Hemşirelik Öğrencilerinin Uyku Kalitesinin Belirlenmesi

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Kılıç, Hülya Fırat
dc.contributor.author Şahin, Emre
dc.date.accessioned 2020-09-02T11:58:37Z
dc.date.available 2020-09-02T11:58:37Z
dc.date.issued 2018
dc.date.submitted 2018
dc.identifier.citation Şahin, Emre (2018). Hemşirelik Öğrencilerinin Uyku Kalitesinin Belirlenmesi. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Hemşirelik Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/4560
dc.description Hemşirelik Dalında Yüksek Lisans Tezidir. Tez (Yüksek Lisans)--Doğu Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü, 2018. Tez Danışmanı: Yard. Doç. Dr. Hülya Fırat Kılıç. en_US
dc.description.abstract This study was done as a descriptive study to determine sleep quality of nursing students. The universe of the research was composed of a total of 425 students studying in the undergraduate (384) and graduate (41) programs of the nursing department of Eastern Mediterranean University in 2017-2018 academic year. Sampling was not selected in the research but studied through the universe. There were 280 students who agreed to voluntarily participate as the researching sample of the researcher. The data was collected by questionnaires that were including the descriptive characteristics of students and by the Pittsburgh Sleep Quality Index scale. In the statistical analysis of the data, percentile frequency distribution, ANOVA and Tukey test were used. 44.64% of the students who participated in the study were between the ages of 20-21, 65% of them were female and 35.71% of them were living with their families. It was determined that 80.71% of the students did not work in any job and 59.29% of them were have a balance between their income and expences. 71,07% of the students are studying evening and night, 40,36% of them are taking 25 hours and 25 hours per week. It was determined that 73.57% of the students slept 5-8 hours a day, 80.36% felt sleepy during the day and 57.50% had a sleep problem before. The students were found to have an average of 6.51 ± 3.11 points on the Pittsburg Sleep Quality Index scale. There were no statistically significant difference between the students age, gender, working status, alcohol use and class levels and Pittsburgh Sleep Quality Index scale scores (p> 0,05). It was determined that there was a statistically significant difference between the Pittsburgh Sleep Quality Index scores of the students according to their daily sleeping times (p <0,05). In line with these results; It is recommended that the students who are educated in the nursing program are made aware of the sleeping quality and the counseling services should be provided in the health centers of universities regarding regular sleeping habits. Keywords: Nursing, Students, Sleeping en_US
dc.description.abstract ÖZ : Bu araştırma hemşirelik öğrencilerinin uyku kalitesini belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini 2017-2018 Eğitim Öğretim yılında Doğu Akdeniz Üniversitesi Hemşirelik Bölümü Lisans (384) ve Yüksek lisans (41) programında öğrenim gören toplam 425 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada örneklem seçimine gidilmeyip, evren üzerinden çalışılmıştır. Araştırmanın örneklemini araştırmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden 280 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada veriler öğrencilerin tanıtıcı özelliklerini içeren soru formu ve Pittsburgh Uyku Kalitesi İndeksi ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin istatiksel analizinde yüzdelik, frekans dağılımı, ANOVA ve Tukey testi kullanılmıştır. Çalışmaya katılan öğrencilerin %44,64‟ünün 20-21 yaş arası, %65‟inin kadın, %35,71‟inin aile ile birlikte kaldığı görülmüştür. Öğrencilerin %80,71‟inin herhangi bir işte çalışmadığı ve %59,29‟unun gelirinin giderine eşit olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin %71,07‟si akşam-gece ders çalışmakta ve %40,36‟sı haftada 25 ve üzeri saat derse girmektedir. Öğrencilerin %73,57‟sinin günde 5-8 saat arası uyuduğu, %80,36‟sı gün içerisinde kendini uykulu hissettiği ve %57,50‟sinin daha önce uyku problemi yaşadığı saptanmıştır. Öğrencilerin Pittsburg Uyku Kalite İndeksi ölçeğinden ortalama 6,51±3,11 puan aldıkları saptanmıştır. Öğrencilerin yaş, cinsiyet, çalışma durumları, alkol kullanma durumları ve sınıf düzeyleri ile Pittsburgh Uyku Kalitesi İndeksi ölçek puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark yoktur (p>0,05). Öğrencilerin günlük uyku süreleri ve ders çalışma saatlerinin uyku kalitesi üzerinde etkili olduğu görülmüştür (p<0,05). Bu sonuçlar doğrultusunda; Hemşirelik programında öğrenim gören öğrencilerin uyku kalitesinin önemi konusunda bilinçlendirilmesi ve öğrencilere düzenli uyku alışkanlığı kazandırmak amacıyla üniversitelerin sağlık merkezlerinde danışmanlık hizmetlerinin verilmesi önerilmektedir. Anahtar Kelimeler: Hemşirelik, Öğrenci, Uyku en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Öğrenci en_US
dc.subject Uyku en_US
dc.subject Hemşirelik en_US
dc.subject Nursing en_US
dc.subject Students en_US
dc.subject Sleeping en_US
dc.title Hemşirelik Öğrencilerinin Uyku Kalitesinin Belirlenmesi en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Doğu Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record