dc.contributor.advisor |
Özad, Bahire Efe |
|
dc.contributor.author |
Ogunmola, Olaoluwapemi Ajoke |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-09T12:59:00Z |
|
dc.date.available |
2021-06-09T12:59:00Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.date.submitted |
2017 |
|
dc.identifier.citation |
Ogunmola, Olaoluwapemi Ajoke. (2017). Influence of Product Placement Strategy used in TV Series on Nigerians. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Communication and Media Studies, Famagusta: North Cyprus. |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11129/4941 |
|
dc.description |
Master of Arts in Communication and Media Studies. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Communication, Dept. of Communication and Media Studies, 2017. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Bahire Efe Özad. |
en_US |
dc.description.abstract |
Technological advancement has provided more media options for audience to choose
from, leading advertisers to seek new strategies to reach their target audience. Product
placement strategy is considered one of those strategies as it is a kind of advertiseme nt
interwoven with media content in order to reach its audience. The aim of this study is
to explore the influence of product placement strategy in TV series on Nigerians. The
study makes use of a mixture of cultivation theory and uses and gratification theory.
The purpose for embarking on this study is to find out how effective product placement
is on Nigerians. The study makes use of quantitative methodology. 280 Nigerians
living in the city of Abuja, Maitama metropolis in the summer period of 2016
participated in answering the in-house questionnaire. The first section of the
questionnaire contained demographical questions while the second section contained
information relating to respondent’s knowledge about product placement. The final
section explored the perception and attitudes of the respondents towards product
placement strategy in Nigerian TV series. Findings show that respondents are
influenced by product placement and their attitudes change based on the featured
products in Nigerian TV series. Also, it was revealed that people don’t mind watching
TV series with product placement as it enhances the overall view of the program by
making it appear more realistic. Further research can be done in the area of product
placement as regarding culture. Also, a content analysis of specific TV series or
programs against particular products can be done. |
en_US |
dc.description.abstract |
ÖZ:
Bu çalışmanın amacı Nijerya Televizyon serilerindeki ürün yerleştirme stratejisinin
çocuklar üzerindeki etkisini araştırmaktır. Bu çalışma Ekimleme ve Kullanımlar ve
Doyumlar Kuramlarına dayanır. Araştırmanın bu çalışmaya girişmekteki amacı ürün
yerleştirmenin çocuklar üzerinde ne kadar etkili olduğunu bulmaktır.
Çalışmada nicel yöntem kullanılmıştır. Maitama metropolisinde Abuja kentinde
yaşayan 280 Nijeryalı 2016 baharında bu çalışma için hazırla nmış anketi yanıtlayarak
çalışmaya katılmışlardır. Anketin birinci bölümü katılımcılarla ilgili demografik
sorular içermektedir. İkinci bölüm katılımcıların ürün yerleştirme ile ilgili bilgiler le
ilgiliyken üçüncü ve son bölüm katılımcıların Nijerya televizyonlarındaki ürün
yerleştirme ile ilgili algı ve tutumlarını araştırmaktadır.
Bulgular çocukların ürün yerleştirmeden etkilendiklerini ve Nijerya televizyo n
dizilerinde bu ürünlerin göstreilmesinin onlarda tutum değişimine yol açtığını
göstermektedir. Aynı zamanda katılımcılar içinde ürün yerleştirme bulunan
programları izlemeyi sorun etmedikleri, dahası bunun programın daha gerçekçi yaptığı
görüşündedirler.
İleride ürün yerleştirme alanında yapılacak çalışmalar kültürle ilişkilendirilebilir. Ürün
yerleştirmenin etiği incelenebilir. Ayrıca belirli televizyon dizilerinde veya
programlarında belirli ürünlerin ürün yerleştirme stratejisiyle ilgili bir içerik analizi
yaplılabilir. |
en_US |
dc.language.iso |
eng |
en_US |
dc.publisher |
Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Communication and Media Studies |
en_US |
dc.subject |
TV Advertising--Nigeria |
en_US |
dc.subject |
Advertisement |
en_US |
dc.subject |
Product placement |
en_US |
dc.subject |
Influence of advertisements |
en_US |
dc.subject |
Nigerian children |
en_US |
dc.subject |
Television |
en_US |
dc.title |
Influence of Product Placement Strategy used in TV Series on Nigerians |
en_US |
dc.type |
masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Eastern Mediterranean University, Faculty of Communication, Dept. of Communication and Media Studies |
en_US |