The Impact of Green Marketing Mix on Determinants of Brand Equity: The Case of North Cyprus

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Fethi, Sami
dc.contributor.author Esfahani, Behrouz Ghazi
dc.date.accessioned 2021-06-09T04:53:57Z
dc.date.available 2021-06-09T04:53:57Z
dc.date.issued 2019
dc.date.submitted 2019
dc.identifier.citation Esfahani, Behrouz Ghazi. (2019). The Impact of Green Marketing Mix on Determinants of Brand Equity: The Case of North Cyprus. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Business Administration, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/4925
dc.description Master of Arts in Marketing Management. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, 2019. Supervisor: Prof. Dr. Sami Fethi. en_US
dc.description.abstract These days sustainability is becoming a vital part of doing business in almost all industries due to the growing demand for environmentally friendly products. Moreover, people are conscious about product features and the way they are produced. This study investigates the relationship between green marketing mix and determinants of brand equity. Green marketing mix elements are consisting of green product, green price, green promotion and green place whereas brand equity determinants are defined as brand trust, brand loyalty and brand image. In order to collect data, convenience sampling method was used and total of 150 respondents from North Cyprus took part in this study. Descriptive analysis, t-test, ANOVA, correlation analysis, reliability test (Cronbach`s Alpha) and regression are conducted. The result of this study showed that almost all respondents are positive about the concept of green marketing. However, there is not any significate difference between the perception of male and female participants similarly, among people with different educational level. Green product and green price also seem to be the most important elements effecting brand equity. Keywords: green marketing mix, green marketing, green product, brand equity, Independent T-test and One-Way Anova Analysis en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bugünlerde sürdürülebilirlik, çevre dostu ürünlere olan talep nedeniyle neredeyse tüm sektörlerde iş yapmanın hayati bir parçası haline geliyor. Buna ilaveten, insanlar ürün özellikleri ve üretilme şekilleri konusunda her geçen gün bilinçleniyor. Çalışmada yeşil pazarlama karması ile marka değeri belirleyicileri arasındaki ilişki araştırılmaktadır. Yeşil pazarlama karması elemanları; yeşil ürün, yeşil fiyat, yeşil tanıtım ve yeşil alandan oluşmaktadır. Marka değeri belirleyicileri, marka güveni, marka sadakati ve marka imajı olarak tanımlanır. Veri toplamak için uygun örnekleme yöntemi kullanılmış ve bu çalışmaya Kuzey Kıbrıs'tan toplam 150 katılımcı katılmıştır. Tanımlayıcı analiz, t-testi, ANOVA, korelasyon analizi, güvenilirlik testi (Cronbach's Alpha) ve regresyon analizi kullanılmıştır. Bu çalışmanın sonucu neredeyse tüm katılımcıların yeşil pazarlama kavramı konusunda olumlu olduğunu göstermiştir. Ancak, erkek ve kadın katılımcıların benzer şekilde algıları arasında anlamlı bir fark yoktur. Yeşil ürün ve yeşil fiyat da marka hakkını etkileyen en önemli unsurlar olarak gözüküyor. Anahtar Kelimeler: Yeşil pazarlama karması, yeşil pazarlama, yeşil ürün, marka değeri, Bağımsız t testi ve tek yönlü anova analizi en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Marketing Management en_US
dc.subject Green Marketing--Cyprus, North en_US
dc.subject Green marketing--Management--Industrial management--Environmental aspects en_US
dc.subject Green marketing--Environmentalist, conservationist & Green organizations en_US
dc.subject Green marketing--Product management - Environmental aspects en_US
dc.subject Green marketing mix en_US
dc.subject green marketing en_US
dc.subject green product en_US
dc.subject brand equity en_US
dc.subject Independent T-test and One-Way Anova Analysis en_US
dc.title The Impact of Green Marketing Mix on Determinants of Brand Equity: The Case of North Cyprus en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record