| dc.contributor.advisor | İlkan, Mustafa | |
| dc.contributor.author | Almgadmi, Nader Yousef | |
| dc.date.accessioned | 2020-10-12T06:54:25Z | |
| dc.date.available | 2020-10-12T06:54:25Z | |
| dc.date.issued | 2018 | |
| dc.date.submitted | 2018 | |
| dc.identifier.citation | Almgadmi, Nader Yousef. (2018). Use of ICT in Secondary Schools in Libya: A Teachers’ Perspective. Thesis (M.Ed.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Educational Sciences, Famagusta: North Cyprus. | en_US |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11129/4611 | |
| dc.description | Master of Science in Information and Communication Technologies in Education. Thesis (M.S.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Computer Education and Instructional Technologies, 2018. Supervisor: Prof. Dr. Mustafa İlkan. | en_US |
| dc.description.abstract | The purpose of this study is based on the selection of schools and recognizing the importance of ICT in education in Libya. Despite the fact that Libya is a country with a high standard of living; it has the highest literacy rate in North Africa. Before the war, ICT was restricted to the public sectors only, but today the Libyan government is providing ICT to private Schools to boosts modern education and prepare for global competitiveness. The Ministry of Education has facilitated the integration of ICT into educational institutions across the country. This study used selected schools in Libya to collect data to conduct the research through the set of questionnaire. Quantitative research method was used to analysis the data and the results obtain overall were significant. The research investigated 87 secondary school teachers from 8 secondary schools in Libya. The beneficial impact of ICT usage in the Libyan educational system proved significant on national development. The results of this research therefore indicate that the use of ICT in schools in Libya will go a long way to develop the young generation of students and increase their knowledge and abilities in information and communication technologies and also signified by teachers that there is a huge unavailability of ICT for its use by teachers in the classroom. Keywords: Information Technology, ICT in Education, ICT in Libyan Education | en_US |
| dc.description.abstract | ÖZ: Bu çalışmanın amacı, Libya’da okulların seçiminde ve eğitimde BİT'in öneminin farkındalığını yaratmaktır. Libya yüksek bir yaşam standardına sahip bir ülke olmasının yanında; Kuzey Afrika'da da en yüksek okuma yazma oranına sahiptir. Bu çalışmada, Libya'daki seçilmiş okullarda araştırma seti aracılığıyla ve anket formuyla veri toplanarak analizler kullanılmıştır. Verilerin analizinde nicel araştırma yöntemi kullanılmış ve sonuçların toplamı anlamlı bulunmuştur. Araştırmada, Libya'daki 8 orta öğretim okulundan 87 orta öğretim öğretmeni ile çalışma yapılmış ve sonuçta BİT kullanımının Libya eğitim sistemindeki olumlu etkisinin, ulusal kalkınmada önem taşıdığı görülmüştür. Bu araştırmanın sonuçları, bu nedenle, BİT'in Libya'da okullarda kullanılmasının genç nesil öğrencileri geliştirmede ve bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgi ve yeteneklerini arttırmada önemli olduğu tesbit edilmiştir. Öğretmenlerin büyük bir kısmının bilgiye erişemediğinin ortaya çıkması da yapılması gereken birçok uygulamanın olduğu ve uzun bir yol kat edilmesi gerektiği ortaya çıkmıştır. BIT'in sınıftaki öğretmenler tarafından kullanılmasının bu eksikliklerin giderilmesi açısından önemine vurgu yapıldı. Anahtar Kelimeler: Bilgi Teknolojileri, Eğitimde BİT, Libya Eğitiminde Bilgi ve İletişim Teknolojileri. | en_US |
| dc.language.iso | eng | en_US |
| dc.publisher | Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) | en_US |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
| dc.subject | Computer Education and Instructional Technologies | en_US |
| dc.subject | Information and Communication Technologies in Education Libya | en_US |
| dc.subject | Education - Computer network resources--Educational Technology | en_US |
| dc.subject | Schools--Teaching, Aids and Devices | en_US |
| dc.subject | Educational Technology--Educational Media--E-Learning | en_US |
| dc.subject | Teaching Aids--Teaching Materials--Teaching Equipments--Instructional materials | en_US |
| dc.subject | Teaching - Computer network resources | en_US |
| dc.subject | Information Technology | en_US |
| dc.subject | ICT in Education | en_US |
| dc.subject | ICT in Libyan Education | en_US |
| dc.title | Use of ICT in Secondary Schools in Libya: A Teachers’ Perspective | en_US |
| dc.type | masterThesis | en_US |
| dc.contributor.department | Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Computer Education and Instructional Technologies | en_US |