A Case Study of Requests in English Emails of Iraqi Arab University Students in North Cyprus

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Shibliyev, Javanshir
dc.contributor.author Aljanabi, Ghazwan Mutar Ahmed
dc.date.accessioned 2020-08-13T11:24:28Z
dc.date.available 2020-08-13T11:24:28Z
dc.date.issued 2016
dc.date.submitted 2016
dc.identifier.citation Aljanabi, Ghazwan Mutar Ahmed. (2016). A Case Study of Requests in English Emails of Iraqi Arab University Students in North Cyprus. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of English Language Teaching (ELT), Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/4437
dc.description Master of Arts in English Language Teaching (ELT). Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of English Language Teaching, 2016. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Javanshir Shibliyev. en_US
dc.description.abstract The present study aimed to identify the pragmatics of politeness with reference to the head act of email request strategies used by the Iraqi postgraduate students in an academic setting at Eastern Mediterranean University, Near East University, Cyprus International University and Girne American University in theTurkish Republic of Northern Cyprus (TRNC). Two research questions were asked. The first aimed to investigate the strategies preferred by Iraqi post-graduate students while performing requests in e-mails, whereas the second aimed to find out the role of learners’ native language transfer in performing requests. The research was conducted as a qualitative and a quantitive case study.Discourse Completion Test (DCT) was used to collect data from three different groups; namely, Iraqi postgraduate students (IPGSs) as the research group, and British-English native speakers (BENSs) and Iraqi-Arab native speakers (IANSs), both representing the baseline groups.This completion task mainly focused on student-professor email request communication. The findings of the study showed that both IPGS and BENS groups preferred to use the conventionally indirect strategies to request in emails. The results pointed out that the IPGS performedrequestsin using formulations different from the baseline group BENS. This indicated that they didn't do same as the target or native pragmatic norms all the time, but they were engaged in the creative construction process in interlanguage pragmatic development . In light of the result, such study involves pedagogical implications that point of the need of Iraqi English teachers to improve their students’ level of pragmatic competence in order to avoid pragmatic failure in email communication, especially in request strategy. Finally, the present study grants other useful areas for more investigation by focusing on the natural data of request strategy performed by EFL learners that may cause pragmatic transfer. Keywords:Pragmatic variations, Pragmatic transfer,Linguistic politeness strategy, Interlanguage pragmatics. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bu çalışma Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde (KKTC) DAÜ, YDÜ, UKÜ ve GAÜ bünyesindeki Iraklı Arap yüksek lisans üniversite öğrencileri tarafından kurumsal e-posta iletişiminin esas dilsel nezaket stratejisini incelemektedir. Araştırma iki soruyu inceler. İlk olarak Iraklı yüksek lisans öğrencilerinin epostalarında ricada bulunurken kullandıkları stratejiler, ikinci olarak ise rica ederken öğrencilerin ana dil transferlerinin rolünü öğrenmeyi amaçlamıştır. Araştırma, niteliksel ve sayısal bir vaka çalışması olarak sürdürülmüştür. Veriler üç farklı gruptan Söylem Tamamlama Testi (STT) kullanılarak toplanmıştır; şöyle ki, araştırma grubu olarak Iraklı yüksek lisans öğrencileri (IPGSs), referans grupları olarak da anadili Britanya-İngilizcesi olan kişileri (BENSs) ve anadili Irak-Arapçası (IANSs) olan kişileri içermektedir. Bu tamamlama çalışması ağırlıklı olarak öğrenciprofesör e-posta istek taleplerindeki iletişime odaklanmaktadır. Çalışmanın bulguları hem IPGS hem de BENS gruplarının e-postalarında ricada bulunmak için geleneksel dolaylı stratejiler kullanmayı tercih ettiğini gösterdi. Sonuçlar gösterdi ki IPGS grubu referans grubu olan BENS grubundan farklı formülasyonları kullanarak ricada bulundu. Bu onların hedef veya anadildeki pragmatik normları her zaman ayni şekilde kullanmadıklarını gösterdi, ancak dillerarası pragmatik gelişim açısından yaratıcı oluşturma sürecinde bulundular. Sonuçlar ışığında, böyle bir çalışma Iraklı İngilizce öğretmenlerinin öğrencilerinin e-posta iletişiminde, özellikle de ricada bulunma stratejisinde, pragmatik bir başarısızlık yaşamamaları amacı ile öğrencilerinin pragmatik yeterliliklerini geliştirmeleri gerektiğine yönelik pedagojik öneriler içermektedir. Son olarak, bu çalışma yabancı dil olarak İngilizce (EFL) öğrencilerinin gerçekleştirdiği pragmatik iletmeye sebep olabilecekricada bulunma stratejilerindeki genel verilere odaklanarak diğer faydalı alanlarda daha fazla araştırma yapılmasını sağlayacaktır. Anahtar kelimeler: Pragmatik varyasyonlar, Pragmatik transfer, Dilsel nezaket stratejileri, Ortak dil pragmatiği en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject English Language Teaching (ELT) en_US
dc.subject English Language-Study and Teaching en_US
dc.subject Politeness (Linguistics)-Grammar en_US
dc.subject Comparative and general en_US
dc.subject Pragmatic variations en_US
dc.subject Pragmatic transfer en_US
dc.subject Linguistic politeness strategy en_US
dc.subject Interlanguage pragmatics en_US
dc.title A Case Study of Requests in English Emails of Iraqi Arab University Students in North Cyprus en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of English Language Teaching en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record