Improving Service Quality in Student Housing in North Cyprus: E.M.U as a Case Study

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tümer, Mustafa
dc.contributor.author Lasisi, Taiwo Temitope
dc.date.accessioned 2020-08-13T11:33:08Z
dc.date.available 2020-08-13T11:33:08Z
dc.date.issued 2016
dc.date.submitted 2016
dc.identifier.citation Lasisi, Taiwo Temitope. (2016). Improving Service Quality in Student Housing in North Cyprus: E.M.U as a Case Study. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Business Administration, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/4439
dc.description Master of Arts in Marketing Management. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, 2016. Supervisor: Prof. Dr. Mustafa Tümer. en_US
dc.description.abstract The aim of this thesis is to determine how service quality in student housing can be improved in North Cyprus. Owing to the fact that there is a progressive surge in the number of students coming to the island and North Cyprus becoming a renowned force in international education, there is a distinct need to improve and know the most important factors that influence students’ decision in regard to students’ housing. Student housing is a major element which influence students’ overall academic success. Solving for the most salient attributes in selecting student housing is an important research topic. This study proposes using Multiple Criteria Decision Making (MCDM) method, Analytical Hierarchy Process (AHP) using the pairwise comparison between criteria, to create an evaluation structure with criteria and related weights for improving service quality in student housing. A four level model is constructed and tested. Sixteen alternatives in level four were compared and finding reveal that the first attributes preferred are ventilation and peace which are preferred equally, followed by room arrangement, rules and regulation, empathy, internet access, communication, privacy, reading section, bathroom/shower, refrigerator, kitchen, hot water, maintenance, proximity and cost. Keywords: Service quality, Student Housing, Analytical Hierarchy Process (AHP). en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bu tezin amacı Kuzey Kıbrıs’taki öğrenci evlerindeki servis kalitesinin nasıl iyileştirilebileceğini incelemektir. Adaya gelen öğrenci sayısındaki artış ve Kuzey Kıbrıs’ın uluslararası eğitimde meşhur bir etkiye sahip olması dolayısıyla öğrencilerin öğrenci evlerine yönelik kararlarını etkileyen en önemli faktörlerin bilinmesini ve iyileştirilmesini zorunlu kılmıştır. Öğrenci evleri öğrencilerin tüm akademik başarısını etkileyen önemli bir faktördür. Öğrenci evlerini seçerken en göze çarpan özelliklerini anlamak önemli bir araştırma konusudur. Bu araştırma çok kriterli karar verme yöntemleri methodunu, kriterler arasındaki ikili karşılaştırmayı kullanan Analitik hiyerarşi sürecini böylece kriterler ile değerlendirme yapısını ve öğrenci evlerindeki servis kalitesini düzeltecek ilgiiağırlıkların oluşturulmasını önermektedi. Dört seviyeli bir model hazırlanıp test edilecektir.Dördüncü seviyede onaltı alternatif kıyaslanılmış ve bulgular ortaya çıkmıştır ki, birinci tercih edilen özelliklerde açığa çıkan eşit bir şekilde tercihin yapılması ve bunu oda düzenlemesi, kurallar ve düzenleme, empati, internete erişim, iletişim, gizlilik, okuma bölümü, banyo/ duş,buzluk, mutfak, sıcak su, bakım, yakınlık ve maliyet gibi özelliklerin takip edilmesidir. Anahtar kelimeler: Servis kalitesi, öğrenci evleri, Analitik Hiyerarşi Süreci. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Marketing Management en_US
dc.subject Service Quality-Customer Satisfaction-Student Housing-Cyprus, North en_US
dc.subject Service quality en_US
dc.subject Student Housing en_US
dc.subject Analytical Hierarchy Process (AHP) en_US
dc.title Improving Service Quality in Student Housing in North Cyprus: E.M.U as a Case Study en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record