Brand Equity, Brand Experience, Consumer Satisfaction and Loyalty [THESIS] / Ridhwan Olatunji Olaoke Submitted to

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tümer, Mustafa
dc.contributor.author Olaoke, Ridhwan Olatunji
dc.date.accessioned 2020-09-01T11:46:08Z
dc.date.available 2020-09-01T11:46:08Z
dc.date.issued 2016
dc.date.submitted 2016
dc.identifier.citation Olaoke, Ridhwan Olatunji. (2016).Brand Equity, Brand Experience, Consumer Satisfaction and Loyalty . Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Business Administration, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/4535
dc.description Master of Arts in Marketing Management. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, 2016. Supervisor: Prof. Dr. Mustafa Tümer. en_US
dc.description.abstract This study was aimed at evaluating whether brand experience mediates the effects of the components of Consumer Based Brand Equity (CBBE) i.e. lifestyle congruence, staff behavior, physical quality and self-congruence and on consumer satisfaction and loyalty within the confines of Famagusta, North Cyprus. The research adopted a quantitative research methodology where a number of surveys were distributed within Eastern Mediterranean University with a remarkable response rate. An analysis was conducted that proved that most of the respondents had a clear understanding of the survey. Analysis was done using the structural equations modelling test following the bootstrapping method. However necessary reliability and validity tests were carried out for the scales likewise the confirmatory factor analysis for the construct. The results of the study showed that brand experience did not mediate the effects of the dimensions of CBBE on brand loyalty. However, brand experience did fully mediate the effects of two of the dimensions of CBBE i.e. brand identification and lifestyle congruence which signifies that consumers tend to be more satisfied with brands that give experiences that match with their lifestyles and self-concepts. The research also further confirmed the facts from previous research that CBBE does have an effect on consumer satisfaction and loyalty. The study recommended that managers and marketers should seek to understand the interests and needs of consumers and give them experiences that would match their self-concepts and lifestyles thereby stimulating them to show attachment to the brand and identify with it. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bu çalışmanın amacı marka tecrübesinin “Müşteri Tabanlı Marka Değer” bileşenlerini hangi yönde etkilediğini değerlendirmek ve araştırmaktır. Ayrıca, Müşteri Tabanlı Marka Değer faktörünü oluşturan “yaşam tarzı uyumu”, “çalışan davranışı”, “fiziki kalite”, “uyum” bileşenlerinin Gazimağusa’daki tüketicilerin davranışları üzerine etkisini değerlendirmektir. Araştırmamızda kantitatif araştırma yöntemi kullanılmış ve literatür taraması sonucunda oluşturulan anket Doğu Akdeniz Üniversitesinde dağıtılarak veriler elde edilmiştir. Anketin çoğu katılımcılarımız yönünden temiz bir anlaşılabilirliği olduğunu gösteren çalışma da ayrıca yapılmıştır. Yapısal Eşitlik Modellemesi istatistiksel yöntem kullanılarak ortaya konan kavramsal model bootstrapping yöntemi ile test edilmiş ve bulgulara ulaşılmıştır. Bunun yanında, modelde kullanılan değişkenlerin güvenilirliği Cronbach alfa ve doğrulama faktör analiz yöntemleri ile analiz edilmiştir. Araştırma sonunda elde edilen bulgular marka tecrübesinin Müşteri Tabanlı Marka Değer bileşenlerini etkilemediği bulgusunu ortaya çıkarmıştır. Bunun yanında, marka tecrübesi boyutunun “Müşteri Tabanlı Marka Değer” bileşenlerinden iki tanesinin markada sadakatini tam olarak etkilediği sonucuna da varılmıştır. Çalışma sonucunda pazarlamadan sorumlu yöneticilerin müşteri ilgi ve ihtiyaçlarını daha iyi anlamaları için araştırma yapmaları müşterilerin benlik kavramı ve yaşam tarzlarını uyumlaştırmaları gerektiği anlaşılmıştır. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Marketing Management en_US
dc.subject Brand loyalty--Brand choice en_US
dc.subject Consumer-Based Brand Equity en_US
dc.subject Brand Identification en_US
dc.subject Brand Experience en_US
dc.subject Brand Loyalty en_US
dc.subject Consumer Satisfaction en_US
dc.title Brand Equity, Brand Experience, Consumer Satisfaction and Loyalty [THESIS] / Ridhwan Olatunji Olaoke Submitted to en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record