Gestalt contact figures and academic procrastination on T.R.N.C.’s high school last
year students. The secondary aim is, define the differences between Gestalt contact
figures scores, academic procrastination scores and students’ sexuality, department,
living area and parents’ educational levels.
The study group of this research consists of 126 women, 149 men and totally
375 participants. The Gestalt contact figure – new edition forms and Academic
procrastination forms are applied to all participants. The research results were analysed
with the correlation, percentage analysis and one way ANOVA.
The results of research conducted have been found significant relationships
between Gestalt contact figures and Academic procrastination on T.R.N.C’s students.
At the same time has been found significant differences between academic
procrastination and Gestalt contact figure scores and demographic information.
Key Words: Procrastination behaviour, Academic procrastination behaviour,
Gestalt therapy, Gestalt contact figure.
ÖZ:
Bu araştırmanın birinci amacı, K.K.T.C’nin Milli Eğitim Bakanlığına bağlı
bulunan Genel Liselerine devam eden son sınıf öğrencilerinin Akademik erteleme
davranışı ile Geştalt temas biçimleri arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığının
incelenmesidir. Araştırmanın bir ikincil amacı ise, Geştalt temas biçimleri ve
Akademik erteleme davranışı puanlarının cinsiyet, bölüm ve anne-baba eğitim düzeyi
değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediğini incelemektir.
Araştırmanın örneklemini 126’sı kadın, 149’u erkek olan toplam 375 birey
oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan kişilere, kişisel bilgi formu, Geştalt temas
biçimleri ölçeği yeniden düzenlenmiş formu ve Akademik erteleme davranışı
forumları uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler, araştırmanın amaçlarına
uygun düşecek şekilde korelasyon, yüzdelik Analizi ve tek yönlü Varyans Analizi
(ANOVA) ile analiz edilmiştir.
Yapılan araştırma sonucunda geştalt temas biçimleri ve akademik erteleme
davranışı arasında anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır. Ayrıca araştırmanın ikinci
amacı olan cinsiyet bölüm ve anne-baba eğitim düzeyi değişkenlerine göre anlamlı
farklılıklara rastlanmıştır.
Anahtar Sözcükler: Erteleme davranışı, Akademik erteleme davranışı,
Geştalt terapi yaklaşımı, Geştalt temas biçimleri.