Exploration of Influential Architectural Factors in Kindergarten

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hassanpour, Badiossadat
dc.contributor.author Moghadam, Omid Mansoori
dc.date.accessioned 2020-08-24T10:06:54Z
dc.date.available 2020-08-24T10:06:54Z
dc.date.issued 2017
dc.date.submitted 2017
dc.identifier.citation Moghadam, Omid Mansoori. (2017). Exploration of Influential Architectural Factors in Kindergarten. Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Architecture, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/4517
dc.description Master of Science in Architecture. Thesis (M.S.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Architecture, Dept. of Architecture, 2017. Supervisor: Assist. Prof. Dr. Badiossadat Hassanpour. en_US
dc.description.abstract Early childhood education consists of activities and experiences that are intended to effect developmental changes in children prior to their entry into elementary school. The overall effectiveness of an early childhood program is dependent upon several factors such as quality staff, an appropriate environment, proper grouping practices, consistent scheduling, and parental involvement. Early childhood education could procreate substantial benefit in learning and development on children. Because of the potential benefits to children, some people support the idea to promote innovation, creativity and sustainability in the design of space for children. The present thesis focuses on the Exploration of Influential Architectural Factors on Children‘s Learning Outcome: Toward High Performance Kindergartens. To reach this goal, philosophies of early education studied and analyzed, practical implication of early childhood education including effective learning spaces, high performance kindergartens studied and analyzed. Bases on literature survey a pilot interview with selected members of Department of Architecture at EMU were conducted. This selection was based on their involvement in Kindergarten design projects and personal experiences with kindergartens as parents. The multi perspective of interviewees prepared a valuable platform in re-analyzing the literature, evaluating and studying selected cases and developing criteria. As general findings, this study presented a list of parameters to be considered through designing kindergarten which are beyond the regular standards. These parameters should be ideologically fitted in to the concept and developed in process of design to reach high performance building not only technologically, but also psychologically and functionally. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Erken çocukluk eğitimi çocuklar ilkokula girmeden önce, gelişimleri üzerinde etkisi olması amacıyla düzenlenmiş aktiviteler ve tecrübelerden oluşur. Erken çocukluk eğitimi programlarının etkili olabilmesi, çalışanların kalitesi, uygun bir ortam, uygun grup çalışmaları, istikrarlı programlama ve ailenin dahiliyeti gibi birçok faktöre bağlıdır. Bütün bu potansiyel faydalar yüzünden, bazı insanlar çocuklar için yenilikleri, yaratıcılığı ve dizayn alanlarındaki sürdürülebilirliği desteklemektedirler. Sunulmuş olan bu tez, anasınıflarındaki etkili mimari faktörlerin incelenmesi odaklı hazırlanmıştır. Bu hedefe ulaşmak için, erken eğitim çalışmalarının felsefesi araştırılmış ve analiz edilmiş, buna ek olarak etkili öğrenme alanlarını da içinde barındıran erken çocukluk dönemi eğitiminin pratik uygulamaları da yüksek performans gösteren anasınıfları dahilinde çalışılmış ve analiz edilmiştir. Bu seçim, mensupların anasınıfı dizayn projelerine dahiliyetleri ve anasınıfı ebevenyleri olarak kendi tecrübeleri göz önünde bulundurularak yapılmıştır. Genel bulgular olarak bu çalışma, düzenli standartların ötesinde anasınıfları dizayn edilebilmesi adına birçok parametre sunmaktadır. Bu parametreler, ideolojik olarak konsepte uygun olmalı ve dizayn aşaması sırasında geliştirilerek, sadece yüksek performanslı teknolojik standartlar oluşturmak için değil, aynı zamanda psikolojik ve işlevsel olarak da etkili performans sağlamak için kullanılmalıdır. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Architecture en_US
dc.subject Educational Buildings--Kindergarten--Schools--Universities--Architecture and Design en_US
dc.subject School buildings--Kindergarten--AArchitecture - Designs and plans--Space--Environmental Aspects en_US
dc.subject Early Education en_US
dc.subject Kindergarten en_US
dc.subject High-performance Schools en_US
dc.subject Architectural Factors en_US
dc.title Exploration of Influential Architectural Factors in Kindergarten en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Architecture, Dept. of Architecture en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record