Örgütsel Etkililik Açısından Kıbrıs Türk Öğretmenler Sendikası’nın Değerlendirilmesi

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Karslı, Mehmet Durdu
dc.contributor.author Erhalaç, Sevgi
dc.date.accessioned 2020-08-24T10:09:13Z
dc.date.available 2020-08-24T10:09:13Z
dc.date.issued 2018
dc.date.submitted 2018
dc.identifier.citation Erhalaç, Sevgi. (2018). Örgütsel Etkililik Açısından Kıbrıs Türk Öğretmenler Sendikası’nın Değerlendirilmesi. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/4518
dc.description Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsüne Eğitim Yönetimi ve Denetimi Dalında Yüksek Lisans Tezidir. Tez (Yüksek Lisans)--Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2018. Tez Danışmanı: Prof. Dr. Mehmet Durdu Karslı. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Örgütün amaçlarına ulaşma düzeyi olarak da tanımlanan örgütsel etkililik, bir örgütün başarısını gösteren kriterlerden birisidir. Mevcut çalışma, KTÖS üyelerinin bakış açısından KTÖS’nın örgütsel etkililiğini beş farklı boyutta incelemeyi amaçlamıştır. Elde edilen bulgulara göre sendikanın örgütsel etkililik bakımından entegrasyon boyutu dışındaki tüm boyutlarda çok etkili olduğu gözlemlenmiştir. Çalışmada elde edilen diğer bulgulara göre; katılımcıların cinsiyet, medeni durumlarına ve eğitimlerine göre örgütsel etkililik boyutlarının tümünde anlamlı farklılığa rastlanmamıştır. Diğer yandan, mesleki tecrübe, ikamet bölgesi ve sendikal durum değişkenlerinde örgütsel etkilik boyutlarında anlamlı farklılıklar gözlemlenmiştir. Anahtar Kelimeler: KTÖS, Örgütsel Etkililik, Örgütsel Etkililik Boyutları en_US
dc.description.abstract Organizational effectiveness, could be defined as a degree of achieving organizational goals which is an indicator of the success of an organization. The current study aimed to examine the organizational effectiveness of Cyprus Turkish Tearchers’ Union by relying view points of its members in context of five different dimensions. The study revealed that, the union is effective in all dimensions except the dimension of integration in terms of organizational effectiveness. Moreover, the study also concluded that no statistical difference was existed among gender, marital status, academic backround and dimensions of organizational effectiveness, whereas work experience, residence and members’ status in the union were statistically significant with the dimensions of organizational effectiveness. Keywords: Cyprus Turkish Teachers’ Union, Organizational Effectiveness, Dimensions Of Organizational Effectiveness en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim Bilimleri en_US
dc.subject Eğitim Yönetimi en_US
dc.subject KTÖS en_US
dc.subject Örgütsel Etkililik en_US
dc.subject Örgütsel Etkililik Boyutları en_US
dc.subject Cyprus Turkish Teachers’ Union en_US
dc.subject Organizational Effectiveness en_US
dc.subject Dimensions Of Organizational Effectiveness en_US
dc.title Örgütsel Etkililik Açısından Kıbrıs Türk Öğretmenler Sendikası’nın Değerlendirilmesi en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record