dc.contributor.advisor |
Kırmızıgil, Berkiye (Eş Tez Danışmanı) |
|
dc.contributor.advisor |
Tüzün, Handan (Tez Danışmanı) |
|
dc.contributor.author |
Dericioğlu, Burcu |
|
dc.date.accessioned |
2020-10-30T08:22:51Z |
|
dc.date.available |
2020-10-30T08:22:51Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.date.submitted |
2018 |
|
dc.identifier.citation |
Dericioğlu, Burcu. (2018). Amatör Artistik Jimnastikçilerde Yapılan Kor Stabilizasyon Egzersiz Programının Fiziksel Uygunluk Üzerine Etkileri. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs. |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11129/4715 |
|
dc.description |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Dalında Yüksek Lisans Tezidir. Tez (Yüksek Lisans)--Doğu Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü, 2018. Eş Tez Danışmanı: Yard. Doç. Dr. Berkiye Kırmızıgil, Tez Danışmanı: Prof. Dr. Handan Tüzün. |
en_US |
dc.description.abstract |
The purpose of this study was to investigate the effects of the core stabilization exercise training (CSET) program on amateur artistic gymnasts between the ages of 7 and 9 on trunk muscle endurance, static balance, dynamic balance and explosive force and compared with the amateur artistic gymnasts who continue to only their gymnastics training and children who do not participate any sport or physical activity.
A total of 51 girls who continue to regularly gymnastic training for at least 3 months and who did not participate in any sport branch and / or did not perform exercise and physical regularly were taken. Individuals were divided into 3 groups by simple random sampling. In the first group (n = 17). In the first group (n = 17) CSE training was given in addition to 2 days a week of 45-60 minute with the gymnastic training. The second group (n = 17) was formed only from children participating in gymnastic training and no additional exercise training was given. The third group (n = 17) consisted of children who were not interested in any sport branch and did not perform regular physical activity and / or exercise. Individuals in this group continued their normal daily life for 8 weeks.
McGill core endurance tests, Flamingo equilibrium test, Y equilibrium test and vertical jump tests were applied to all children before and after the study.
In our study, statistically significant differences were found in body muscle endurance, static and dynamic balance and explosive force values in all measurements made before and after training in the first group of children. (all p˂0,05). In comparison between the groups the results show that the girls who participate gymnastic training with the CSET programme was more effective to improve trunk muscle endurance, static balance, dynamic balance and explosive power than other groups. There is positive improvement which children only in the gymnastic training group on the static trunk muscle endurance and dynamic balance but there is no difference on the static balance and explosive power. In children who do not participate in sports and physical activity, none of the physical fitness parameters are statistically significant and positive.
This study suggests that addition of CSET in gymnastic is an effective method for increasing trunk muscle endurance, static balance, dynamic balance and explosive power levels.
For this reason, it is suggested to add exercises to strengthen the core muscles of in the training program of the athletes who want to improve themselves in the field of artistic gymnastics. |
en_US |
dc.description.abstract |
ÖZ: Bu çalıĢmanın amacı, 7-9 yaĢları arasındaki amatör artistik jimnastikçilerde antrenmanlara ek olarak uygulanan kor stabilizasyon egzersiz eğitim (KSEE) programının statik gövde kas enduransı, statik denge, dinamik denge ve patlayıcı kuvvet üzerindeki etkilerini egzersiz programının uygulanmadığı amatör artistik jimnastikçiler ve spor yapmayan çocuklarla karĢılaĢtırmalı olarak incelemektir.
ÇalıĢmaya 51 kız çocuk katıldı. Bireyler basit tesadüfi örneklem yoluyla 3 gruba ayrıldı. Birinci gruptaki bireylere (n=17) jimnastik antrenmanlarına ek olarak haftada 3 gün 45-60 dakika KSEE uygulandı. Ġkinci grup (n=17) sadece jimnastik antrenmanlarına katılan çocuklardan oluĢturuldu. Üçüncü gruptakiler (n=17) ise hiçbir spor branĢı ile ilgilenmeyen ve düzenli fiziksel aktivite ve/veya egzersiz yapmayan çocuklardan oluĢturuldu. Bu gruptaki bireyler 8 hafta boyunca normal günlük yaĢamlarına devam ettiler.
ÇalıĢma öncesi ve sonrasında tüm çocuklara McGill kor endurans testleri, Flamingo denge testi, Y denge testi ve dikey sıçrama testleri uygulandı.
ÇalıĢmamızda birinci gruptaki çocuklarda eğitim öncesi ve sonrası yapılan tüm ölçümlerde gövde kas enduransı, statik ve dinamik denge ve patlayıcı kuvvet değerlerinde istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar bulundu (tüm p‟ler˂0,05). Gruplar arası karĢılaĢtırmalarda jimnastiğe ek olarak uygulanan KSEE‟nin bireylerin değerlendirilen tüm parametrelerini geliĢtirmede daha etkili olduğu saptandı. Sadece jimnastik eğitimine katılan çocuklarda statik gövde kas enduransı ve dinamik dengede olumlu geliĢmeler olmasına karĢın statik denge ve patlayıcı kuvvette herhangi bir geliĢme olmamıĢtır. Spor ve fiziksel aktiviteye katılmayan çocuklarda ise fiziksel uygunluk parametrelerinin hiçbirinde istatistiksel olarak anlamlı ve olumlu yönde bir sonuç elde edilmemiĢtir.
Bu çalıĢma jimnastik antrenmanlarına katılan kız çocuklarında antrenmanlarına ek olarak uygulanan KSEE‟nin gövde kas enduransını, statik ve dinamik dengelerini ve patlayıcı kuvvetlerini dolayısıyla performanslarını geliĢtirmede etkili bir yöntem olduğunu göstermektedir.
Bu nedenle artistik jimnastikte alanında kendilerini geliĢtirmek isteyen sporcuların antrenman programı içerisine mutlaka kor kaslarının kuvvetlendirilmesine yönelik egzersizlerin eklenmesi önerilmektedir. |
en_US |
dc.language.iso |
tur |
en_US |
dc.publisher |
Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon |
en_US |
dc.subject |
Kor Stabilizasyon |
en_US |
dc.subject |
Çocuklar |
en_US |
dc.subject |
Artistik Jimnastik |
en_US |
dc.subject |
Endurans |
en_US |
dc.subject |
Denge |
en_US |
dc.subject |
Performans |
en_US |
dc.subject |
Core stabilization |
en_US |
dc.subject |
Children |
en_US |
dc.subject |
Artistic Gymnastic |
en_US |
dc.subject |
Endurance |
en_US |
dc.subject |
Balance |
en_US |
dc.subject |
Performance |
en_US |
dc.title |
Amatör Artistik Jimnastikçilerde Yapılan Kor Stabilizasyon Egzersiz Programının Fiziksel Uygunluk Üzerine Etkileri |
en_US |
dc.type |
masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Doğu Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü |
en_US |