Integrative and Instrumental Motivation of Libyan ELT Undergraduate Students Towards Learning English

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gilanlıoğlu, İlkay
dc.contributor.author Alsharif, Bushra
dc.date.accessioned 2020-11-26T13:03:02Z
dc.date.available 2020-11-26T13:03:02Z
dc.date.issued 2018
dc.date.submitted 2018
dc.identifier.citation Alsharif, Bushra. (2018). Integrative and Instrumental Motivation of Libyan ELT Undergraduate Students Towards Learning English. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of English Language Teaching (ELT), Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/4773
dc.description Master of Arts in English Language Teaching (ELT). Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of English Language Teaching, 2018. Supervisor: Assist. Prof. Dr. İlkay Gilanlıoğlu. en_US
dc.description.abstract The current study aimed to explore the motivation level and motivation type (whether they are integratively or instrumentally motivated) of ELT undergraduate Libyan students towards learning English. It also attempts to explore the major factors which influence the motivation of ELT undergraduate students in learning English. The study was conducted at the University of Sebha, specifically in the Department of English Language Teaching (ELT), which is located in the south of Libya. This case study used a quantitative method. 118 ELT undergraduate students participated in this research. The data collection instrument was a student's questionnaire. The collected data were analyzed by using SPSS 20 software programme. The results showed that the motivation of students for learning English is high. In addition, they are more instrumentally than integratively motivated to learn English language. Furthermore, it was revealed by the results that the factors which contribute to learner's motivation are mixed between integrative and instrumental motives. Lastly, the implications, limitations of the study, as well as further research studies suggestions were also provided at the end of this study. Keywords: Motivation, Integrative, Instrumental, ELT students en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bu çalışmada, Libyalı ELT lisans öğrencilerinin İngilizce öğrenmek için yüksek motivasyona sahip olup olmadıklarının, ayrıca İngilizce öğrenmeye yönelik bütünsel veya araçsal olarak motive olup olmadıklarının incelenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca, ELT lisans öğrencilerini İngilizce öğrenirken motive etmeye katkıda bulunan başlıca faktörleri bulmaya çalışmaktadır. Araştırma, Libya'nın güneyinde bulunan Sebha Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi Bölümü'nde (ELT) yürütülmüştür. Araştırmada niceliksel bir yöntem kullanılmıştır. Araştırma 118 ELT lisans öğrencisinin katılımıyla gerçekleşmiştir. Veriler bir anket kullanılarak toplanmış ve SPSS 20 yazılım programı kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlar, Libyalı ELT lisans öğrencilerinin İngilizce öğrenme konusunda büyük motivasyona sahip olduklarını, ayrıca İngilizce dilini öğrenmek için bütünsel bir motivasyona sahip olduklarını göstermiştir. Sonuçlar ayrıca öğrenenlerin motivasyonuna katkıda bulunan faktörlerin bütünsel ve araçsal nedenlerin karışımı olduğunu ortaya koymuştur. Son olarak, bu çalışmanın sonucunda İngilizce dil öğretiminin etkileri, çalışma kısıtlamaları ve daha ileri araştırma çalışmalanin için öneriler getirilmiştir sunulmuştur. Anahtar kelimeler: Motivasyonlar, Bütünsel, Araçsal, ELT öğrencileri. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject English Language Teaching (ELT) en_US
dc.subject English Language--Study and Teaching en_US
dc.subject Student Motivation--English (Second Language)--Second Language Learning en_US
dc.subject Motivation en_US
dc.subject Integrative en_US
dc.subject Instrumental en_US
dc.subject ELT students en_US
dc.title Integrative and Instrumental Motivation of Libyan ELT Undergraduate Students Towards Learning English en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of English Language Teaching en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record