Hemşirelik Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin Belirlenmesi

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Görgülü, Refia Selma
dc.contributor.author Arslan, Yeşim
dc.date.accessioned 2020-10-12T12:25:19Z
dc.date.available 2020-10-12T12:25:19Z
dc.date.issued 2018
dc.date.submitted 2018
dc.identifier.citation Arslan, Yeşim. (2018). Hemşirelik Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin Belirlenmesi. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Hemşirelik Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/4626
dc.description Hemşirelik Dalında Yüksek Lisans Tezidir. Tez (Yüksek Lisans)--Doğu Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü, 2018. Tez Danışmanı: Prof. Dr. Refia Selma Görgülü. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin belirlenmesi amacıyla, tanımlayıcı araştırma tasarımına uygun olarak yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, Doğu Akdeniz Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi ve Sağlık Hizmetleri Yüksekokulu Hemşirelik Bölümlerinde 2017-2018 öğretim yılı güz döneminde eğitimine devam eden öğrenciler oluşturmuştur. Araştırmada örneklem seçimine gidilmeyip evren üzerinde çalışılmış, araştırmanın yapıldığı tarihlerde sınıfta olan ve araştırmaya katılmaya gönüllü olan 283 öğrenci araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırmanın verileri, ‘‘Öğrenci Tanıtım Formu’’ ve ‘‘Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği’’ ile toplanmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin % 51.2’si 18-20 yaş arasında, % 62.2’si kadın, % 32.9’u birinci sınıf öğrencisidir. Öğrencilerin annelerinin % 42’si; babalarının ise % 39.9’u ilköğretim mezunu olup, araştırmaya katılanların % 72.4’ü gelir düzeylerini giderlerine denk olarak bildirmiştir. Öğrencilerin % 63.3’ü lisansüstü eğitim yapmayı planlamakta, % 85.9’u ise bilimsel etkinliklere katılmak istemektedir. Öğrencilerin % 50.2’sinin ise, kitap okuma alışkanlığı yoktur. Öğrencilerin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği toplam puanı 124.8 ± 22.4 olarak oldukça iyi düzeyde bulunmuştur. Öğrencilerin cinsiyet, lisansüstü eğitim yapma planı, kitap okuma alışkanlıkları ve bilimsel etkinliklere katılma isteklerine göre, yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasında farklılıklar olduğu bulgusuna ulaşılmış olup; öğrencilerin sınıf ve gelir durumu özelliklerine göre ölçeğin öğrenmeyi düzenlemede yoksunluk ve merak yoksunluğu alt boyutlarında istatistiksel farklılıklar olduğu saptanmıştır (p<.05). Öğrencilerin yaş ve anne/baba eğitim durumlarına göre, yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılığa rastlanmamıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda, hemşirelik öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme deneyimlerini güçlendirecek öğrenme ortamlarının sunulması, kitap okuma alışkanlıklarının ve bilimsel etkinliklere katılımlarının desteklenmesine ilişkin önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Yaşam Boyu Öğrenme, Hemşirelik Öğrencileri, Hemşirelik Eğitimi en_US
dc.description.abstract This study uses a descriptive research design to determine nursing students’ lifelong learning tendencies. The study population was comprised of the students of Eastern Mediterranean University’s Faculty of Health Sciences and Vocational School of Health Services Department of Nursing in the fall semesters of 2017 and 2018. The study, without specifying a sampling group, was carried out with the whole study population and 283 students who were taking classes during the study period and agreed to participate. The data were collected using the “Student Information Form” and “Lifelong Learning Tendency Scale”. Of the participants, 51.2% were aged 18-20, 62.2% were female, and 32.9% were freshmen. It was reported that 42% of their mothers and 39.9% of their fathers had completed primary school and 72.4% of their income and expenditure levels were equal; 63.3% planned to undertake master’s study and 85.9% wanted to take part in scientific activities. It was found that 50.2% of the students had no reading habit. The mean Lifelong Learning Tendency Scale score of the participants was 124.8 ± 22.4, which was rather satisfactory. There were differences in students’ lifelong learning tendencies in terms of gender, planning to pursue master’s study, reading habits and desire to participate in scientific activities, and there were also statistical differences between the lack of organization in learning and lack of curiosity subscales regarding their grades and income levels (p<.05). There was no difference in their lifelong learning tendency scores regarding their parents’ education levels. It is suggested, as a result of the findings, that nursing students be provided with environments in which they can broaden their lifelong learning experiences and their reading habits and that participation in scientific activities be supported. Keywords: Lifelong Learning, Nursing Students, Nursing Education en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Hemşirelik en_US
dc.subject Hemşirelik--Hemşireler--Hemşirelik Öğrencileri--Eğitim Öğretim--Yaşam Boyu Öğrenme en_US
dc.subject Yaşam Boyu Öğrenme en_US
dc.subject Hemşirelik Öğrencileri en_US
dc.subject Hemşirelik Eğitimi en_US
dc.subject Lifelong Learning en_US
dc.subject Nursing Students en_US
dc.subject Nursing Education en_US
dc.title Hemşirelik Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin Belirlenmesi en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Doğu Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record