ÖZ:
Değişen pazar dinamikleri arasında, en önemlilerden biri olan tüketicilerin talep,
istek ve beklentilerinin, her geçen gün değişmesi, şirketlerin bu duruma ayak
uydurup pazarda var olmalarını daha da zorlaştırmıştır. Dolayısıyla kaliteli ürünler
üretmek veya hizmetler sunmak bu noktada yeterli olmamaktadır. İnternet
kullanımının yoğun olduğu pazarlarda artık geleneksel medya araçları kullanarak
tüketicilere ulaşmaya çalışmak da bu noktada yetersiz kalmaktadır.
Bu araştırmanın amacı Kuzey Kıbrıs pazarında gelişen alışveriş merkezlerine olan
tutumun araştırılmasının yanısıra, alışveriş merkezlerinin de tüketiciye ulaşmak için
uygulamış oldukları dijital pazarlama iletişimi kampanyalarını incelemektir. “Kuzey
Kıbrıs’ta Bulunan Alışveriş Merkezlerinin Dijital Pazarlama İletişimi Kampanyaları
ve Tüketici Tutumları” konu başlıklı araştırma konusu alanda ilk olup literatüre ve
sektöre katkı sağlaması, araştırmayı önemli kılmaktadır.
Kuzey Kıbrıs pazarında 3 farklı bölgede yer alan alışveriş merkezleri, City Mall
(Gazimağusa), 1001 Airport Mall (Lefkoşa), Avenue Dereboyu (Lefkoşa) ve Girne
Park (Girne) evreni oluşturduğundan nicel araştırma yöntemi kullanılarak
tüketicilerinin tutumlarını ölçmek için anket yöntemi kullanılacaktır. Araştırmanın
bir diğer kısmını oluşturan alışveriş merkezlerinin uygulamış oldukları dijital
pazarlama iletişimi kampanyaları incelenmesinde bahsi geçen alışveriş merkezlerinin
Facebook sayfalarına içerik analizi yöntemi uygulanacaktır. İletişimin etkilerinin
hiyerarşik modeli çerçevesinde, kullanımlar ve doyumlar teorisi ile Maslow’un
gereksinimler hiyerarşisi teorisi bu araştırmanın temelinde kullanılacak olan iletişim
teorileridir.
Anahtar Kelimeler: Dijital Pazarlama, Tüketici Davranışları, Kuzey Kıbrıs’taki
AVM’ler, Pazarlama İletişimi
Among one of the most important market dynamics, change of consumers demands,
wants and expectations with each passing day has made it harder for companies to
survive in the market and keep up with these changes. Therefore, producing high
quality goods and services is not sufficient at this point. In markets with rich internet
usage, trying to reach out to the consumers with the use of traditional media tools
falls short.
Alongside the research on attitude towards the developing shopping centers in the
North Cyprus’ market, the aim of this research is to analyze the digital marketing
communications campaigns shopping centers utilized to reach the consumers. The
research with the title “Shopping Centers Digital Marketing Communication
Campaigns and Consumer Attitudes in North Cyprus” is the first in its field, so its
contribution to the literature and the sector makes this research important.
In the market of North Cyprus, shopping centers located in three different areas, City
Mall (Gazimağusa), 1001 Airport Mall (Lefkoşa), Avenue Dereboyu (Lefkoşa) and
Girne Park (Girne), makes up for the population, thus quantitative research method
will be adopted, and questionnaires will be used to evaluate the consumers attitudes.
In another section of the research, for the analysis of digital marketing campaigns
utilized by the shopping centers, content analysis method will be used on the
mentioned shopping centers Facebook pages.Within the frame of Communication’s
effects hierarchical model, uses and gratification theory along with the Maslow need
hierarchy theory are the communication theories that will be used in the basis of this
research.
Keywords: Digital Marketing, Consumer Behaviors, Shopping Centers in TRNC,
Marketing Communications