The purpose of this research is to evaluate the teachers’ perception on information and communication course within the curriculum at vocational and technical high schools in North Cyprus. In this thesis, case study is used as a methodology. In order to gather data, two instruments, questionnaire and semi-structured interviews are used. Considering this perceptions of ınformation and communication teachers on the general properties of the course such as content, teaching learning process and assessment are collected through the use of these two instruments. The quantitative data is analysed by using SPSS program and moreover the semi-structured interviews are analysed by using both content analysis and SPSS program.
ÖZ:
Bu çalışmanın amacı; Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ndeki, mesleki ve teknik liselerin, bilgi ve iletişim dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesidir. Araştırmada durum saptaması yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak anketten ve yarı yapılandırılmış görüşme tekniğinden yararlanılmıştır. Bu bağlamda, bilgi ve iletişim dersi öğretmenlerinden, bilgi ve iletişim dersi öğretim programının; temel özellikleri, hedefleri, içeriği, öğrenme ve öğretme süreci ve değerlendirme süreci hakkında bilgi toplanmıştır. Elde edilen nicel veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir ve yarı yapılandırılmış görüşmeler için hem içerik analizi hem de SPSS analizi kullanılmıştır.