Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ndeki Mesleki ve Teknik Liselerin Bilgi ve İletişim Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Sonyel, Bengi
dc.contributor.author Şenel, Ömer Faruk
dc.date.accessioned 2021-01-05T14:27:37Z
dc.date.available 2021-01-05T14:27:37Z
dc.date.issued 2017
dc.date.submitted 2017
dc.identifier.citation Şenel, Ömer Faruk. (2017). Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ndeki Mesleki ve Teknik Liselerin Bilgi ve İletişim Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/4817
dc.description Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsüne Eğitim Programları ve Öğretim Dalında Yüksek Lisans Tezidir. Tez (Yüksek Lisans)--Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakultesi, 2017. Tez Danışmanı: Yard. Doç. Dr. Bengi Sonyel. en_US
dc.description.abstract The purpose of this research is to evaluate the teachers’ perception on information and communication course within the curriculum at vocational and technical high schools in North Cyprus. In this thesis, case study is used as a methodology. In order to gather data, two instruments, questionnaire and semi-structured interviews are used. Considering this perceptions of ınformation and communication teachers on the general properties of the course such as content, teaching learning process and assessment are collected through the use of these two instruments. The quantitative data is analysed by using SPSS program and moreover the semi-structured interviews are analysed by using both content analysis and SPSS program. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bu çalışmanın amacı; Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ndeki, mesleki ve teknik liselerin, bilgi ve iletişim dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesidir. Araştırmada durum saptaması yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak anketten ve yarı yapılandırılmış görüşme tekniğinden yararlanılmıştır. Bu bağlamda, bilgi ve iletişim dersi öğretmenlerinden, bilgi ve iletişim dersi öğretim programının; temel özellikleri, hedefleri, içeriği, öğrenme ve öğretme süreci ve değerlendirme süreci hakkında bilgi toplanmıştır. Elde edilen nicel veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir ve yarı yapılandırılmış görüşmeler için hem içerik analizi hem de SPSS analizi kullanılmıştır. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim Bilimleri en_US
dc.subject Mesleki ve Teknik Liseler en_US
dc.subject Program Geliştirme en_US
dc.subject Program Değerlendirme en_US
dc.subject Bilgi ve İletişim Dersi en_US
dc.subject Vocational and Technical High Schools en_US
dc.subject Curriculum Development en_US
dc.subject Curriculum Evaluation en_US
dc.subject Information and Communication Course en_US
dc.title Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ndeki Mesleki ve Teknik Liselerin Bilgi ve İletişim Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakultesi en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record