Sporda Sponsorluk: Üç Popüler Takım Sporundaki Forma Üreticilerinin Araştırılması

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Ünlücan, Doğan
dc.contributor.author Usal, Necmi
dc.date.accessioned 2020-10-27T12:27:07Z
dc.date.available 2020-10-27T12:27:07Z
dc.date.issued 2018
dc.date.submitted 2018
dc.identifier.citation Usal, Necmi. (2018). Sporda Sponsorluk: Üç Popüler Takım Sporundaki Forma Üreticilerinin Araştırılması. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Business Administration, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/4707
dc.description Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsüne İşletme Yönetimi Dalında Yüksek Lisans Tezidir. Tez (Yüksek Lisans)--Doğu Akdeniz Üniversitesi, İşletme ve Ekonomi Fakültesi, 2018. Tez Danışmanı: Yard. Doç. Dr. Doğan Ünlücan. en_US
dc.description.abstract Nowadays sponsorship is a hot topic. Sports sponsorship is one of the most important sponsorship types. Sport sponsorship provides many advantages to sponsoring firms such as brand awareness and marketing. It also provides advantages to sponsored clubs in terms of increasing revenues, gaining competitive advantage and increasing popularity. The aim of the survey is to investigate the jersey manufacturing brands of the male teams which compete in the top leagues in 3 major team sports (football, basketball and volleyball). In addition, the advantages of sponsorship are mentioned in detail for both sponsoring companies and sports clubs. The highest number of researched teams is in the field of football. It is followed by basketball and volleyball. As a result of the study, many different manufacturing brands have been identified in the investigated sports types. On the other hand, Italian firms are on top in each sports type in terms of the number of manufacturing firms. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Günümüzde, sponsorluk çok önemli bir konu olarak karşımıza çıkmaktadır. Spor sponsorluğu, sponsorluğun en önemli çeşitlerinden bir tanesidir. Yapılan sponsorluk anlaşmaları, sponsorluk veren firmaların marka bilinirliğini artırması yanında, spor kulüplerinin önemli gelir kaynaklardan bir tanesi haline gelmiş, kulüplerin daha yarışmacı hale gelmesi ve popülaritesinin artmasına katkı sağlamıştır. Araştırmada, 3 takım sporunda (futbol, basketbol ve voleybol) en üst liglerde mücadele eden erkek takımlarına hangi forma üretici firmaların sponsorluk yaptığının ortaya çıkarılma amaçlanmaktadır. Ayrıca, sponsorluk anlaşmalarının, sponsorluk veren firmalar ve spor kulüpleri açısından da ne gibi avantajlar yarattığı üzerinde durulmuştur. Çalışmada, en çok futbol dalındaki kulüplerle ilgili bilgilere ulaşılmıştır. Futbolu sırası ile basketbol ve voleybol izlemiştir. Araştırılan spor dallarında birçok üretici firmanın olduğu saptanmıştır. Bir diğer yandan, üretici firma sayısı bakımından, İtalyan firmalarının araştırılan her üç spor dalında birinci sırada yer aldığı görülmüştür. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İşletme en_US
dc.subject İşletme Yönetimi en_US
dc.subject Sponsorluk en_US
dc.subject üretici firmalar en_US
dc.subject futbol en_US
dc.subject basketbol en_US
dc.subject voleybol en_US
dc.subject Sponsorship en_US
dc.subject manufacturing brands en_US
dc.subject football en_US
dc.subject basketball en_US
dc.subject volleyball en_US
dc.title Sporda Sponsorluk: Üç Popüler Takım Sporundaki Forma Üreticilerinin Araştırılması en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Doğu Akdeniz Üniversitesi, İşletme ve Ekonomi Fakültesi en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record