Antecedents and Consequences of Work Engagement in Hospitality Industry in Russia

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Karadas, Georgian (Co-Supervisor)
dc.contributor.advisor Avcı, Turgay (Supervisor)
dc.contributor.author Sumaneeva, Ksenia Alexandrovna
dc.date.accessioned 2021-06-08T05:42:54Z
dc.date.available 2021-06-08T05:42:54Z
dc.date.issued 2017
dc.date.submitted 2017
dc.identifier.citation Sumaneeva, Ksenia Alexandrovna. (2017). Antecedents and Consequences of Work Engagement in Hospitality Industry in Russia. Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Faculty of Tourism, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/4906
dc.description Master of Science in Tourism Management. Thesis (M.S.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Tourism, 2016. Co-Supervisor: Assoc. Dr. Georgiana Karadas, Supervisor: Prof. Dr. Turgay Avcı. en_US
dc.description.abstract The current study aimed to develop and test a research model that examines the effects of personal and job resources, namely proactive personality and idiosyncratic deals, on work engagement, creative performance, and proactive customer service performance. Specifically, work engagement plays a mediating role of the impact of proactive personality and idiosyncratic deals on creative performance and proactive customer service performance. The conceptual model and the investigated relationships were assessed based on the data obtained from frontline employees in the four- and five-star hotels in Saint Petersburg in Russia. The findings of this research confirm the positive effect of proactive personality and idiosyncratic deals on employees’ work engagement. Employees’ proactive personality is positively related to their job performance, whereas idiosyncratic deals are not. Work engagement also improves employees’ job performance (e.g., creative performance and proactive customer service performance). Moreover, work engagement plays as a partial mediator in the relationship between proactive personality and creative performance. Nevertheless, the effect of idiosyncratic deals on job performance and the mediating role of work engagement on this relationship are not empirically supported. In addition, based on the study’s results, theoretical and managerial implications are suggested. This thesis provides the limitations of this study. The directions for future researches are also presented. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bu çalışmada, kişisel ve iş kaynaklarının, yani proaktif kişilik ve kişisel anlaşmaların, iş ilişkisi, yaratıcı performans ve proaktif müşteri hizmetleri performansı üzerindeki etkilerini inceleyen bir araştırma modelinin geliştirilmesi ve test edilmesi amaçlanmıştır. Özellikle, işe bağımlılık proaktif kişiliğin ve kendine özgü fırsatların yaratıcı performans ve proaktif müşteri hizmetleri performansı üzerindeki etkisinin aracılık ettiği bir rol oynamaktadır. Araştırma çerçevesinde, avramsal model ve araştırılan ilişkiler, Saint Petersburg Rusya'daki dört ve beş yıldızlı otellerdeki ön saflarda çalışanlardan elde edilen verilere dayanılarak değerlendirilmiştir. Bu araştırmanın bulguları, proaktif kişiliğin ve kendine özgü fırsatların çalışanların işe alımında olumlu etkisini doğrulamaktadır. Çalışanların proaktif kişilikleri iş performansı ile pozitif yönden ilişkiliyken, ahlaka aykırı işler değildir. İşe giriş, çalışanların iş performansını da artırır (ör., Yaratıcı performans ve proaktif müşteri hizmetleri performansı). Dahası, işe giriş, proaktif kişilik ile yaratıcı performans arasındaki ilişkide kısmi arabulucu rol oynamaktadır. Bununla birlikte, ahlaka aykırı anlaşmaların iş performansı ve iş ilişkisinin aracılık rolü üzerindeki etkisi bu ampirik olarak desteklenmemektedir. Buna ek olarak, çalışmanın sonuçlarına dayanarak teorik ve yönetsel sonuçlar önerilmektedir. Öte yandan, çalışmanın sonuçları kısıtlamalar çerçevesinde teorik ve yönetsel etkileri önerilmiş ve gelecekteki araştırmalara yönelikönerilerde de bulunulmuştur. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Tourism en_US
dc.subject Employee motivation--job satisfaction en_US
dc.subject Tourism and Hospitality--Russia en_US
dc.subject Employee motivation--Psychology en_US
dc.subject Job en_US
dc.subject Organizational behavior--Work Environment--Work en_US
dc.subject Psychological aspects--Employees en_US
dc.subject Attitudes en_US
dc.subject Work Engagement en_US
dc.subject Proactive Personality en_US
dc.subject Idiosyncratic Deals en_US
dc.subject Creative Performance en_US
dc.subject Proactive Customer Service Performance en_US
dc.subject Frontline Hotel Employees en_US
dc.subject Russia en_US
dc.title Antecedents and Consequences of Work Engagement in Hospitality Industry in Russia en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Tourism en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record