Yükseköğretim Kurumlarının Araştırma Kapasitesinin Geliştirilmesi: Akademisyen Bakış Açısı

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Mertkan, Şefika
dc.contributor.author Öntekin, Nazlı Ezgi
dc.date.accessioned 2021-01-05T08:09:42Z
dc.date.available 2021-01-05T08:09:42Z
dc.date.issued 2018
dc.date.submitted 2018
dc.identifier.citation Öntekin, Nazlı Ezgi. (2018). Yükseköğretim Kurumlarının Araştırma Kapasitesinin Geliştirilmesi: Akademisyen Bakış Açısı. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/4782
dc.description Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsüne Eğitim Yönetimi ve Denetimi Dalında Yüksek Lisans Tezidir. Tez (Yüksek Lisans)--Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2018. Tez Danışmanı: Doç. Dr. Şefika Mertkan. en_US
dc.description.abstract This study focuses on improving the research capacity of higher education institutions with the aim to examine the value attached to research by the university and system administrators, efforts to improve the research capacity of the universities from the perspective of scholars while also exploring the suggestions scholars make to enhance the research capacity of universities. Because the study aims to examine the aforementioned issues from the perspectives of scholars in depth, the study employs a phenomenological design and a qualitative approach. Sixteen scholars from seven different faculties based in one higher education institution participated in the study. Participants were selected using criteria sampling. Data were generated through face-to-face semi-structured interviews ranging from 60 minutes to 90 minutes conducted in participants’ natural settings. Data were analysed using content analysis. Findings suggest scholars believe research is not given sufficient weight in the current higher education system and the interventions to improve the research capacity is far from being sufficient. There is clear evidence to suggest scholars trust this negatively influences not only organizational research capacity, but also the studies conducted. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Yükseköğretim kurumlarının araştırma kapasitesinin geliştirilmesi konusunda yürütülen bu araştırmanın temel amacı; akademisyenlerin bakış açıları doğrultusunda Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti bünyesinde yer alan yükseköğretim kurumlarının ve sistem yönetimleri tarafından araştırma işlevine verilen önem ve değer yanında araştırma işlevinin geliştirilmesi noktasında üniversite yönetimleri tarafından yapılanların belirlenmesi ve yükseköğretim kurumlarının araştırma kapasitelerinin geliştirilmesi adına çözüm önerilerinin belirlenmesidir. Çalışmada derinlemesine inceleme hedeflendiği için, araştırmada nitel yaklaşım kullanılmış ve araştırma kişilerin edindiği deneyimlerin temelinde yatan sebeplere ve kişilerin yaşadıkları bu deneyimlerin nasıl bir bilinç oluşturduğu uzerine odaklandığından fenomenolojik olarak desenlendirilmiştir. Çalışmaya Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nde bulunan bir üniversitede görev yapmakta olan 7 farklı fakülteden toplam 16 akademisyen katılmıştır. Çalışma grubu belirlenirken amaçlı örnekleme türlerinden biri olan ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Veri bir saatle bir buçuk saat arasında süren yarı-yapılandırılmış görüşmeler aracılığıyla katılımcıların kendi doğal ortamlarında yüz yüze toplanmıştır. Araştırma sürecinde elde edilen veriler içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda ortaya çıkan bulgular, akademisyenlerin Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti yükseköğretim sisteminde araştırma işlevine yeterince değer verilmediğini ve üniversite yönetimleri tarafından hayata geçirilen çalışmaların araştırma kapasitesini geliştirme noktasında yetersiz kaldığını düşündüklerini göstermektedir. Akademisyenlerin bakış açısından ele alındığı zaman bu durumun araştırma işlevini ve yapılan araştırmaları olumsuz etkilediği yine bulgular arasındadır. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim Bilimleri en_US
dc.subject Yükseköğretim--Araştırma--Kıbrıs (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, 1983-) en_US
dc.subject Eğitim Yönetimi en_US
dc.subject Araştırma Kapasitesi en_US
dc.subject Yükseköğretim en_US
dc.subject Educational Management en_US
dc.subject Research Capacity en_US
dc.subject Higher Education en_US
dc.title Yükseköğretim Kurumlarının Araştırma Kapasitesinin Geliştirilmesi: Akademisyen Bakış Açısı en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record