An Investigation of the Predictive Validity of ELT Improvement Courses’ Exams in an ELT Undergraduate Program

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gilanlıoğlu, İlkay
dc.contributor.author Zeedan, Yaseen
dc.date.accessioned 2021-06-09T07:23:28Z
dc.date.available 2021-06-09T07:23:28Z
dc.date.issued 2019
dc.date.submitted 2019
dc.identifier.citation Zeedan, Yaseen. (2019). An Investigation of the Predictive Validity of ELT Improvement Courses’ Exams in an ELT Undergraduate Program. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of English Language Teaching (ELT), Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/4929
dc.description Master of Arts in English Language Teaching (ELT). Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of English Language Teaching, 2019. Supervisor: Assist. Prof. Dr. İlkay Gilanlıoğlu. en_US
dc.description.abstract This study was designed to investigate the predictive validity of the exams of the English language improvement courses in the undergraduate program as well as the relationship between the scores of these exams. A quantitative methodology was used in this study. The study was conducted at the Foreign Language Education Department (FLE) of the Faculty of Education at Eastern Mediterranean University (EMU). The Data was analyzed using quantitative statistics and presented using tables. The mid-term and final exam scores of 1716 students in the academic years 2013-2018 of FLE, and their final grades in the English improvement courses were correlated. The results of this study revealed that the bulk of the exams in the improvement courses have strong predictive validity. Moreover, the strong correlations between the exam scores revealed that the exams scores could predict the performance of the students in future exams and tests, and that the majority of these scores represent a real performance of the students. The outcomes revealed that there is positive relationship between the scores of mid-term and the final exam scores; it also proved that the relationship between the final exams scores and the total grades in those courses is strong and positive. Keywords: Predictive Validity, English Language Teaching, Undergraduate, Exams, Improvement Courses en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bu çalışma, lisans programındaki İngilizce dil öğretimi iyileştirme kursu sınavlarının yordama geçerliliğini ve bu sınavların puanları arasındaki ilişkiyi araştırmak amacıyla hazırlanmıştır. Bu çalışmanın yürütülmesinde nicel yöntem kullanılmıştır. Çalışma Doğu Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümünde yürütülmüştür. Veriler nicel istatistik yöntemiyle analiz edilmiş ve tablo kullanılarak verilmiştir. 2013-2018 yılları arasında Doğu Akdeniz Üniversitesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümünde kayıtlı 1716 öğrencinin ara sınav ve final sınav notları ile İngilizce takviye derslerinde elde ettikleri başarı notları karşılaştırılmıştır. Çalışmada elde edilen bulgular, iyileştirme kurslarındaki sınavların çoğunun güçlü yordama geçerliliğine sahip olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca sınav puanları arasındaki güçlü korelasyonlar, sınav puanlarının öğrencilerin test ve sınavlarda performansını yordayabildiğini ve bu puanların öğrencilerin gerçek performansını büyük ölçüde yansıttığını ortaya koymuştur. Sonuçlar, ara sınav puanları ile final sınavı puanları arasında pozitif bir ilişki olduğunu ve final sınav puanları ile genel başarı puanları arasında pozitif bir ilişki olduğunu ortaya koymuştur. Anahtar Kelimeler: yordama geçerliliği, İngiliz Dili Eğitimi, lisans, sınav, takviye dersler en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject English Language Teaching (ELT) en_US
dc.subject English Language--Study and Teaching en_US
dc.subject English (Second Language)--Second Language Learning--Exams en_US
dc.subject Predictive Validity en_US
dc.subject English Language Teaching en_US
dc.subject Undergraduate, Exams en_US
dc.subject Improvement Courses en_US
dc.title An Investigation of the Predictive Validity of ELT Improvement Courses’ Exams in an ELT Undergraduate Program en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of English Language Teaching en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record