Impacts of Luxury Fashion Brand’s Social Media Marketing on Purchase Intention in Turkey: a Comparative Study on Louis Vuitton and Chanel

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tümer, Mustafa
dc.contributor.author Bekar, Gökhan
dc.date.accessioned 2020-09-02T11:29:19Z
dc.date.available 2020-09-02T11:29:19Z
dc.date.issued 2016
dc.date.submitted 2016
dc.identifier.citation Bekar, Gökhan. (2016). Impacts of Luxury Fashion Brand’s Social Media Marketing on Purchase Intention in Turkey: a Comparative Study on Louis Vuitton and Chanel. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Business Administration, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/4556
dc.description Master of Arts in Marketing Management. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, 2016. Supervisor: Prof. Dr. Mustafa Tümer. en_US
dc.description.abstract This study discusses the importance of social media marketing in the Turkish fashion industry. There are different theories related to how social media influences customers’ thinking and buying decisions. Traditional strategies for promoting fashion goods have lost their potential to attract and convince customers. So, the need for social media to convince customers of products’ excellence has been explained here. The concept of marketing is a quite useful illustration to manifest the area of the research. The models, theories of social marketing and customers’ perceptions of fashion products have been discussed on this study. The ways customers’ decisions are influenced are explained in the literature review of this study. The blow of luxury fashion branding in the relationship between the customers and the market has been analysed here at great length. The interest of the customers to buy products from the Turkish market has been discussed here. Brand equity and loyal model are also discussed. A quantitative data collection method has been used here to verify and understand the reality of the research subject. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Çalışma, Türkiye’deki moda pazarında sosyal medyanın önemini tartışmıştır. Sosyal medya ve sosyal medyanın müşterilerin düşünme ve satın alma kararı üzerine etkisi ile ilgili birçok farklı teori türleri vardır. Moda mallarının geleneksel promosyon stratejileri, müşterileri çekme ve ikna etme potansiyelini kaybetmiştir. Bu yüzden burada, ürünlerin müşterileri ikna etme konusunda sosyal medyanın ihtiyacı açıklanmıştır. Araştırmanın alan tezahürü için pazarlama kavramı çok yararlı bir örnektir. Sosyal pazarlama teorileri, sosyal pazarlama modelleri ve moda ürünleri konusunda müşterilerin algısı burada açıklanmıştır. Müşterilerin etkilendiği karar verme yolları, araştırma çalışmasının literatürü içinde açıklanmıştır. Lüks moda markalaşması piyasa ve müşteri ilişkisi içerisinde enine boyuna analiz edilmiştir. Müşterilerin, Türkiye pazarına gelen ürünlere olan ilgisine değinildi. Ayrıca, marka değeri ve sadakat modeli de tartışılmıştır. Araştırma konusunun doğruluğunu ve gerçekliğini anlamak için nicel veri toplama yöntemi kullanılmıştır. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Marketing Management en_US
dc.subject Social Media Marketing--Turkey en_US
dc.subject Social Media--Customer relations--Brand Loyalty en_US
dc.subject Social media--Branding (Marketing) en_US
dc.subject Social media marketing en_US
dc.subject brand loyalty en_US
dc.subject fashion market Turkey en_US
dc.subject Business Administration en_US
dc.title Impacts of Luxury Fashion Brand’s Social Media Marketing on Purchase Intention in Turkey: a Comparative Study on Louis Vuitton and Chanel en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record