Dönüşen Medyada Siyasal İletişim: Facebook Ortamında Ekim 2017/ 08 Ocak 2018 KKTC Erken Genel Seçimleri

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Adiloğlu, Fatoş
dc.contributor.author Güler, Ercan
dc.date.accessioned 2020-08-21T06:02:05Z
dc.date.available 2020-08-21T06:02:05Z
dc.date.issued 2018
dc.date.submitted 2018
dc.identifier.citation Güler, Ercan. (2018). Dönüşen Medyada Siyasal İletişim: Facebook Ortamında Ekim 2017/ 08 Ocak 2018 KKTC Erken Genel Seçimleri. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Communication and Media Studies, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/4493
dc.description İletişim ve Medya Çalışmaları Dalında Yüksek Lisans Tezidir. Tez (Yüksek Lisans)--Doğu Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi, 2018. Tez Danışmanı: Prof. Dr. Fatoş Adiloğlu. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bu araştırmanın amacı Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Ekim 2017/ 08 Ocak 2018 Erken Genel Seçimlerine katılan altı siyasi partinin “Halkın Partisi (HP), Cumhuriyetçi Türk Partisi(CTP), Ulusal Birlik Partisi (UBP), Yeniden Doğuş Partisi (YDP), Toplumcu Demokrat Demokrasi Partisi (TDP) ve Demokrat Partisi (DP)”resmi Facebook hesaplarının biçimsel ve içeriksel olarak incelenmesi ve değerlendirilmesidir. Bu doğrultuda çalışmada nicel analiz yöntemi kullanılmış ve siyasi partilerin Facebook sayfaları içerik analizi çerçevesinde ele alınmıştır. Bulgular aynı zamanda nitel bir değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Araştırmanın genel sonucuna Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Ekim 2017/ 08 Ocak 2018 Erken Genel Seçimlerinde bir sosyal medya platform olan Facebook hedef kitlelerine ulaşmak için değerlendirdikleri anlaşılmaktadır. KKTC seçim çalışmalarında siyasal aktörler sosyal medya ortamında yer almasının partiler tarafından önemsendiği görülmektedir. Anahtar Kelimeler: Siyasal İletişim, Yeni Medya, Facebook, Görsel İletişim Tasarımı, KKTC’de Sosyal Medya en_US
dc.description.abstract The purpose of this study is to examine and evaluate the official Facebook accounts of six political parties which were involved in the October 2017/08 January 2018 Early General Elections of The Turkish Republic of Northern Cyprus; “Halkın Partisi (HP), Cumhuriyetçi Türk Partisi (CTP), Ulusal Birlik Partisi (UBP), Yeniden Doğuş Partisi (YDP), Toplumcu Demokrat Demokrasi Partisi (TDP) ve Demokrat Partisi (DP)”formally and contextually. In this direction, quantitative analysis method was used in the study. Facebook pages of political parties were discussed within the context of content analysis. The findings were also subjected to a qualitative evaluation. The general result of the research projected that, political parties aimed to reach their target audience in the Turkish Republic of Northern Cyprus in October 2017/08 January 2018 Early General Elections. Facebook content analysis reflected the use of social media as a political arena. Keywords: Political Communication, New Media, Facebook, Visual Communication Design, Social Media in TRNC en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Siyaset--Siyasal İletişim--Sosyal Medya--Fcebook--Kıbrıs (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, 1983-) en_US
dc.subject Siyasal İletişim en_US
dc.subject Yeni Medya en_US
dc.subject Facebook en_US
dc.subject Görsel İletişim Tasarımı en_US
dc.subject KKTC’de Sosyal Medya en_US
dc.subject Political Communication en_US
dc.subject New Media en_US
dc.subject Visual Communication Design en_US
dc.subject Social Media in TRNC en_US
dc.title Dönüşen Medyada Siyasal İletişim: Facebook Ortamında Ekim 2017/ 08 Ocak 2018 KKTC Erken Genel Seçimleri en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Doğu Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record