The Impact of Brand Loyalty in Tourism Sector Case of 5 Star Hotels in North Cyprus

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tümer, Mustafa
dc.contributor.author Seyedabolghasemi, Maryam Alsadat
dc.date.accessioned 2020-09-01T11:53:09Z
dc.date.available 2020-09-01T11:53:09Z
dc.date.issued 2013-07
dc.date.submitted 2013
dc.identifier.citation Seyedabolghasemi, Maryam Alsadat. (2013). The Impact of Brand Loyalty in Tourism Sector Case of 5 Star Hotels in North Cyprus. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Business Administration, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/4536
dc.description Master of Arts in Marketing Management. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, 2013. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Mustafa Tümer. en_US
dc.description.abstract This study aims to understand the effect of Brand Image (BI), Expectation (EXP), Perceived Quality (PQ), and Perceived Value (PV) on Customer Satisfaction (CS) and thus Brand Loyalty (BL) within a conceptual model in the tourism sector, North Cyprus. Survey instrument aims to measure customer satisfaction in European Customer Satisfaction Index (ECSI) model and brand loyalty as final result. In this research, 200 samples collected from 5 star hotels in North Cyprus and sets of data were analyzed with SPSS software and Smart PLS2. Result of this study shows positive effect of Perceived Quality (PQ), Brand Image (BI), and Perceived Value (PV) on Customer Satisfaction (CS). This finding confirms the results of a study done by last researcher. Also, the result demonstrates that the relationship between the Customer satisfaction and two kind of brand loyalty (attitudinal and behavioral). The finding of this study is different and opposite of last studies about relationship between Customer satisfaction and behavioral brand loyalty and confirms the result of a study done about attitudinal brand loyalty. Keywords: customer satisfaction, Brand loyalty, hotel industry, North Cyprus en_US
dc.description.abstract ÖZ : Bu çalışmanın temel amacı müşteri memnuniyeti ile marka bağımlılığnı etkileyebilecek olası üç faktör olan Marka İmajı (BI), Beklenti (EXP), Değer Algılaması (PV) ve Kalite Algılaması (PQ)‟nın etkilerini oluşturulan kavramsal çerçeve yardımı ile Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti‟ndeki turizm sektöründe incelemektir. Kavramsal modeldeki değişkenleri ölçebilmek amacı ile literatürdeki ölçekler incelenmiş ve test edildikten sonra kullanılmıştır. Her bir değişkeni ölçebilen ölçekler, literatür desteği ile geliştirilmiştir. Bu araştırma için 200 denek (turist) kullanılmış ve bu kişilerden elde edilen cevaplar modelde kullanılmıştır. Toplanan veriler SPSS 20.0 ve Smart – PLS paket programları kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular Kalite Algılaması (PQ), Marka İmajı (BI) ve Değer Algılaması (PV) boyutlarının müşteri memnuniyetini pozitif (olumlu) etkilediğini göstermektedir. Bu sonuç literatürde yapılan en son araştırmayı da desteklemektedir. Ayrıca sonuçlar her iki marka bağımlılığı (tutumsal ve davranışsal) ile müşteri memnuniyeti arasında bir ilişki olduğunu teyit etmektedir. Anahtar Kelimeler: Müşteri memnuniyeti, Marka Bağımlılığı, Otel Sektörü, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University EMU - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Marketing Management en_US
dc.subject Brand loyalty - Brand choice en_US
dc.subject Customer satisfaction en_US
dc.subject Brand loyalty en_US
dc.subject hotel industry en_US
dc.subject North Cyprus en_US
dc.title The Impact of Brand Loyalty in Tourism Sector Case of 5 Star Hotels in North Cyprus en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Faculty of Business and Economics, Department of Business Administration en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record