Perceptions of Students’ on ‘Intelligent Tutoring System

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor İlkan, Mustafa
dc.contributor.author Yüce, Ali
dc.date.accessioned 2021-06-09T12:26:38Z
dc.date.available 2021-06-09T12:26:38Z
dc.date.issued 2017
dc.date.submitted 2017
dc.identifier.citation Yüce, Ali. (2017). Perceptions of Students’ on ‘Intelligent Tutoring System. Thesis (M.Ed.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Educational Sciences, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/4931
dc.description Master of Science in Information and Communication Technologies in Education. Thesis (M.S.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Computer Education and Instructional Technologies, 2017. Supervisor: Prof. Dr. Mustafa İlkan. en_US
dc.description.abstract The research in this thesis investigated how instructional technological based solutions, such as intelligent tutoring system, help students to increase their learning motivation and satisfaction after provided quality of information, system, and service. Intelligent tutoring system as an educational supplemental tool, which has been one of the major discussion topics about between educators and education theorist, is designed to assist students for their academic achievement. Although intelligent tutoring system has been successfully used in number of disciplines, it has not been exactly identified what affects students‟ perceptions and consequently what factor leads to success or failure of the program. Therefore, this study implemented information system success model to ensure that all the dimensions are measured scientifically to carry out reliable and validated findings. This model proved that intelligent tutoring system helps to improve the desired learning performances significantly as students receive quality information, service and system. Another noteworthy finding was learning motivation, student satisfaction and task-technology fit were closely related with the learning performances. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bu tez araştırması, akıllı öğretim sistemi gibi eğitim amaçlı teknolojik temelli çözümlerin, verilen kaliteli bilgi, sistem ve hizmet sonrasında öğrencilerin öğrenme motivasyonlarının ve memnuniyetlerinin artmasına nasıl katkıda bulunduğunu incelemeye çalışmıştır. Eğitimciler ile eğitim kuramcıları arasındaki en önemli tartışma konularından birisi olan akıllı öğretim sistemi, eğitim/öğretimi destekleyici bir araç olarak, öğrencilerin akademik başarılarına yardımcı olması için tasarlanmıştır. Akıllı öğretim sistemi bir çok disiplinde başarıyla kullanılmış olsa da, öğrencilerin algılarını neyin etkilediği ve dolayısıyla programın başarısına veya başarısızlığına neden olan etkenler tam olarak tespit edilememiştir. Bundan dolayı, güvenilir ve geçerliliği olan bulguları elde etmek için bu çalışma da tüm boyutların bilimsel olarak ölçüldüğüne emin olmak için „bilişim sistemleri başarı modeli‟ uygulanmıştır. Bu model, öğrencilere kaliteli bilgi, hizmet ve sistem sunulduğunda, akıllı öğretim sisteminin öngörülen öğrenim performanslarını önemli ölçüde iyileştirdiğini göstermiştir. Dikkate değer bir başka bulgu ise öğrenme motivasyonu, öğrenci memnuniyeti ve görev-teknolojisi uyumunun öğrenme performanslarıyla yakından ilişkili olmasıydı. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Computer Education and Instructional Technologies en_US
dc.subject Information and Communication Technologies in Education en_US
dc.subject Computer-assisted instruction--Intelligent tutoring systems en_US
dc.subject Education - Computer network resources--Educational Technology en_US
dc.subject Schools--Teaching, Aids and Devices en_US
dc.subject Educational Technology--Educational Media--E-Learning en_US
dc.subject Teaching Aids--Teaching Materials--Teaching Equipments--Instructional materials en_US
dc.subject Teaching - Computer network resources en_US
dc.subject Tutoring en_US
dc.subject Intelligent Tutoring en_US
dc.subject Artificial Tutoring System en_US
dc.title Perceptions of Students’ on ‘Intelligent Tutoring System en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Computer Education and Instructional Technologies en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record