Okul Öncesi Öğretmenlerinin Benlik Saygıları ve İş Doyumu Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yazgın, Eda
dc.contributor.author Esergül, Seda Buzcü
dc.date.accessioned 2021-01-05T09:51:46Z
dc.date.available 2021-01-05T09:51:46Z
dc.date.issued 2019
dc.date.submitted 2019
dc.identifier.citation Esergül, Seda Buzcü. (2019). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Benlik Saygıları ve İş Doyumu Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/4797
dc.description Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsüne Okul Öncesi Eğitim Dalında Yüksek Lisans Tezidir. Tez (Yüksek Lisans)--Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2019. Tez Danışmanı: Doç. Dr. Eda Yazgın. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Okul öncesi öğretmenleri 0-6 yaş aralığındaki çocukların eğitiminden sorumludur. Bu bağlamda okul öncesi öğretmenlerinin kendi iş doyumları ve mesleki benlik saygıları çocukları etkileyebilmektedir. Bu çalışmada, okul öncesi öğretmenlerinin mesleki benlik saygıları ile iş doyumu düzeylerinin bazı değişkenler açısından farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Bu araştırmanın amacı 2017-2018 eğitim öğretim yılında okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan okul öncesi öğretmenlerinin mesleki benlik saygıları ile iş doyumlarının farklı değişkenlerle ilişkisinin ve bu iki değişken arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma evrenini 2017-2018 Eğitim Öğretim yılında Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde okul öncesi öğretmeni olarak görev yapmakta olan 297 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın sonuçlarına göre okul öncesi öğretmenlerinin mesleki benlik saygısı düzeyinin yaş ve kıdem değişkenlerine göre farklılaştığı tespit edilmiş, ancak cinsiyet ve eğitim düzeyi değişkenlerinin benlik saygısı açısından farklılığa yol açmadığı saptanmıştır. Okul öncesi öğretmenlerinin iş doyum düzeylerinde yaş ve kıdem değişkenleri açısından anlamlı bir farklılık tespit edilmiş, ancak cinsiyet, eğitim düzeyi değişkenleri ile iş doyumu düzeyleri açısından anlamlı bir fark saptanmamıştır. Bu çalışmadan elde edilen sonuçlara göre, okul öncesi öğretmenlerinin mesleki benlik saygınlığı ve iş doyumu düzeyleri arasında pozitif yönde orta düzeyde anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Okul Öncesi Öğretmeni, Mesleki Benlik Saygısı, İş Doyumu en_US
dc.description.abstract Pre-school teachers are responsible for the education of children between the age of 0-6. In this context, it is inevitable that pre-school teachers own job satisfaction and professional self-esteem that affect children. In this study, it has been examined whether professional self-esteem job satisfaction levels of pre-school teachers differ in terms of some variables. The aim of this study is to investigate the relationship between professional self-esteem and job satisfaction of pre-school teachers working in 2017-2018 preschool institutions during 2017-2018 academic year, in terms of different variables. The research population consists of 297 pre-school teachers in the Turkish Republic of Northern Cyprus. According to the results of the research it was found that there was a significant difference between pre-school teachers’ self-esteem level with age and seniority variables, but no significant relationship was found between gender and educational level variables. Significant difference was found between the job satisfaction levels of the pre-school teachers depending to the age and seniority variables. But no significant difference was found between gender, education level job and satisfaction levels. According to the results obtained from this study, the relationship between the pre-school teachers’ self-esteem and job satisfaction levels was examined and a positive and moderate significant relationship was found between the job satisfaction levels and profossional self-esteem of the participants. Keywords: Pre-school Teachers, Professional self-esteem, Job Satisfaction en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İlköğretim en_US
dc.subject Okul Öncesi Öğretmenliği en_US
dc.subject Okul Öncesi Eğitim--Okul Öncesi Eğitim Öğretmenleri--Kıbrıs (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, 1983-) en_US
dc.subject Okul Öncesi Öğretmenleri--İş Doyumu--İş Tatmini en_US
dc.subject Okul Öncesi Öğretmeni en_US
dc.subject Mesleki Benlik Saygısı en_US
dc.subject İş Doyumu en_US
dc.subject Pre-school Teachers en_US
dc.subject Professional self-esteem en_US
dc.subject Job Satisfaction en_US
dc.title Okul Öncesi Öğretmenlerinin Benlik Saygıları ve İş Doyumu Arasındaki İlişkinin İncelenmesi en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record