Students’ Attitudes toward Game-Aided Learning Environment: The Case Study of Eastern Mediterranean Doğa College 6th Grade

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor İşçioğlu, Ersun
dc.contributor.author Balta, İhsan Bahadır
dc.date.accessioned 2021-06-09T04:47:46Z
dc.date.available 2021-06-09T04:47:46Z
dc.date.issued 2017
dc.date.submitted 2017
dc.identifier.citation Balta, İhsan Bahadır. (2017). Students’ Attitudes toward Game-Aided Learning Environment: The Case Study of Eastern Mediterranean Doğa College 6th Grade. Thesis (M.Ed.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Educational Sciences, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/4922
dc.description Master of Science in Information and Communication Technologies in Education. Thesis (M.S.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Information and Communication Technologies in Education, 2017. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Ersun İşçioğlu. en_US
dc.description.abstract Gaming has turned out to be one of the domineering issues in the lives of learners, Scholars and educationists have sought to include computer and other hardware games into numerous fields of education and other curriculum in other to efficiently and effectively influence learners’ learning. The significance of this research is aimed to analyze the attitudes of students. This study focused on different variables such as time spent by students on games, factors that motivate the learner and also their general attitude towards digital game used in educational settings. Data was collected from the students via questionnaire and interview questions. The sample of the study consists of 72 students studying at the Eastern Mediterranean Nature College 6th grade. At the same time, the case study was used in this study and the questionnaire was used to collect data from participant and the findings were supported by using interview questions’ results. One Way Anova and independent t test have been used to analyze and interpret the data. Findings of the study showed that, there is a positive attitudinal perception of the students toward the application of games in learning programming algorithm in classroom. It is also observed that male students show more motivation and willingness in the use of game appliance for education purpose in the classroom. Moreover, result shows that no significant difference exist between male and female students towards game utilization for academic purposes in the 6th grade classroom. On the other hand, it is observed that students spent more time on playing games most especially when it has to do with academic activities. Further findings in this study reveal students interest towards computer games. This is because computer games are very valuable to their academic activities; students saw that computer games are enjoyable, interesting and also exciting when utilized in the classroom. Finally, it was the result of fantastic game and competition activities that made students happy. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Oyun oynamak öğrenci ve öğretmenlerin hayatlarının önemli bir parçası haline gelmiştir. Eğitim uzmanları, öğrenenlerin öğrenimlerinin verim ve etkinliğini artırmak için bilgisayar ve diğer donanım oyunlarını eğitimin birçok alanına ve müfredata ilave etmeye çalışıyorlar. Bu çalışmanın amacı öğrencilerin tutumlarını analiz etmektir. Bu çalışma cinsiyete göre algı, öğrenci tarafından oynanan oyun süresi, öğreneni motive eden etkenler ve öğrenimde kullanılan dijital oyuna olan genel yaklaşım üzerinde durulmuştur. Veriler, öğrencilerden anket ve görüşmeyle toplanmıştır. Çalışmanın örneklemini Doğu Akdeniz Doğa Koleji 6. Sınıfta eğitim gören 72 öğrenci oluşturmaktadır. Bu çalışma, durum çalışması olup, anket yoluyla öğrencilerden veri alınmıştır ve görüşme sorularıyla da anket bulguları desteklenmiştir. Tek yönlü Anova ve bağımsız t testi verilerin analizinde ve yorumlanmasında kullanılmıştır. Çalışma sonucunda sınıfta programlama öğrenme algoritmasının uygulanmasına karşı öğrencilerin olumlu algıya sahip olduğu ortaya çıkmıştır. Aynı zamanda çalışma sonucunda erkek öğrencilerin sınıfta oyun oynayarak öğretim yöntemiyle daha çok motive oldukları ve öğrenim isteklerinin artığı görülmüştür. Yine 6. Sınıf kız ve erkek öğrencilerinin akademik amaç için kullanılan oyuna karşı tutumlarında önemli bir fark görülmemiştir. Öğrencilerin akademik konularla ilgili oyunlar oynarken bilgisayar karşısında daha çok zaman geçirdikleri bulgusuna ulaşılmıştır. Bir diğer bulguya göre; öğrencilerin bilgisayar oyunlarına karşı pozitif bir tutumları vardır, çünkü bilgisayar oyunlarının akademik aktiviteler için önemli olduklarını düşünmektedirler. Ayrıca öğrenciler, bilgisayar oyunları sınıf içinde kullanıldığında eğlenceli, ilginç ve heyecanlı bulurlar. Son olarak, çalışmada fantastik oyun ve yarış aktivitelerin öğrencileri mutlu ettiğini sonucuna varılmıştır. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Information and Communication Technologies in Education en_US
dc.subject Information and Communication Technologies in Education--Game-Aided Learning--Eastern Mediterranean Doğa College en_US
dc.subject Game Based Learning--Student Attitudes en_US
dc.subject Educational games en_US
dc.subject Education - Computer network resources en_US
dc.subject Educational Technology--E-Learning en_US
dc.subject Game Based Learning en_US
dc.subject LightBot en_US
dc.subject Computer Games en_US
dc.subject Educational Game en_US
dc.subject Educational Technology en_US
dc.subject Information Communication Technology en_US
dc.title Students’ Attitudes toward Game-Aided Learning Environment: The Case Study of Eastern Mediterranean Doğa College 6th Grade en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Information and Communication Technologies in Education en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record