Mass Media as Marketing Communication Tool in Managing Customer Satisfaction of Governmental Services: A Case Study of PAEW’s Drinking Water Service in Batinah North Governorate’s states, Oman

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tümer, Mustafa
dc.contributor.author Al-Maamari, Said Amran Sbeit
dc.date.accessioned 2020-09-03T12:01:47Z
dc.date.available 2020-09-03T12:01:47Z
dc.date.issued 2016
dc.date.submitted 2016
dc.identifier.citation Al-Maamari, Said Amran Sbeit. (2016). Mass Media as Marketing Communication Tool in Managing Customer Satisfaction of Governmental Services: A Case Study of PAEW’s Drinking Water Service in Batinah North Governorate’s states, Oman. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Business Administration, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/4564
dc.description Master of Arts in Marketing Management. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, 2016. Supervisor: Prof. Dr. Mustafa Tümer. en_US
dc.description.abstract he purpose of this thesis is to examine how a governmental organization can manage customer satisfaction via mass media as a marketing communication tool. The selected governmental service was the Public Authority for Electricity and Water responsible for presenting drinking water service in the Sultanate of Oman. The investigation sample was based on customer experiences that could contribute significantly to an overall review of the service level after using/subscribing and consumers‘ evaluation of media and marketing accompanied to the service. The reviewed literature emphasizes the importance of mass media in marketing communication to achieve customer satisfaction. The various studies related to marketing and communication are analysed to construct the study‘s conceptual model to illustrate the way marketing messages are conveyed via mass media devices in order to form satisfied bonds between the organization and the customers. The analysis shows that there are feelings of mistrust among customers toward provided water quality, especially with regards to drinking water, and the substitute is purchasing bottled drinking water. The conclusion of the study indicates that there is a relative customer satisfaction of the studied governmental organization‘s marketing management activities conveyed via mass media. Moreover, it is proved statistically that there is a strong correlation between the service provider‘s media efficiency and the success of marketing process, and there is an association between satisfaction degrees of the service provider and satisfaction feelings of service marketing‘s media. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bu tezin amacı, devlet bağlantılı bir örgütün medya iletişim aracılığı ile müşteri memnuniyetini nasıl yönetebileceğinin incelenmesidir. Umman Sultanlığında seçilen hükümetin Elektirik ve Su işlerinden sorumlu birimi halka içme suyu imkanlarını sağlamak zorundadır. Medya ve pazarlama hizmetlerinin değerlendirilmesi, müşterinin aldığı hizmetten sonraki deneyimileri dikkate alanarak sonuçlandırılır. Kitle iletişim araçlarının ve pazarlama iletişimin önemi, müşteri memnuniyetinin sağlanmasında öne çıkmaktadır.Bununla ilgili olarak pazarlama ve iletişim alanı ile ilgili yapılan çeşitli çalışmalar organizasyonu yürüten birimler ve müşteri arasındaki memnuniyet verici bağların oluşturılmasında da tatmin edici olmalıdır.Yapılan çalışmalar gösteriyor ki sağlanan suyun özellikle içme suyunun kalitesine yönelik müşterileriler arasında güvensizlik duyguları belirmiş ve bundan dolayı da tüketici şişelenmiş içme suyunu satın alma yoluna gitmiştir.Yapılan çalışmaların sonucu olarak görülüyor ki kitle iletişim araçları yoluyla yapılmaya çalışılan hükümet organizasyonlarında pazarlama yönetimi ile ilgili faaliyetlerde göreceli olarak müşteri memnuniyeti varolmaktadır. Bunun yanında statistiksel olarak kanıtlanmıştır ki, medya etkinliklerindeki servis sağlayıcılar ile pazarlama sürecinin başarısı arasında küçlü bir bağ olduğu gibi servis sağlayıcının memnuniyet derecesi ve sununlan hizmetin pazarlaması arasında da güçlü bir ilişki söz konusu olduğudur. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Marketing Management en_US
dc.subject Social Media Marketing--Oman en_US
dc.subject Social Media--Customer relations--Marketing Communication--Customer Satisfaction en_US
dc.subject Social media--Branding (Marketing) en_US
dc.subject Marketing management en_US
dc.subject marketing communication en_US
dc.subject media satisfaction en_US
dc.subject Business Administration en_US
dc.title Mass Media as Marketing Communication Tool in Managing Customer Satisfaction of Governmental Services: A Case Study of PAEW’s Drinking Water Service in Batinah North Governorate’s states, Oman en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record