Akademik Erteleme Davranışının Geştalt Temas Biçimleri ile İlişkisi

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Akıntuğ, Yeliz
dc.contributor.author Avcı, Ayten Özipek
dc.date.accessioned 2020-11-26T12:25:27Z
dc.date.available 2020-11-26T12:25:27Z
dc.date.issued 2016
dc.date.submitted 2016
dc.identifier.citation Avcı, Ayten Özipek. (2016). Akademik Erteleme Davranışının Geştalt Temas Biçimleri ile İlişkisi. Thesis (M.Ed.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Educational Sciences, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/4760
dc.description Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsüne Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Dalında Yüksek Lisans Tezidir. Tez (Yüksek Lisans)--Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2016. Tez Danışmanı: Doç. Dr. Yeliz Akıntuğ. en_US
dc.description.abstract Gestalt contact figures and academic procrastination on T.R.N.C.’s high school last year students. The secondary aim is, define the differences between Gestalt contact figures scores, academic procrastination scores and students’ sexuality, department, living area and parents’ educational levels. The study group of this research consists of 126 women, 149 men and totally 375 participants. The Gestalt contact figure – new edition forms and Academic procrastination forms are applied to all participants. The research results were analysed with the correlation, percentage analysis and one way ANOVA. The results of research conducted have been found significant relationships between Gestalt contact figures and Academic procrastination on T.R.N.C’s students. At the same time has been found significant differences between academic procrastination and Gestalt contact figure scores and demographic information. Key Words: Procrastination behaviour, Academic procrastination behaviour, Gestalt therapy, Gestalt contact figure. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bu araştırmanın birinci amacı, K.K.T.C’nin Milli Eğitim Bakanlığına bağlı bulunan Genel Liselerine devam eden son sınıf öğrencilerinin Akademik erteleme davranışı ile Geştalt temas biçimleri arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığının incelenmesidir. Araştırmanın bir ikincil amacı ise, Geştalt temas biçimleri ve Akademik erteleme davranışı puanlarının cinsiyet, bölüm ve anne-baba eğitim düzeyi değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediğini incelemektir. Araştırmanın örneklemini 126’sı kadın, 149’u erkek olan toplam 375 birey oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan kişilere, kişisel bilgi formu, Geştalt temas biçimleri ölçeği yeniden düzenlenmiş formu ve Akademik erteleme davranışı forumları uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler, araştırmanın amaçlarına uygun düşecek şekilde korelasyon, yüzdelik Analizi ve tek yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ile analiz edilmiştir. Yapılan araştırma sonucunda geştalt temas biçimleri ve akademik erteleme davranışı arasında anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır. Ayrıca araştırmanın ikinci amacı olan cinsiyet bölüm ve anne-baba eğitim düzeyi değişkenlerine göre anlamlı farklılıklara rastlanmıştır. Anahtar Sözcükler: Erteleme davranışı, Akademik erteleme davranışı, Geştalt terapi yaklaşımı, Geştalt temas biçimleri. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık en_US
dc.subject Erteleme davranışı en_US
dc.subject Akademik erteleme davranışı en_US
dc.subject Geştalt terapi yaklaşımı en_US
dc.subject Geştalt temas biçimleri en_US
dc.subject Procrastination behaviour en_US
dc.subject Academic procrastination behaviour en_US
dc.subject Gestalt therapy en_US
dc.subject Gestalt contact figure en_US
dc.subject Öğrenci Psikolojisi-Akadem'k Erteleme-Lise Öğrencileri-Kıbrıs (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, 1983-) en_US
dc.title Akademik Erteleme Davranışının Geştalt Temas Biçimleri ile İlişkisi en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record