In this study preferences, trend and usage of social media and online media for news taking from local and international students’ perspective is examined. This study aims to find the most preferred way of news taking by local and foreign students. Twos concepts of online media and social media are the keywords of this study. In general, the integrated of community-based input, content-sharing, interaction and collaboration are called online communication or social media and on the other hand online media are the media that work as an online available machine for presenting different contents.
This study is a comparison study using nonrandom sampling method. 200 students are surveyed among 5000 students living in different dormitories. Half of the sample was Turkish language and the other half was not Turkish language and among each language category half of the students were male and the other half were female. Since this research is a quantitative research, SPSS software is applied for analysis of the data.
Findings of this study are already supported by secondary data such as different literatures and studies. However, the main questions of this study are answered after results were interpreted. The results of study showed that there is no significant effect of online news media on social media. Results of findings in this study showed that there is significant difference between Turkish and other languages, the results indicated that students with Turkish languages prefer to use online media to track news more than students with other languages. Related to effect of language on
social media, the findings of current study did not support the hypothesis and results showed that there is no significant difference between languages in social media.
It is recommended to further study to focus on a special type of social media such as social news media, to compare it with other types of media. It is also suggested to the further researcher to investigate effects of social media on improving productivity of students in university which will be an interesting topic.
Keywords: social media, online media, news taking, mother language, students.
ÖZ:
Bu çalışma, yerel ve uluslararası öğrencilerin haber almada sosyal medya ve çevrimiçi medya eğilimlerini ve bu kanalları nasıl kullandıklarını incelemektedir. Bu çalışmanın amacı yerli ve uluslararası öğrencilerin yerel ve uluslarası ortamda haber almada kullandıkları ve en çok tercih ettikleri yolu bulmaktır. Çevrimiçi medya ve sosyal medya bu çalışmanın iki temel başlığını oluşturmaktadır. Genel olarak, toplumsal tabanlı veri girişi, içerik paylaşımı, etkileşim ve iş birliği öğeleri çevrimiçi iletişim veya sosyal medya olarak adlandırılırken, çevrimiçi medya, kullanılan makine ve gereçler olarak farklı içerik sunulmasına yardımcı olmaktadır.
Bu çalışma tesadüfi olmayan araştırma yöntemi kullanılarak hazırlanmıştır. Farklı yurtlarda ikamet etmekte olan 5000 öğrenci içerisinden seçilen 200 öğrenci bu çalışmada ölçme ve değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Ölçme ve değerlendirmeye katılan 200 öğrencinin yarısını Türkçe bilen öğrenciler oluştururken diğer yarısını Türkçe bilmeyen uluslarası öğrenciler oluşturmaktadır. Ayrıca hem Türkçe bilen öğrencilerin hemde Türkçe bilmeyen öğrencilerin yarısı erkeklerden diğer yarısı ise kadınlardan oluşmaktadır. Araştırma nicel bir araştırma özelliği taşıdığı için veri analizinin yapılabilmesi için SPSS veri analiz programı kullanılmıştır.
Bu çalışma sonunda ortaya çıkan veriler aynı zamanda farklı yazınlar ve anket çalışmaları gibi ikincil veri analizini kapsayan araştırma yöntemleri ile desteklenmektedir. Ancak çalışmanın temelini oluşturan ana sorular, çalışma verileri ve cevapları ortaya çıktıktan ve incelendikten sonra net olarak değerlendirilecektir. Yapılan çalışma sonunda çevrimiçi haber medyasının, sosyal medya üzerinde çokta
belirgin bir etkisi olmadığı gözlenmiştir. Yine ortaya çıkan sonuçlara bakıldığında Türkçe bilen ve diğer dilleri konuşan uluslararası öğrenciler arasında kayda değer farklılıklar olduğu gözlenmiştir. Ortaya çıkan en önemli farklılığın Türkçe bilen öğrencilerin sosyal medyayı haber alma ve iletişim kurma açısından diğer yabancı dilleri bilen uluslarası öğrencilere göre daha çok tercih ettiği yönündedir. Sosyal medya kullanımında dilin etkisiyle ilgili olarak, yapılan mevcut çalışmanın sonuçları ise bu hipotezi desteklememektedir. Çalışma, dil farklılığının sosyal medya kullanımı üzerinde kayda değer bir farklılık olmadığını ortaya koymaktadır.
Bu bağlamda, çalışmanın vermiş olduğu sonuçlara bakarak sosyal medya haberlerinin diğer medya kanallarıyla da karşılaştırılması tavsiye edilmektedir. Ayrıca sosyal medyanın üniversite öğrencileri üzerindeki etkisinin ve bu öğrencilerin verimliliğinin arttırılmasında sosyal medyanın etkileriylede ilgili çalışma yapılması ilgi çekici bir başlık olarak tavsiye edilmektedir.
Anahtar Kelimeler: sosyal medya, online medya, haber alma, ana diller, öğrenciler.