Önder Alışveriş Merkezi Çalışanlarının İş Tatmin Seviyelerine Yöneticilerin Etik Liderlik Davranışlarının Etkisi

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Fethi, Sami
dc.contributor.author Kaşseven, Pembe
dc.date.accessioned 2020-11-26T12:56:01Z
dc.date.available 2020-11-26T12:56:01Z
dc.date.issued 2018-09
dc.date.submitted 2018
dc.identifier.citation Kaşseven, Pembe. (2018). Önder Alışveriş Merkezi Çalışanlarının İş Tatmin Seviyelerine Yöneticilerin Etik Liderlik Davranışlarının Etkisi . Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, İşletme ve Ekonomi Fakültesi, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/4770
dc.description Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsüne İşletme Yönetimi Dalında Yüksek Lisans Tezidir. Tez (Yüksek Lisans)--Doğu Akdeniz Üniversitesi, İşletme ve Ekonomi Fakültesi, 2018. Tez Danışmanı: Prof. Dr. Sami Fethi. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Günümüzde meydana gelen sürekli geliĢim ve değiĢim tüm örgütlerde insan gücüne verilen önemi artırmıĢtır. Çağımızda tüm iĢletmelerde yüksek verimliliği sağlamanın en önemli yolu insan kaynağından daha etkin yararlanabilme olduğu ortaya çıkmıĢtır, ayrıca incelenen birçok literatürde iĢ gücünün önemi ve performans değerlendirmeleri ile ilgili birçok çalıĢmaya rastlanmıĢtır. Bu tez, KKTC’deki Önder AlıĢveriĢ Merkezi Gazimağusa Ģubesi esas alınarak hazırlanmıĢtır. Yapılan çalıĢmada, çalıĢanların iĢ tatmini düzeylerine yöneticilerinin etik liderlik davranıĢlarının ne derece etkili olduğu saptanmaya çalıĢılmıĢtır. Toplam 115 çalıĢanın performanslarını değerlendirmek amacıyla anket yöntemi uygulanmıĢtır. 115 adet anket formu dağıtılmıĢ fakat bazı çalıĢanların yıllık izinde, bazılarının ise ankete katılmak istememesi ile toplamda 101 adet net geri dönüĢü olan anket sonucuna ulaĢılmıĢtır. Elde edilen bulgular ıĢığında ‘Kıdem sahibi olmak her zaman 1 adım önde olmayı göstermektedir’ ve ‘YaĢ unsuru saygı göstermede önemli bir belirleyicidir’ sorularında kadınlar ve erkekler açısından anlamlı farklılık olduğu görülmektedir. Bu, kadınlar ve erkeklerin bu soruları cevaplarken aynı fikirde olmadığı anlamına gelmektedir. Ayrıca ampirik bulgular etik liderlik ve kıdem faktörlerinin iĢ tatmini üzerinde anlamlı ve pozitif bir etkisi olduğunu göstermektedir. ÇalıĢmanın alıĢveriĢ sektöründe olması bir diğer çalıĢmalarda farklı sektörlerde aynı uygulama yapılarak sektörler arasındaki benzerlik ve farklılık değerlendirmesi önerilebilir. YapılmıĢ olan bu araĢtırma 2018’de yapılmıĢ olup, 2028 yılında çalıĢmanın tekrardan aynı sektör ve bölgede yinelenmesi ile zaman içerisinde sonuçların değiĢiklik gösterip göstermediği incelenebilir. Böylece etik liderlik davranıĢlarının zaman içerisindeki değiĢimi irdelenebilir. Bundan sonraki çalıĢmalarda etik liderliğin örgütsel bağlılık, motivasyon ve stress gibi kavramlarla olan iliĢkileri incelebilir. Anahtar kelimeler: ĠĢ tatmini, etik liderlik, yaĢ, kıdem, Önder AVM, KKTC en_US
dc.description.abstract The continuous development and change that has taken place today has increased the importance given to human capital in all organizations. Nowadays it has emerged that the most important way of achieving high efficiency is to get benefit from human capital more effectively. There have also been many studies in the literature on the importance of workforce performance and performance evaluations. This thesis empirically investigates the relationship between job satisfaction levels of the employees and ethical leadership behaviours, experience and age of the managers at the Onder Shopping Centre in Famagusta TRNC. 115 participants were used for the study however, 101 completed the questionnaire. The findings reveal that there is a significant difference between male and female based on the two factors such as ‘having seniority always means being one step ahead’ and ‘age is an important determinant in respecting people’. In other words, Female and male did not agree when they answered those questions. Empirical findings also show that ethical leadership and seniority factors have a significant and positive effect on job satisfaction. In other studies where the worker is in the shopping sector, it is advisable to evaluate the similarities and differences between the sectors by carrying out the same application in different sectors. This research was carried out in 2018 and it can be examined in 2028 whether the results change over time or not. Thus, the change in ethical leadership behaviour over time can be examined. For the future studies, ethical leadership can examine relationships with concepts such as organizational commitment, motivation, and stress. Keywords: Job satisfaction, ethical leadership, seniority, age, Onder AVM, TRNC en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University EMU - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İşletme en_US
dc.subject İşletme Yönetimi en_US
dc.subject Personel Yönetimi-İş Verimi-Liderlik en_US
dc.subject İş tatmini en_US
dc.subject etik liderlik en_US
dc.subject yaş en_US
dc.subject kıdem en_US
dc.subject Önder AVM en_US
dc.subject KKTC en_US
dc.title Önder Alışveriş Merkezi Çalışanlarının İş Tatmin Seviyelerine Yöneticilerin Etik Liderlik Davranışlarının Etkisi en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Doğu Akdeniz Üniversitesi, İşletme ve Ekonomi Fakültesi en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record