Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Çocuğu Olan Ebeveynlerin Kurum Seçiminde Göz Önüne Aldığı Etmenler ve Bu Etmenlerin Okul Öncesi Eğitim Kurumları Tarafından Karşılanma Durumunun İncelenmesi

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gürşimşek, Ayşe Işık
dc.contributor.author Çelebi, Ayşe
dc.date.accessioned 2020-10-30T08:24:58Z
dc.date.available 2020-10-30T08:24:58Z
dc.date.issued 2018
dc.date.submitted 2018
dc.identifier.citation Çelebi, Ayşe. (2018). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Çocuğu Olan Ebeveynlerin Kurum Seçiminde Göz Önüne Aldığı Etmenler ve Bu Etmenlerin Okul Öncesi Eğitim Kurumları Tarafından Karşılanma Durumunun İncelenmesi. Thesis (M.Ed.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Educational Sciences, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/4716
dc.description Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsüne Okul Öncesi Eğitim Dalında Yüksek Lisans Tezidir. Tez (Yüksek Lisans)--Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2018. Tez Danışmanı: Prof. Dr. Ayşe Işık Gürşimşek. en_US
dc.description.abstract In this research, the factors taken into account by parents while choosing their pre-school education institution and the acceptance situation of these factors by the pre-school education institutions have been analyzed. The general purpose of the study is to determine what those factors that the parents take into consideration are and what can be done in order to make the education more qualified and the pre-school education more widespread, by appointing the acceptance situation of the institutions. In the study, the opinions of 345 mothers and 94 fathers (439 parents in total) from public schools of TRNC’s five cities, regarding the factors affecting the pre-school education institution choice have been compiled and commented. As data collection tool a questionnaire form, which has been created by the researcher based on the analyses of various studies in the body of literature, is used in consequence of evaluation of expert opinion. Furthermore, a Personal Information Form is also used in order to specify the demographical characteristics of the participants. As a result of the study, it is determined that there are some deficiencies between the main viewpoint of pre-school education and the factors affecting parents with children attending to public pre-school institutions by the process of choosing these institutions, such as physical structure of the institution, administrators, teachers and assisting personnel, program features and family-school cooperation. Furthermore, it is also observed that the parents have evaluated these pre-school education institutions where their children are attending moderately with regard to the institutions' ability of meeting these specified factors. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bu araştırmada, ebeveynlerin okul öncesi eğitim kurum seçiminde göz önüne aldıkları etmenler ve bu etmenlerin okul öncesi eğitim kurumları tarafından karşılanma durumu incelenmiştir. Bu çalışmadaki genel amaç, ebeveynlerin göz önüne aldıkları etmenlerin neler olduğunu belirlemek ve kurumların bunları karşılama durumunu saptayarak, eğitimin daha nitelikli hale getirilebilmesi için ve okul öncesi eğitimin yaygınlaştırılması açısından neler yapılabileceğini belirlemektir. Çalışmada, KKTC’nin beş ilçesindeki devlet okullarında, 345 anne ve 94 baba olmak üzere toplam 439 ebeveynin okul öncesi eğitim kurumlarının seçiminde etkili olan etmenler konusundaki görüşleri derlenerek yorumlanmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından alan yazındaki çeşitli çalışmaların incelenmesi ile oluşturulan ve uzman görüşüne dayalı değerlendirme sonucunda uygulanan bir anket formu kullanılmıştır. Ayrıca, katılımcıların demografik özelliklerini belirlemek amacıyla bir Kişisel Bilgi Formu uygulanmıştır. Yapılan çalışma sonucunda, devlete bağlı okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden çocukları olan ebeveynlerin, okul öncesi eğitim kurumlarının seçiminde kurumun fiziksel yapı; yönetici, öğretmen ve yardımcı personel, program ve aile-okul işbirliği özelliklerine ilişkin göz önüne aldıkları unsurlarda, okul öncesi eğitimin temel mantığı açısından bazı eksiklikler bulunduğu saptanmıştır. Ayrıca, ebeveynlerin çocuklarının devam ettiği okul öncesi eğitim kurumlarını; belirtilen özellikleri karşılayabilme açısından orta düzeyde değerlendirdikleri görülmüştür. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İlköğretim en_US
dc.subject Okul Öncesi Eğitim en_US
dc.subject Çocuk Gelişimi--Eğitim ve Öğretim en_US
dc.subject Okul Öncesi Eğitim en_US
dc.subject Ebeveyn en_US
dc.subject Okul Seçimi en_US
dc.subject Okul Öncesi Eğitim Kurumları en_US
dc.subject Eğitimde Kalite en_US
dc.subject Pre-School Education en_US
dc.subject Parent en_US
dc.subject School Choice en_US
dc.subject Pre-School Education Institutions en_US
dc.subject Quality in Education en_US
dc.title Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Çocuğu Olan Ebeveynlerin Kurum Seçiminde Göz Önüne Aldığı Etmenler ve Bu Etmenlerin Okul Öncesi Eğitim Kurumları Tarafından Karşılanma Durumunun İncelenmesi en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record