımcı olduğunu kaydetmişlerdir. Bu sonuçlar sözcük defterinin yalnızca basit bir kelime not etme stratejisi değil, dil öğreniminin farklı boyutlarına etki eden karmaşık bir uğraş olduğunu ortaya koymaktadır. Bundan dolayı sözcük defterine özellikle yabancı dil olarak İngilizce öğrenimi bağlamında daha fazla önem verilmelidir. Sözcük defteri öğrencilerin hedef dili daha etkin bir şekilde öğrenebilmeleri için dil sınıflarına entegre edilmelidir. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject English Language--Study and Teaching--Eastern Mediterranean University--Cyprus, North en_US
dc.subject Vocabulary Learning en_US
dc.subject Vocabulary notebook en_US
dc.subject vocabulary learning strategies en_US
dc.subject vocabulary learning en_US
dc.subject vocabulary acquisition en_US
dc.subject English Language Teaching (ELT) en_US
dc.title The Effectiveness of the Vocabulary Notebook in Learning English Vocabulary by Libyan Master’s Students en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of English Language Teaching en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record